23 lipca 2014

Gitara krok po kroku


NICK FREETH

wydawnictwo: Olesiejuk
ilość stron: 96
format: 23,5x29 cm
rok wydania: 2014
cena: 19,99 zł

Od zawsze marzyło mi się, aby grać na gitarze! Dlaczego się nie nauczyłam? Nie wiem, nie mam pojęcia, może z braku czasu, z braku możliwości, a może po prostu z lenistwa... Mojemu mężowi także marzyło się umieć grać i co? I także nie umie... Ale ma już plany, chce kupić narazie zwykłą akustyczną gitarę i zacząć się uczyć, może nawet z Nikodemem. A może nawet i ja przy okazji co nieco się nauczę :) 

Co prawda narazie nic w tym kierunku nie działa, więc ja postanowiłam zadziałać za niego i pierwszy krok do nauki gry na gitarze zrobiłam - w domu pojawiła się specjalnie do tego przeznaczona książka. W końcu samo nic się nie zrobi :)

Jak sam tytuł wskazuje, w środku znajdziemy wszystko dotyczące gitary. Na początku przejrzysty spis treści i wprowadzenie potem oczywiście rozdziały. Kilka słów o kupnie odpowiedniego instrumentu dla początkujących, opisy różnych rodzajów gitar, wzmacniacza, dodatków takich jak kostki, piszczałki, kable i pokrowce. Potem zaczynamy naukę. Najpierw strojenie, odpowiedni chwyt, pierwsze akordy, coraz więcej akordów, pierwsza piosenka, a dalej jest już coraz trudniej, coraz bardziej skomplikowanie i nawet nie będę Wam tego wszytskiego opisywała, bo jeśli ktoś nie przeczyta tego od początku, ba jeśli nie zacznie ćwiczyć zgodnie z instrukcją to dalszej części z pewnością nie zrozumie - tak jak ja niewiele narazie z tego rozumiem ;)

Ale z czasem, powoli, kiedy już na początek zakupimy jakąś zwykłą akustyczną gitarę będzie trzeba uzbroić się w cierpliwość i zacząć ćwiczenia. Choć teraz niewiele można z tego zrozumieć to jestem pewna, że kiedy ma się już instrument w ręce i książkę przed oczami, jest o wiele łatwiej. Tzn mam taką nadzieję... Ale pewnie przy nauce gry najważniejsza będzie wytrwałość, także trzymajcie za nas kciuki ;)

Wracając do książki to wydaje się ona napisana przejrzyście i zrozumiale, choć tak jak wspominałam wielu rzeczy nie rozumiem, bo naukę należy rozpocząć od początku i stopniowo uczyć się coraz więcej, a narazie ja nie potrafię jeszcze nic ;) 

W środku znajdziemy podział na rozdziały, a tam kolejne podrozdziały. Wszystko podpisane, w odpowiedniej kolejności, krok po kroku, czytelnie. Do tego bardzo wiele zdjęć pokazujące odpowiednie chwyty, akordy itd. Moim zdaniem książka ta stanie się dla nas bardzo przydatną lekturą. Oby szybko i łatwo udało nam się wszystko pojąć :) Sądzę, że dla kompletnych amatorów takich jak nasza rodzinka będzie ona idealna!


4 komentarze:

  1. Ostatnio widziałam bardzo podobny poradnik gdy odwiedziłam zaprzyjaźniony sklep muzyczny. Uważam to za super rozwiązanie. Kupując np gitarę dla dziecka od razu możemy kupić podręcznik z którego będzie mogło się uczyć podstawowych zasad korzystania z instrumentu.

    OdpowiedzUsuń
  2. Moim zdaniem bardzo fajnie opisany problem. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  3. Faktycznie kiedy chcemy się nauczyć gry na gitarze to jak najbardziej takie poradniki powinny się sprawdzić. Warto na pewno również mieć dobrą gitarę. Wiem, ze poprzez stronę http://e-gitara.net.pl/gitary-klasyczne-warszawa-sklep/ z pewnością możemy znaleźć wysokiej jakości gitary klasyczne.

    OdpowiedzUsuń
  4. Świetna sprawa. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń