24 marca 2017

Mój przyjaciel koń. Wszystko o jeździe konnej i pielęgnacji koni


Opracowanie zbiorowe

wydawnictwo: Jedność
ilość stron: 96
format: 21x26,5 cm
rok wydania: 2016
dostępna: TUTAJ


O tym, jak moje dziewczynki uwielbiają konie pisałam już tak często, że aż mi wstyd znów się tak powtarzać. Ale z drugiej strony, co ja poradzę, że tak właśnie jest? Alicja i Natalka nie mówią o niczym innym. Bawią się figurkami koników, budują stajnie z pudełek po butach, czytają książki z końmi i rysują te zwierzęta praktycznie cały czas. Czasem aż się boję co to będzie w przyszłości. Czy już powinnam się rozglądać za strojami jeździeckimi? Hm...

Na razie jednak poprzestanę na książkach. Oczywiście o typowo "końskiej tematyce". Mamy ich już w domu całkiem nie złą kolekcję, ale od przybytku głowa nie boli. Tym bardziej, że każda jest zupełnie inna. Mamy już opowiadania, zadaniówki, albumy zdjęć, mini encyklopedie wiedzy o nich. Czas na poradnik o jeździe konnej i pielęgnacji tych pięknych zwierząt. Jeśli miłość moich dziewczynek do koni nie minie, z pewnością taki poradnik im się przyda. Nieuniknione, że zaczniemy regularnie bywać w pobliskich stadninach ;)

Książka, którą Wam dziś chce zaprezentować, a która ku uciesze moich dziewczyn trafiła w ich rączki jest właśnie przeznaczona dla kilkuletnich miłośników koni. A jeśli miałabym uściślić jeszcze bardziej tą grupę docelową z pewnością dodałabym, że jest to lektura dla dziewczynek w wieku... 5-14 lat. A skąd ten pomysł? Przede wszystkim lektura ta jest baaardzo kolorowa i taka dziewczęca. Jest tu sporo "babskiej grafiki". Jakieś koronki, kropeczki, paseczki. A wszystko to utrzymane jest w spokojnych, ale bardzo dziewczęcych kolorach. Królują w tej lekturze róże, zielenie, fiolety i żółcie. Całość okraszona została jeszcze kwiatuszkami, serduszkami i innymi drobnymi elementami. Na zdjęciach poza konikami i osobami dorosłymi także zobaczymy same dziewczynki. Tak więc jestem pewna, że ten poradnik jest dla małych kobietek. Nie mam co do tego żadnych wątpliwości :)

Tak więc jak już wiecie książeczka ta jest bardzo kolorowa i słodka. Typowo dziewczęca. Ale co dalej? Pewnie jesteście ciekawi jaką treść w sobie zawiera? No cóż, na pewno wszystko co znajdziemy w tym poradniku dotyczy koni. A dokładnie? Już Wam wszystko piszę. Poradnik ten podzielony został na 5 działów. W pierwszym dowiemy się czegoś na temat tych cudnych zwierząt. Przeczytamy, że konie to typowo rodzinne zwierzęta. Przeczytamy o tym jak postrzegają świat oraz dowiemy się jak należy je rozumieć. Czyli nic innego jak możemy się z nimi porozumiewać. Kolejny rozdział to kolejna garść informacji o koniach. Tym jednak razem jest to bardziej techniczna wiedza, To tutaj dzieciaki przeczytają o typach i rasach koni, o ich maści i odmianach, o rozwoju, rodzajach chodu itp. Moją Alę bardzo ten rozdział zainteresował :)

Dalej przechodzimy już do typowo tematycznych zagadnień. Czas na prowadzenie, zakładanie kantara, czyszczenie itp. Mały miłośnik koni dowie się tu wszystkiego o siodle i wędzidle. Przeczyta jak ważna jest czystość koni i tego co ich otacza. Jak czyścić końskie boksy, czym karmić takie zwierzęta i jak, jak rozpoznać, że naszemu pupilowi potrzebny jest weterynarz itp. Myślę, że ten rozdział jest bardzo istotny dla dzieciaków. Bo kochać konie to jedno, cieszyć się ich obecnością to drugie. Ale konie to także mnóstwo obowiązków i ogromna odpowiedzialność. Warto to uświadomić każdemu maluchowi. Zostały nam jeszcze dwa rozdziały. Pierwszy z nich wprowadza nas w świat jazdy końskiej. Pierwsza jazda na lonży, woltyżerka, pierwsza samodzielna jazda, na placu, na hali, pierwszy spacer w terenie itp. Całkiem sporo tego, myślę, że jak dziecko naprawdę poważnie myśli o jeździe konno - będzie zachwycony! A na koniec poradnik ten omawia zagadnienia związane z jeździectwem zawodowym. Zawody jeździeckie, jazda westernowa i wiele wiele więcej. Nie źle prawda??

Powiem Wam, że ta książka jest naprawdę świetna. Jest formatu A4, ma twardą laminowaną okładkę. Jest niezwykle kolorowa i wesoła. Każde zagadnienie jest tu opisane zwięźle, jasno i kompleksowo. Z całą pewnością nie możemy także narzekać na brak zdjęć, ciekawych grafik, szablonów, przekrojów itp. Tak naprawdę patrząc na całą tą książkę, spokojnie mogę powiedzieć, że to istna encyklopedia wiedzy o koniach i jeździectwie. Nie ma tu jakoś strasznie dużo informacji. Dziecko nie zanudzi się podczas czytania. Ale na pewno w skrócie poruszone zostało chyba każde zagadnienie z tym tematem związane. Podoba mi się. Jak na początek - w zupełności wystarczy.

Moje dziewczyny uwielbiają konie. Alicja marzy, żeby w przyszłości założyć stadninę i hodować te cudne zwierzęta. Kto wie, może kiedyś zrealizuje te swoje plany? Na razie jednak poro na ten temat czyta, uczy się itp. Zaczynam dochodzić do wniosku, że jeszcze trochę i stanie się ekspertem jeśli chodzi o ich rasy i cechy charakterystyczne. Moje dziecko jest spostrzegawcze, potrafi wyłapać w ich zachowaniu i wyglądzie elementy, na które ja pewnie nigdy bym nie zwróciła uwagi. Dlatego też cieszę się, że ta książka trafiła w jej ręce. Jestem przekonana, że dowie się z niej mnóstwa ciekawych rzeczy. Już teraz stale ją podczytuje, zachwyca każdym najdrobniejszym szczegółem. Ta książka jest wręcz stworzona dla mojej kochanej panienki. Jeśli zatem macie w domu taką małą miłośniczkę koni - nie wahajcie się i sięgajcie po tą publikację. Jestem pewna, że się spodoba :)


2 komentarze:

  1. Oj, to akurat totalnie nie dla mnie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Właśnie szukam książkowego prezentu dla chrześnicy, która wiosną zaczyna naukę jazdy konnej. Twoja recenzja bardzo mi pomogła podjąć decyzję. Dzięki!

    OdpowiedzUsuń