13 lipca 2018

Co robią psy


OPOWIEM CI MAMO

PAULINA WYRT

wydawnictwo: Nasza Księgarnia
ilość stron: 28
format: 20x28 cm
rok wydania: 2018
dostępna: TUTAJ

Wiecie co??? Pojawiła się nowa część z serii "Opowiem ci mamo". Każda kolejna książka z tej serii cieszy nas bardzo mocno, każda kolejna jest zarówno niespodzianką jak i spełnieniem oczekiwań, o których tak naprawdę nie miało się pojęcia ;) Mam na myśli to, że zawsze zastanawiam się jaki temat pojawi się kolejnym razem, a później okazuje się, że to coś co jest ciekawe, fajne i co bardzo nam się podoba :) Powiem Wam najzupełniej szczerze, że jeszcze żadna część nie sprawiła nam zawodu!

Tym razem jest to książka o psach! Moim zdaniem to wspaniale, ponieważ zarówno ja jak i moje dzieciaki uwielbiamy psiaki. Staram się wychować moich chłopców w przekonaniu, że wszystkie zwierzęta są wspaniałe, że trzeba o nie dbać i się nimi opiekować (no może poza komarami i pająkami), myślę że to mi się udaje. Moje dzieci kochają wszystkie zwierzęta, a za psami wręcz przepadają (ulubioną bajką mojego dziecka jest Psi Patrol) ;) Ja sama od dziecka miałam w domu różne psiaki, teraz także nie mogłoby zabraknąć u nas takiego wesołego czworonoga. Bez psa to nie byłby ten sam dom :) Dlatego książka ta wydaje się dla nas wręcz idealna!

Ale dosyć o nas, czas na kilka słów o tym co znajduje się w środku. Zaczynając od początku jest tutaj mała oś czasu pokazująca nam kiedy pojawili się praprzodkowie wilków, kiedy wilki, psy, różne rasy... Poznamy tutaj psa Felera, który jest bezdomny, ale szybko znajduje właściciela, a właściwie właścicielkę. Dowiemy się tego z labiryntu. Są też opisy skąd można wziąć lub adoptować pieska... Dalej jest kilka słów o weterynarzu i odszukiwanie przedmiotów na ilustracji.

Następnie psie spa i porównywanie zabiegów pielęgnacyjnych ludzi i psów. Na kolejnych stronach zobaczymy dom Lili i jej rodzinki, a także to jak to Feler wspaniale się w nim zadomowił - a przykład obryzując kapcie i wyjadając kanapki z talerza.

Dalej jest gra planszowa, co mi osobiście ogromnie się spodobało. Moi chłopcy jeszcze w nią nie grali, ale jestem pewna, że podzielą w tym temacie moje zdanie :) Gra polega na rzucaniu kostką, przesuwaniu pionka wykonywaniu zadań jeśli staniemy na odpowiednie pole. Ale to zadania typowo do gry takie jak przesuń się do przodu, przesuń się do tyłu, rzuć kostką i stoisz kolejkę ;) Niby taka zwykła, a jednak fajny dodatek.

Poznamy także kilka ras psów i odszukamy je na ilustracji. Dowiemy się jaką pracę mogą mieć psy. Jakie mają cechy oraz co oznacza ich mowa ciała. Przeczytamy kilka słów o psach w różnych porach roku. A także o tym co trzeba mieć przy sobie podczas podróży z psem. Pomożemy też Lili zapakować walizkę odszukując różne przedmioty. Na koniec rozwiązując labirynt dowiemy się jakie pokarmy są zdrowe dla psów, a jakie wręcz przeciwnie.

Jak widać, zdecydowanie nie można się przy tej książce nudzić, nie tylko dzięki tekstowi, ale także dzięki ciekawym dodatkom w postaci różnych zabaw na spostrzegawczość oraz gry. Powiem Wam, że tekstu jest tutaj mało, ale zawarte są w nim co ważniejsze psie zagadnienia więc ode mnie kolejny plusik :) Czyta się tę książkę szybko i zdecydowanie z dużym zainteresowaniem. Moim zdaniem jest to książka nie tylko dla psich fanów, ale także dla dzieci nie przepadającymi za psami, myślę że dzięki niej mogą dowiedzieć się kilku rzeczy na temat psów i może dzięki temu trochę je polubić ;)

Jak zwykle pozostaje mi powiedzieć, że są tutaj sztywne kartki, że duże, zabawne ilustracje, że jakość wykonania jest bardzo dobra, że książki są wytrzymałe, bo inne z tej serii mamy je już od lat i nadal są w super stanie! A przy moim Dominiku to naprawdę ciężka sprawa, aby coś długo pozostało w jednym kawałku :) Także nie przedłużając niepotrzebnie, jeszcze tylko jedno słowo i koniec - POLECAM!



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz