12 sierpnia 2016

Gwiazdka z nieba i jeszcze więcej


SARAH DESSEN

wydawnictwo: Harper Collins
ilość stron: 448
format: 14,5x21 cm
rok wydania: 2016
cena: 27,37 zł

Któż nie pragnąłby gwiazdki z nieba, albo i jeszcze więcej gdyby tylko było to możliwe... Niestety nie jest. Życie nie jest idealne, nie wszystkie marzenia się spełniają i czasami chcąc nie chcąc trzeba iść na kompromis. Myślę, że całe nasze życie to jeden wielki kompromis. W każdej życiowej dziedzinie trzeba znaleźć równowagę, czasem trzeba wybierać między złym, a gorszym... Ale wszystko da się jakoś załatwić, trzeba tylko dokonać wyboru...

Właśnie tak jak główna bohaterka książki, którą dzisiaj Wam przedstawię. Emaline to osiemnastolatka mieszkająca w malutkiej, nadmorskiej, turystycznej miejscowości. Właśnie skończyła liceum i wybiera się na studia. Dostała się nawet do jednej z najlepszych i bardzo wymagających uczelni. Ojciec (z którym utrzymuje bardzo sporadyczne kontakty) obiecał jej pomoc finansową, narobił jej wielkich nadziei, a potem zostawił na lodzie. W efekcie musiała wybrać o wiele gorszą uczelnię znajdująca się zaledwie dwie godziny drogi od jej domu. A tak marzyła, aby wyrwać się z tego miasteczka, aby wyruszyć w wielki świat... Dziewczyna czuje się zawiedziona i jednocześnie obawia się nadchodzących zmian. Ale zanim wakacje dobiegną końca to jej życie obróci się o 180 stopni. Największą i najbardziej nieoczekiwaną zmianą będzie rozstanie z chłopakiem, z którym znają się od dzieciństwa, z którym jako para spędzili 3 lata. Kolejną wielką zmianą będzie poznanie kolejnego chłopaka. Tym razem będzie to ktoś przed kim zawsze się broniła czyli wczasowicz. Chłopak z Nowego Jorku, student szkoły filmowej, mający w życiu cel i dążący do niego za wszelką cenę... Wszystko to dzieje się szybko, dla naszej głównej bohaterki z całą pewnością za szybko. Zerwanie z chłopakiem, który miał być tym jedynym, przyjazd ojca, który nie kontaktował się z nią od miesięcy, praca w rodzinnej firmie, przygotowania do wyjazdu na studia, wakacyjny romans, a może coś więcej? Emaline musi podejmować decyzje, których tak naprawdę wolałaby nie podejmować... 

Jak dotąd nie czytałam ani jednej książki tej autorki, a z opinii wynika, że mam czego żałować ponieważ Sarah Dessen to dobra pisarka, której powieści wart poznać ;) Po przeczytaniu tej mam co do tego mieszane uczucia... Nie chciałabym Was zniechęcać na wstępie więc szybciutko wyjaśnię, że książka mi się podobała! Była ok, czytałam ją z zainteresowaniem i wcale się przy niej nie wynudziłam. Ale... no własnie jest takie małe "ale". Opowieść o Emaline okazała się nieco inna niż oczekiwałam. Po przeczytaniu opisu wyobraziłam sobie jakiś zarys i miałam cichą nadzieję na bardziej rozwinięty wątek miłosny, miałam nadzieję na jakieś bardziej ciekawe wydarzenia. A tutaj wszystko powoli toczy się do przodu, bez żadnych dużych zwrotów akcji, bez afer, bez wielkich porywów serca. Ta książka to taka spokojna, wakacyjna opowieść o nastolatce wkraczającej powoli w dorosłe życie. Opowieść o jej radościach i smutkach, o marzeniach, o obawach, o rodzinie, o tym co przeżywa na co dzień. Jest to taka obyczajowa powieść dla nastolatków, choć dorośli także mogą po nią chwycić i z pewnością przeczytają ją z zainteresowaniem :) Ja mimo tego, że trochę ponarzekałam to i tak czytałam ją z ciekawością, nie mogłam doczekać się, aby dowiedzieć się co się wydarzy dalej, co zrobi główna bohaterka jaką wybierze przyszłość, jak poradzi sobie z decyzjami, które musiała podjąć. Jeśli i wy jesteście tego ciekawi to jak najbardziej zapraszam do lektury tej książki :) 


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz