10 czerwca 2012

Gwiadko, gdzie jesteś?


HOLLY WEBB

wydawnictwo: Zielona Sowa
ilość stron: 128
format: 13x20 cm
rok wydania: 2012
cena: 12,59 zł


To moja druga książka, którą miałam okazje przeczytać z serii "Zaopiekuj się mną" i po raz kolejny jestem pod wrażeniem. 

Autorka w rewelacyjny sposób oddaje potrzeby i oczekiwania naszych czworonogów. Opisując daną historię z punktu widzenia dziecka i zwierzaka łatwiej jest nam zrozumieć tych małych pupili dzięki czemu maluch po takiej lekturze nabiera więcej doświadczenia i wiedzy o opiece nad nimi.

Ta książka to krótkie i ciekawe opowiadanie utrzymane w bardzo ciepłym nastroju. Tym razem jego bohaterka jest mała kotka Gwiazdeczka, która szybko zaskarbiła sobie serduszko pewnej małej dziewczynki z sąsiedztwa.

Ich przyjaźń rozwijała się bardzo powoli i po pewnym czasie Jadzia i Gwiazdeczka rozumiały się idealnie. Spędzały ze sobą każdą wolną chwilę, a dziewczynka uwielbiała opiekować się swoim małym czworonożnym przyjacielem. Gdy więc właściciele kotki zaplanowali wyjazd bez obaw zostawili ja pod opieką sąsiadki. 

Jadzia nie posiadała się ze szczęścia. Zawsze pragnęła mieć własnego kotka , a Gwiazdeczkę pokochała całym serduszkiem. Czy jednak dziewczynka podoła takiemu wyzwaniu? Czy to nie będzie dla niej zbyt odpowiedzialne zajęcie? Czy trzy tygodnie to nie za długo? O tym dowiecie się czytając książkę. 

To lektora pełna ciepła i miłości. Historię Gwiazdki i małej dziewczynki z sąsiedztwa czyta się z ogromną przyjemnością. Tym bardziej, że opowiadanie jest ciekawe i zaskakujące. 

Oprócz tego czcionka w książce jest duża i wyraźna, a opowiadanie niezbyt obszerne. Sądzę, że to świetna pozycja dla maluchów, które uczą się czytać. A tematyka książki na pewno zainteresuje każde dziecko.


Moja Alicja kocha zwierzęta. Dla niej psy, koty i inne czworonogi zawsze były bardzo ważne i jestem pewna, że za kilka lat seria "Zaopiekuj się mną" będzie ulubioną kolekcją książek na jej półeczce.


2 komentarze:

  1. Moja Maja bardzo lubi tę serię; mamy trzy książeczki i faktycznie są warte uwagi:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Moja córeczka również uwielbia tą serię, chociaż na razie jest na etapie głaskania i całowania obrazków :D

    OdpowiedzUsuń