30 lipca 2018

Elementarz 2-latka


KSIĄŻKA Z NAKLEJKAMI

wydawnictwo: Wilga
ilość stron: 48 + naklejki
format: 21x29,5 cm
rok wydania: 2018
dostępna: TUTAJ


Powiem Wam, że mojego Dominika nie ciągnie za bardzo do "rozwiązywania" zadań czy też do wykonywania polecań w książeczkach dla małych dzieci. On zdecydowanie uwielbia, ubóstwia wręcz naklejki :) Jego miłość do naklejek istnieje odkąd tylko zrozumiał o co w tym chodzi i miłość ta ani trochę się nie pomniejsza, ani nie zanika ;)

U nas w domu zawsze jest mnóstwo książeczek z wszelkiego rodzaju naklejkami. Ale ja staram się przemycić także trochę książeczek z zadaniami. Zazwyczaj mi się to udaje, oczywiście jeśli wewnątrz są naklejki ;) W książeczce, którą dzisiaj chciałabym Wam zaprezentować naklejki są i są także różne ćwiczenia do rozwiązywania. Udało mi się nawet namówić moje dziecko do wypełnienia stron w tej książce. Udało się, dał się skusić ;)

Chwyciłam po książkę dla dwulatków chociaż tak naprawdę mój łobuziak ma już skończone trzy latka, ale przeglądnęłam ją i stwierdziłam, że te zadania będą dla niego ok. Oczywiście, że są prostsze niż takie w książce dla starszych dzieci, ale to nie znaczy, że moje dziecko nie może ich wykonać ;) W końcu i tak najważniejsze są naklejki ;)

Takie książeczki z zadaniami, takie typowe ćwiczeniówki zazwyczaj są cienkie, łączone po środku zszywaczem i bardzo szybko się kończą ;) W tym przypadku jest nieco inaczej, bowiem stron mamy tutaj aż 48. Zadania nie są poupychane na stronach, każde zadanie ma swoją stronę więc wszystko jest bardzo przejrzyste. Do tego format to typowe A4 więc jednocześnie ilustracje są tutaj duże i wszystko jest dobrze widoczne :) 

Zadania, które się tutaj znajdują są ciekawe, wciągające i proste więc bez obaw, Wasze dziecko także z pewnością sobie poradzi. Mamy tutaj poznawanie liczb 1, 2 i 3, mamy rozpoznawanie kolorów, odszukiwanie jakiś elementów na obrazkach, opowiadanie o tym co widzi się na ilustracjach, nazywanie zwierząt, naśladowanie dźwięków wydawanych przez zwierzęta wiejskie, odnajdywanie różnic na obrazkach.

I oczywiście naklejanie naklejek w odpowiednie miejsce na obrazkach. Na przykład świeczki na torcie, śniadanie głównych bohaterów, talerzyki pasujące do kubeczków, jabłuszka na jabłoni, koła w traktorze, motylki i pszczółki na łące, słoneczko i księżyc na niebie, kapelusz bałwana, ozdoby na choince oraz wór z prezentami świętego mikołaja :) 

Jak widzicie jest tutaj co robić. Moim zdanie nie da się przy tej książce nudzić. Co prawda zadania te są dosyć łatwe, ale za to kolorowe i bardzo ciekawe :) Jest tutaj sporo do opowiadania, a ponieważ moje dziecko ma pewne problemy z mówieniem takie zadania tajże bardzo nam się przydają :) Zresztą przekonajcie się sami, na pewno spodoba się Wam ta książeczka :)


1 komentarz: