5 sierpnia 2012

Tajemnica człowieka z blizną


PAWEŁ BARĘSEWICZ

wydawnictwo: Literatura
ilość stron: 184
format: 14,5x20,5 cm
rok wydania: 2011
cena: 21,85 18,57 zł


Dzisiaj napiszę kilka słów o książce, która moim zdaniem idealnie nadaję się dla młodych, lubiących rozwiązywanie zagadek, chłopców. Chociaż jeśli któraś dziewczynka również lubi wątki detektywistyczne to na pewno nie będzie zawiedziona :)

Jest to historia pewnej rodziny, która skrywała wielki sekret... Chociaż nie, tak naprawdę to sekret ten wcale nie był taki wielki, tylko 12-letniemu Jasiowi tak się wydawało ;) Ale do rzeczy...

Pewnego razu tata Jaśka założył się ze swoim bratem. Zakład niestety przegrał i w zamian musiał zgolić swoją bujną brodę, która była jego nieodłączną częścią. I tak kiedy broda zniknęła okazało się, że tata Jasia ma wielką bliznę na policzku. Blizna ta pochodziła z czasów młodości taty i kiedy Jaś pytał się o nią to tat tylko sobie żartował. Najwidoczniej nie miał zamiaru zdradzać swojej wielkiej tajemnicy. Chłopiec postanowił, że za wszelką cenę dowie się prawdy i odkryje sekret taty. Co rusz udawało mu się trafić na jakiś "bardzo ważny" trop i sam układał sobie scenariusze co mogło wydarzyć się kiedyś. Jednak za każdym razem okazywało się, że to jednak nie to, a szkoda bo Jaś miał naprawdę niezłe fantazję :) Wymyślił sobię, że tata to wielki złodziej dzieł sztuki, albo że kiedyś goniły go zombie, była też opcja, że tata bardzo dawno temu miał romans z gwiazdą amerykańskiego kina... Ale co stało się naprawdę? Koniecznie musicie przeczytać sami :)

Jak widzicie jest to opowiadanie "wielce detektywistyczne", wręcz kryminalne :) Co prawda wszystko to dzięki fantazji pewnego młodego chłopaka, który koniecznie chciał aby jego tata zasłynął w życiu czymś wielkim.

Książka ta jest naprawdę bardzo interesująca, ciągle coś się w niej dzieje, dochodzą nowe tropy, które koniecznie należy zbadać... Jest ona ciekawa i nawet ja, mimo swojego wielki przeczytałam ją szybko i z wielką ochotą :) W tej historii jest wiele zabawnych momentów, ale są też chwile straszne i trzymające w napięciu. Sami więc widzicie, że równowaga została zachowana :)

Fajne w tej książce jest to, że przedstawiona ona jest tak jakby to Jasiek - główny bohater - opowiadał swoją historię. Wszystko napisane jest na dwa sposoby. Pierwszy to jest to co działo się naprawdę w życiu Jasia i jego rodziny. Drugi to wyobrażenia chłopca. To jak on chciałby aby było... Hmmm... Pewnie teraz trochę zakręciłam... No ale cóż, koniecznie musicie sami zobaczyć o co mi chodzi :)

Ja tak jak pisałam, przeczytałam tę książkę z zainteresowaniem, bardzo mnie wciągnęła, więc jestem pewna, że i młodszym czytelnikom przypadnie ona do gustu :) Gorąco polecam!


Książkę zrecenzowałam dzięki uprzejmości księgarni internetowej GANDALF


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz