28 maja 2015

W szesnaście miesięcy dookoła świata. Cz.1


Azja, Australia i Oceania oraz Ameryka Północna

NATALIA BROŻKO

wydawnictwo: Burda Książki
ilość stron: 300
format: 16,5x21,5 cm
rok wydania: 2015
cena: 39,90 zł

Lubię książki podróżnicze. Dlaczego? Choć sama nie podróżuję to uwielbiam czytać o świecie, zresztą nie tylko czytać, lubię też oglądać programy o różnych krajach, kulturach, zwierzętach... Z pewnością wiecie o co mi chodzi ;) ? Własnie dlatego z ogromną przyjemnością chwyciłam po tę książkę. Zanim zaczęłam ją czytać podejrzewałam, że to będzie coś naprawdę ciekawego. I co? I nie myliłam się :)

Autorka tej książki marzyła o podróży dookoła świata, ale wiadomo - praca, dom, pieniądze, rodzina... Aż w końcu pewnego dnia Natalia wraz z Fabianem złożyli wymówienia w pracy, sprzedali wszystkie meble, oddali wynajmowane mieszkanie, spakowali się i wyruszyli w świat, w swoją podróż życia. My mamy okazję przeczytać o przygodach jakie ich spotkały, o pięknych miejscach jakie odwiedzili i wspaniałych (choć nie tylko) ludziach, z którymi mieli do czynienia.

Tajlandia, Malezja, Singapur, Indonezja, Australia, Nowa Zelandia, Fidżi, USA. W takiej kolejności podróżowali i w takiej kolejności opisane są ich przygody. Każdy z tych rozdziałów podzielony jest na "podrozdziały", że tak się wyrażę. Dzięki temu z pewnością czyta się tą książkę o wiele lepiej, szybciej, jest przejrzyście i wiadomo o co chodzi ;) 

Nie napiszę Wam tutaj o czym dokładnie opowiada autorka. Jest tego tak wiele, że musiałabym Wam chyba przepisać tę książkę. Jednak w przybliżeniu powiem Wam, że przeczytamy tutaj między innymi o ciekawych miejscach, czasem znanych czasem mniej znanych dla nas - ludzi, którzy nie mieli okazji zobaczyć ich na własne oczy. Do tego oczywiście opowieści z podróży, o drogach, o samochodach, które wynajmują, o noclegach, o kulturze, o ludziach, ich zachowaniach, o zwierzętach, o pieniądzach, czasem także o kłopotach i problemach, które im się przydarzyły... Różne miejsca więc to wszystko jest naprawdę różnorodne i za każdym razem, w każdym kraju zupełnie odmienne...
Cóż ja mogę powiedzieć - może po prostu, że ogromnie zazdroszczę! Chciałabym kiedyś odwiedzić choć jedno miejsce z tych, które opisywała Pani Natalia. Bo na taką podróż jaką przeżyła ona z pewnością nie mam szans. Chyba, że na starość kiedy będziemy z mężem na emeryturach ;) Swoją drogą nie jest to taki zły pomysł ;) 

Wracając do książki to powiem Wam, że czytało mi się ją świetnie. Autorka pisze w taki fajny, "swojski" sposób. Momentami miałam wrażenie jakbym była tam z nią, jakbym widziała to wszystko na własne oczy. Opisuje ona dużo szczegółów przy czym nie jest to takie nudne, długie i jak z jakiegoś przewodnika, ale takie ciekawe, opowiedziane z własnego doświadczenia jakby nie patrzeć ;) Do tego dużo przemyśleń często naprawdę zabawnych. 

No i masa zdjęć z podróży. Jest ich mnóstwo, ale powiem Wam, że dla mnie nadal za mało. Ja najchętniej zobaczyłabym na zdjęciach wszystkie te rzeczy, o których czytałam. Niestety opisanych jest ich tutaj bardzo wiele, a na zdjęciach możemy zobaczyć tylko niektóre. To nic, że zdjęć tych byłoby pewnie z kilkaset więcej, książka byłaby pewnie jeszcze raz taka gruba. Ale moim zdaniem dzięki temu książka ta stałaby się idealna ;) No cóż, na zakończenie powiem Wam tylko, że polecam. Ja czytałam ją z ogromnym zainteresowaniem i mam nadzieję, że wraz z Natalią Brożko odwiedzę kolejne wspaniałe miejsca przy okazji następnej książki :)


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz