6 września 2016

Mity greckie dla dzieci


LUCYNA SZARY

wydawnictwo: Greg
ilość stron: 176
format: 17,5x25 cm
rok wydania: 2016
cena: 19,99 zł

Jako dziecko interesowałam się mitologią. Pamiętam jak z wielkim zainteresowaniem czytałam różnego rodzaju książki o tej tematyce. Znałam tych wszystkich najbardziej znanych bogów greckich, znałam legendy o nich, ich powiązania. Przez te wszystkie lata, które minęły od tamtych czasów chyba najbardziej utkwił mi w pamięci Odyseusz ponieważ czytałam Odyseję w wersji dla dzieci dwa razy ;) Ale czytałam naprawdę sporo więc nie ma się co dziwić, że niektóre książki trafiały do mnie więcej niż raz ;) 

Nie mogłam więc się oprzeć pokusie i kiedy w ofercie wydawnictwa Greg spostrzegłam tę książkę od razu pomyślałam o moim starszaku. Choć nie przejawia on narazie zbyt wielkiego zainteresowania mitologią, to mimo wszystko sądzę, że jak najbardziej taka książka na półce się przyda. Nawet w późniejszych czasach do nauki w szkole będzie jak znalazł ;) 

W środku znajdziemy mnóstwo różnych mitów, wszystkie dotyczą bogów greckich, tytanów, herosów, gigantów, cyklopów, potworów i nadprzyrodzonych mocy... Na początku dowiemy się czym są mity, dalej to jak według starożytnych greków powstał świat, jak powstali bogowie oraz tytani, jak powstali pierwsi ludzie. Zobaczymy także drzewo genealogiczne bogów olimpijskich dzięki temu łatwiej będzie nam zrozumieć podczas dalszego czytania kto był kim ;)

Dalej są wypisane podstawowe informacje o bogach czyli na przykład to gdzie mieszkają, jak wyglądają, co jedzą, jakie posiadają moce, czym się zajmują... Następnie po kolei wymienieni oraz opisani są najważniejsi, najbardziej znani bogowie. Zeus, Hermes, Hera, Atena, Ares, Apollo, Artemida, Afrodyta, Hefajstos, Posejdon, Hades, Hestia, Dionizos. Przy każdym z tych bogów umieszczona jest tabelka z takimi informacjami jak to od kogo pochodzi, jak wygląda, jakie ma atrybuty, jaki ma zakres władzy oraz jaki jest. Poza tym są także niedługie historie opisujące przygody czwórki dzieciaków, które przeniosły się na Olimp i poznały każdego z tych bogów. 

Ale to nadal nie wszystko. Dalej mamy greckie kalendarium, opis igrzysk organizowanych na cześć bogów, jest także mini leksykon postaci mitycznych, dowiemy się na przykład kim byli Giganci, Harpie, Hydra, Meduza, Minotaur, Pegaz, Sfinks czy Syreny. Dalej są już tylko opisane najsłynniejsze mity greckie między innymi "Mit o Dedalu i Ikarze", "Syzyf - niepoprawny król Koryntu", "Herakles i jego 12 niezwykłych prac", "Tezeusz - najsłynniejsze ateński heros", "Wielka wyprawa Jazona po złote runo", "Historia wojny trojańskiej", "Tułaczka Odyseusza".

Jak widzicie rozpisałam się z tym opisem naprawdę obszernie, ale chciałam przybliżyć Wam to wszystko co znajduje się wewnątrz tej książki, a jak widać jest tego naprawdę sporo. Całość opisana jest w ciekawy i przyciągający uwagę sposób. Nie ma tutaj całych starożytnych mitów lecz interesujące opisy gdzie język jest z całą pewnością zrozumiały dla młodego czytelnika lub słuchacza. 

Tekstu jest tutaj naprawdę dużo, nie da się ukryć, ale całość jest tak fajna, że na pewno zainteresuje dzieciaki w różnym wieku. Bez wątpienia dowiedzą się mnóstwa interesujących i przydatnych informacji, a informacje te zostaną w ich głowach na długie lata. Wiem sama po sobie ;) 

Oprócz ciekawej, mądrej i przydatnej treści mamy tutaj także fajny wygląd. Sztywna oprawa, śliskie strony, przejrzysty tekst, a do tego wiele kolorowych ilustracji przedstawiających to o czym czytamy. Choć przyznać muszę, że jak dla mnie obrazków mogłoby być jeszcze więcej ;) Ale najważniejsze osoby są pokazane więc dziecko może zerknąć o kim akurat czyta... Ja jestem zadowolona, że taka fajna, mądra książka zasiliła naszą domową biblioteczkę, jestem pewna, że u Was będzie tak samo ;)


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz