4 marca 2018

Hamburger


Smakowite przepisy na najbardziej lubiane danie na świecie

ALBERTO CITTERIO

wydawnictwo: Jedność
ilość stron: 160
format: 19x23 cm
rok wydania: 2017
dostępna: TUTAJ

Ach jak ja uwielbiam hamburgery! Pewnie jak wielu z Was prawda? Ale powiem Wam, że nie lubię tych takich małych, miękkich, nie powiem jakiej firmy ;) Tego zdecydowanie nie można nazwać hamburgerem. Ja lubię takie duże, najlepiej z moich własnych hamburgerowych bułek, z wołowinką i wszystkimi dodatkami na jakie mam akurat ochotę ;) Ale taki mój standard to sałata, pomidor, ogórek, cebula, keczup, majonez i mięsko. Pewnie to taki najbardziej oklepany rodzaj hamburgera i chociaż jest pyszny przyznam, że mi przestał on wystarczać... 

A wszystko to za sprawą książki "Hamburger", którą zauważyłam w nowościach wydawnictwa Jedność i wiedziałam, że musi być ona moja, że zdobędę ją i zacznę tworzyć niesamowite, niezwykłe i zupełnie niestandardowe hamburgery ;) Co prawda jeszcze nie miałam ku temu okazji, ale co się odwlecze... No właśnie jeszcze zaszaleję jak tylko znajdę nieco czasu na to...

Ale, żeby nie było, książkę już przestudiowałam, ślinka mi ciekła strumieniami kiedy zaczytywałam się w tych przepisach i już na ten moment mam ochotę wypróbować połowę z nich ;) Ale, żeby nie być taką gołosłowną Wam także wypiszę chociaż kilka i sami zobaczycie co za cuda się tutaj znajdują!

Mamy tutaj podział na hamburgery mięsne, hamburgery rybne i hamburgery wegetariańskie. W każdym z tych działów znajduje się po ponad 20 przepisów czyli jakby nie było znajdziemy ich tutaj łącznie prawie 70! To naprawdę cała masa pysznych hamburgerów do wypróbowania!

Niektóre są naprawdę bardzo pomysłowe i przyznam, że przy większości z nich w życiu nie wpadłabym na taki sposób przygotowania tego dania, na takie połączenia składników, ale to zdecydowanie dobrze! Mamy tutaj coś niestandardowego i każdy z pewnością znajdzie coś dla siebie. Ale do rzeczy, w końcu muszę Wam udowodnić niezwykłość zawartych tutaj przepisów :)

Oczywiście pamiętajcie, że wszystkie te nazwy które teraz napiszę dotyczą hamburgerów ;) Białe mięso drobiowe i pieczarki z sosem berneńskim / Wołowina i boczek z gruszkami, miodem i orzechami /  Wołowina jajko, cukinie, pomidorki koktajlowe i sos bazyliowy / Kiełbasa i rzepa brokułowa z majonezem cytrynowym / Dorsz atlantycki i ziemniaki z borowikami / Ostrygi z sosem piwnym / Łosoś z sosem miodowo-sezamowym / Szparagi, ser ricotta i awokado z pikantnym sosem pomidorowym / Brokuły i kapary z sosem serowym / Bakłażany i oliwki z pomidorami i pesto z rukoli / Tofu, pory i kiełki soi z sosem karmelowo-sojowym...

To oczywiście tylko niewielka część tego co znajduje się w tej książce! Ale przyznajcie sami, połączenia smakowe są ciekawe i niespotykane prawda? Szczególnie jeśli chodzi o hamburgery. Ale nie powiem Wam jak te wszystkie dania smakują, bo nie wiem. Z całą pewnością niektóre z nich spróbuję zrobić, ale zanim znajdę na to odpowiednio dużo czasu to pewnie minie jeszcze chwila ;)

Jak już wiecie same przepisy są ciekawe i z pewnością można by je nazwać dosyć nowatorskimi. Nie wiem jak Wy, ale ja po raz pierwszy spotkałam się z każdym z tych hamburgerów. Ale skoro wiecie już, że w książce tej znajdują się takie pomysły i inspiracje hamburgerowe to teraz czas napisać Wam jeszcze w jaki sposób zostały one tutaj zaprezentowane.

Na początku mamy kilka słów wstępu opisującego początki hamburgerowej mody itp. Jest kilka przepisów na sosy czyli a majonez, keczup, sos barbecue, sos holenderki, berneński, bazyliowy, jogurtowy, jogurtowy z ziołami oraz rustykalne frytki ;) A dalej są już przepisy. Na każdego hamburgera poświęcone zostały dwie strony. Na jednej z nich mamy przepis, na drugiej zdjęcie. W przepisie raczej standardowo znajdziemy czas przygotowania, listę składników i sposób przyrządzania. Wszystko opisane prosto i zrozumiale. Natomiast jeśli chodzi o zdjęcia przedstawiające każdego z tych hamburgerów to są one bardzo ładne, powiedziałabym, że smakowite ;) Patrząc na nie człowiek ma ochotę zjeść je wszystkie! 

To co? Kto się skusi na zupełnie nie klastycznego hamburgera z tej książki?


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz