23 stycznia 2014

Teodor rusza z pomocą


ANIMAL MAGIC

HOLLY WEBB

wydawnictwo: Znak
ilość stron: 160
format: 14,5x2,50 cm
data premiery: 23.01.2014

Znacie serię Animal Magic znanej autorki wielu książeczek o zwierzątkach - Holly Webb? Powiem Wam, że ja dotąd nie znałam i już żałuję, że poznałam dopiero teraz ponieważ seria ta składa się z siedmiu książeczek, a ja miałam okazję przeczytać dopiero dwie ostatnie. Opiszę Wam teraz co nieco szóstą część, ale gorąco polecam chwycenie od razu pierwszej ponieważ opowieści te są ze sobą powiązane i warto czytać wszystko od początku :)

Lotka to jedenastoletnia dziewczynka, która wiele lat temu przeżyła nagłe zniknięcie taty, a niedawno z powodu wyjazdu mamy do pracy za granicą zmuszona była przeprowadzić się do swojego wujka, który prowadzi sklep zoologiczny. Na początku była bardzo zła, a nawet załamana takimi zmianami, jednak kiedy okazało się, że sklep jest magiczny, a wszystkie zwierzęta w nim również są czarodziejskie i potrafią mówić ludzkim głosem, jej podejście diametralnie się zmieniło :) Na dodatek okazało się, że zarówno jej wujek jak i jej kuzyn, a nawet ona sama również mają magiczne moce. Teraz powoli uczy się je opanowywać. W poprzednich częściach z tej serii poznamy różne przygody mieszkańców tego cudnego sklepiku zoologicznego. Przeczytamy o małym kotku Tabi, który uczy się czarów, o jamniczku o imieniu Sonia, o chomiku Gilbercie, króliku Bernardzie, sowie Horacym, w tej części natomiast będzie o jednorożcach, a szczególnie o jednym bardzo magicznym i bardzo pomocnym :)

Lotka, nasza główna bohaterka odzyskała swojego tatę. Okazało się, że pewna bardzo zła czarownica wymazała mu pamięć i wygnała go do krainy jednorożców. Jednak dziewczynka po wielu latach rozłąki sprowadziła tatę do domu. Jednak od niedawna zaczynają się dziać dziwne rzeczy. Traci ona przytomność, a w tym czasie przenosi się własnie do tej magicznej krainy. Tam widzi pięknego czarnego jednorożca, który bardzo potrzebuje jej pomocy. Okazuje się, że zła Pandora znowu powróciła. Czy dziewczynka i jej tata poradzą sobie z uratowaniem tych wszystkich cudownych jednorożców? Koniecznie dowiedzcie się sami ;)

Ach uwielbiam zwierzątka! Z pewnością wielu z Was oraz Waszych pociech ma podobne odczucia prawda ;) ? Ja już nie raz miałam okazję czytać książki Pani Holly Webb i po raz kolejny utwierdzam się tylko w przekonaniu, że ma ona prawdziwy talent i niesamowitą pomysłowość! Opowieść ta jest bardzo ciekawa i mimo, że przeczytałam przedostatnią część doskonale wiem o co w tej serii chodzi. Z pewnością dużo ciekawiej byłoby zacząć od początku, ale ponieważ właśnie dzisiaj jest premiera tej książki nie miałam czasu, aby zaczynać całej serii od początku. Koniecznie musiałam podzielić się z Wami tą książką właśnie dzisiaj. Dlatego gorąco zachęcam do zaopatrzenia półeczki Waszych dzieci te pozycje, jeśli tylko macie w domu dzieciaczka, który lubi zwierzątka oraz magię to z pewnością będziecie zadowoleni :)


1 komentarz: