26 października 2011

Przygody trzech urwisów

 
JADWIGA KOZIERADZKA

wydawnictwo: Lubelskie
ilość stron: 44
rok wydania: 1985


Od razu na wstępie powiem, ze książka jest bardzo stara, o kilka lat starsza ode mnie :P
Co prawda jedyne gdzie można ją znaleźć to w antykwariacie i możliwe, że gdzieś w bibliotece :)
Ale w internecie widziałam również Tą bajkę w formie audiobooku i to w bardzo odnowionej wersji :)
Wcale bym o niej nie wspominała gdyby nie to, że moim zdaniem naprawdę jest tego warta :)


"Smutno było w małym domu,
Mama chora od miesięcy,
doktor orzekł, że jej pomóc
może Wiosna i nic więcej." 
Książa ta cała jest pisana wierszem. Co wspaniale z łatwością się czyta jak również słucha :) Mój synek był zachwycony tą starą, poniszczoną już książką :)
Opowiada ona o Danku, którego mama jest chora i jedyne co może jej pomóc to wiosna. Niestety zima strasznie sroga nie chce odpuścić więc Danek wraz ze swoim kotem i psem wyruszają na poszukiwanie wiosny. Po drodze spotykają bałwana i szczura... Czeka ich wiele przygód zanim uratują wiosnę z rąk strasznej zimy...

"Mówcię, proszę, czego chcecie?
Zaraz wszystko dostaniecie. 
Na to Danek szurnął nogą,
jak to chłopcom każe moda
i powiedział: - Dobra wróżko,
niepotrzebna mi nagroda,
bo ja tylko przecież chciałem,
żeby Mama zdrowa była,
a już pewnie wyzdrowiała,
kiedy pani się zjawiła"

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz