6 sierpnia 2012

Mądra głowa zna przysłowia


RENATA PIĄTKOWSKA

wydawnictwo: BIS
ilość stron: 88
format: 16,5x23,5 cm
rok wydania: 2012
cena: 26 zł


Nie ukrywam, że Renata Piątkowska to jedna z naszych ulubionych autorek. Książki tej pisarki czytamy wielokrotnie i zawsze stoją one na honorowym miejscu w pokoju mojego dziecka. Uzbierałyśmy już sporą kolekcję lektur Pani Renaty i wciąż nam mało. A co najważniejsze, jak dotąd nigdy się nie zawiodłyśmy!

Po raz kolejny mam więc przyjemność polecić Wam fantastyczną książeczkę tejże autorki. Tym razem jest to zbiór wesoły i jakże mądrych opowiadań, gdzie w każde z nich - jak wskazuje tytuł - wplecione jest znane nam dobrze przysłowie. 

Opowiadania są krótkie. Dotyczą sytuacji z życia codziennego, które mogłyby przydarzyć się każdemu z nas. Czasem są zabawne, innym razem nie. Ale w każdym z nich, jak już wspomniałam znajdziemy przysłowie, które autorka wyjaśnia w ciekawy i przede wszystkim przystępny dla kilkulatka sposób. Po przeczytaniu tej książki nasz brzdąc będzie wiedział co to znaczy "z braku laku dobry kit" czy "słowo się rzekło, kobyłka u płotu" i wiele wiele innych. Książka omawia nie tylko znaczenie tych powiedzonek, ale także opowiada skąd się one wzięły i kiedy należy je stosować. Muszę przyznać, że sama wiele się z tej lektury dowiedziałam. Bo choć przysłowia te znałam i często z nich korzystałam, to nigdy nie zastanawiałam się, dlaczego właśnie tak się mówi a nie inaczej.

Ta książeczka jest naprawdę fantastyczna. Nie tylko bawi, ale także przekazuje naszym dzieciaczkom wiedzę, której nie znajdą nigdzie więcej. Po raz pierwszy spotkałam się z taką tematyką opowiadań i muszę przyznać, że ten pomysł bardzo mi się podoba. Książka bawi rożnego rodzaju sytuacjami i zaskakuje mądrością. 

Oprócz tego treść opowiadać zdobią wesołe i bardzo zabawne ilustracje Artura Nowickiego. Jego talent mogliśmy podziwiać już w takich książkach jak "Przygody kota Bibelota" czy "Twardy orzech do zgryzienia". 

Podsumowując, już nie po raz pierwszy jestem bardzo zadowolona mogąc poznać kolejną rewelacyjną lekturę dla dzieci, którą czytałam swojej córce z ogromną przyjemnością i jestem pewna, że jeszcze nie raz do niej wrócimy. Krótkie, ciekawe i mądre opowiadania okraszone ślicznymi ilustracjami. Czego chcieć więcej? Ja jestem zachwycona i z czystym sumieniem polecam ją Waszym dzieciaczkom. Na pewno podobnie jak moja Ala z przyjemnością wysłuchają tych wesołych historii. Gorąco polecam!!!


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz