23 lipca 2018

Jak to działa? Ciało człowieka


NIKOLA KUCHARSKA

wydawnictwo: Nasza Księgarnia
ilość stron: 32
format: 24x32 cm
rok wydania: 2018
dostępna: TUTAJ

Wydawnictwo Nasza Księgarnia zawsze bardzo pozytywnie mnie zaskakuje. Za każdym razem kiedy spojrzę na ich stronie w nowości lub w zapowiedzi jestem całkowicie oczarowana co najmniej kilkoma pozycjami książkowymi :) Tym razem było podobnie! Spojrzałam na tę książkę i po prostu nie mogłam przejść obok niej obojętnie. Tym bardziej, że z tej serii miałam już "Jak to działa? Zwierzęta" :) Wiedziałam, że ta część o ciele człowieka spodoba mi się równie mocno jak nie i jeszcze mocniej niż poprzednia :) 

Mała, ciekawska, bardzo dociekliwa, bardzo gadatliwa, bardzo żywiołowa Klara zainteresowała się właśnie ciałem człowieka. W końcu chce zostać w przyszłości lekarzem, albo pielęgniarką więc tym bardziej musi wiedzieć na ten temat wszystko co tylko możliwe. Na szczęście ma wspaniałego i bardzo mądrego dziadka, który doskonale potrafi jej wszystko wyjaśnić i cierpliwie odpowiada na wszystkie bardziej i mniej szalone pytania tej małej, rudowłosej dziewczynki :)

Jest tutaj mnóstwo zagadnień i z całą pewnością nie uda i się opisać Wam tutaj wszystkiego, ale i tak postaram się jak najbardziej przybliżyć Wam to co w znajduje się w tej książce. Podzielona jest ona na cztery części. Część 1 - Ja i moja rodzina. Część 2 - Zmysły i mózg. Część 3 - Zdrowy tryb życia. Część 4 - U lekarza. 

Jak pewnie się domyślacie - w każdej z tych części jest kilka zagadnień. "W brzuchu mamy", "Po co nam geny?", "Etapy życia", "Węch, "Wzrok", "Smak", "Słuch", "Układ nerwowy", "Mózg", "Co z tym jedzeniem?", "Oddychanie", "Mięśnie", "O krwi i sercu", "Skóra i zmysł dotyku", Nasi dzielni obrońcy", "Szkielet i kości", "Szpital". A na samym końcu mamy jeszcze taki dodatek "Zawody dla pasjonatów medycyny" oraz "Inspirujące osoby".

Wszystko to opisane jest w taki fajny, dosyć nietypowy sposób. Ponieważ nie ma tutaj długich, nudnych opisów prosto z encyklopedii. Są za to króciutkie, ciekawe i zabawne opisy, które dzięki swojej formule oraz dzięki śmiesznym, kolorowym ilustracjom zachęcają zarówno maluchy jak i starszaki do zainteresowania się tematem, w tym przypadku ciała człowieka :)

Co to jest pępek? Dlaczego w brzuchu znajdują się motyle? Co to znaczy mieć dziurawe ręce? Po co istnieją łzy? Co to jest choroba lokomocyjna? Po co człowiekowi dwie półkule mózgu? Do czego służą włoski w nosie? Z ilu mięśni składa się język? Co znajduje się we krwi? Po co są szczepionki? Z jakich kości składa się szkielet? Jak wygląda szpital? To oczywiście tylko niektóre rzeczy z tego o czym możemy się dowiedzieć z tej książki :) 

Więc wiecie już co mniej więcej możecie tutaj przeczytać. Wiecie już mniej więcej o co chodzi. Ale nie wiecie jeszcze jak rewelacyjna jest ta książka, nie tylko pod względem treści, ale także wyglądu :) Jest ona bowiem naprawdę duża ponieważ ma 24x32 cm więc sporo :) Ma też twardą okładkę. Natomiast wewnątrz znajdują się piękne, duże obrazki, które wraz z zabawnymi opisami fajnie wyjaśniają co się dzieje w naszym organizmie, co do czego służy itd. 

Ja ze swojej strony mogę Wam tylko powiedzieć, że uwielbiam tę książkę, strasznie mi się podoba sposób przekazania tej całej wiedzy, wszystko zostało napisane tak, aby nie zanudzić młodego czytelnika, a wręcz przeciwnie - aby go zaciekawić i zachęcić do zapoznania się z tematem ciała człowieka. Moim zdaniem udało się to tutaj idealnie :) Jak najbardziej polecam!



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz