14 kwietnia 2013

Niezwykłe fakty


OPRACOWANIE ZBIOROWE

wydawnictwo: Olesiejuk
ilość stron: 224
format: 22,5x27,5 cm
rok wydania: 2013
data premiery: 18 marca 2013r.
cena: 29,99 zł


Człowiek zawsze zachwycał się różnymi anomaliami w przyrodzie. Podziwiał ludzi o nadzwyczajnych zdolnościach i umiejętnościach. Zresztą gdyby tak nie było mali chłopcy nie chcieli by być super bohaterami, a małe dziewczynki wróżkami. Podziwiamy także niezwykłe zjawiska w przyrodzie. Fascynuje nas wszystko co najstarsze, największe, najdłuższe czy najszybsze. Wszystko to co, jest wyjątkiem od reguły zachwyca i zadziwia każdego z nas. Ja uwielbiam poznawać takie ciekawostki z różnych dziedzin wiedzy. A wy? 

Dziś trafiła w moje ręce książka z niezwykłymi faktami. Znajdziemy w niej ponad 1000 ciekawostek, które zachwycają i zaskakują. Jestem pewna, że zagłębiając się w jej treść przeżyjecie równie fascynująca przygodę co ja i moja rodzina. Wystarczy tylko usiąść wygodnie, wziąć do ręki tę księgę i pozwolić by czas zatrzymał się w miejscu. Bo podczas czytania tej lektury właśnie takie odnosimy wrażenie. Jakby wszystko inne przestało istnieć. Liczą się tylko te niesamowite rzeczy, które poznamy podczas czytania. Sprawdźcie sami. U nas to się sprawdza i naprawdę trzeba ustawić się w niemałej kolejce, by móc znów wybrać się w tę ciekawą przygodę… 

Książka ta podzielona jest na kilkadziesiąt rozdziałów pod względem tematyki. Są tu fakty dotyczące naszej planety, nieba nocą, rekordów filmowych, cywilizacji, wulkanów, malarzy, dinozaurów, lotnictwa, sztuk walki, skał i minerałów, robotów, ludzkiej twarzy, lasów deszczowych i wiele, wiele, wiele więcej. Wachlarz tematyczny jest tak ogromny, że musiałabym przepisać Wam cały spis treści, by ogarnąć wszystko, a to zajęłoby mi znacznie więcej miejsca i czasu niż kilka takich recenzji. Musicie mi jednak uwierzyć, że jest tu w zasadzie wszystko co chcielibyśmy wiedzieć i o czym chcielibyśmy poczytać. Najwyraźniej nie tylko zwarte w tej książce fakty są niezwykłe, ale i ona sama :)

Czy wicie, że na świecie żyje jeż co znosi jajka? Pierwsza transmisja telewizyjna w kolorze udała się w roku 1938? W Chicago znajduje się największy drapacz chmur o wysokości 527m? Za najdroższy obraz na świecie - „Gra w karty” Paula Cezanne’a zapłacono ponad 250 mln dolarów? Lwy ludojady zjadają około 200 osób rocznie w tym rekordzista wśród nich zjadł 35 osób? Ponad połowa zasobów słodkiej wody na świecie pochodzi z gór? Najcięższy pomidor wszech czasów ważył 3,5 kilograma? Najbogatszą celebrytką na świecie jest Oprah Winfrey, której majątek jest wart 2,7 mld dol? 

Tak naprawdę mogłabym tak wymieniać i wymieniać bez końca. Takich ciekawostek znajdziecie tu znacznie więcej, a każda z nich jest ciekawsza od poprzedniej. Co więcej, książka ta ma nie tylko bardzo interesująca treść. Jej wydanie również nie pozostawia niczego do życzenia. Okładka jest gruba i puszysta, a wewnątrz na dobrej jakości śliskim papierze oprócz tych wszystkich fantastycznych wiadomości znajdziemy całe mnóstwo wspaniałych fotografii, które przyciągają wzrok i umilają nam lekturę. 

Ta książka jest naprawdę rewelacyjna. I ja i pozostali domownicy z 11-to letnią bratanicą i prawie 60-letnią babcią włącznie jesteśmy w niej po prostu zaczytani. Jest to więc lektura dla wszystkich bez względu na wiek czy płeć. Nawet moja pięciolatka uwielbia, gdy niektóre wiadomości czytamy na głos. Jestem pewna, że każdy znajdzie w niej coś dla siebie. A solidne i dopracowane w każdym calu wydanie sprawia, że z pewnością jest to księga, która posłuży nam bardzo długo. Bez względu na to jak często będziemy do niej zaglądać. A wierzcie mi, że nie jest to publikacja, która na długo zagrzeje miejsce na półce w regale. Oj, nie… :)

2 komentarze:

  1. Wydaje się być całkiem ciekawa:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Jak czasami wplotę jakąś ciekawostkę do prezentacji, to zazwyczaj dostaję plusika, więc ta książka byłaby dla mnie pomocna ;)

    OdpowiedzUsuń