2 lipca 2018

Nela na wyspie rajskich ptaków


 NELA MAŁA REPORTERKA

wydawnictwo: Burda Książki
ilość stron: 202
format: 16,5x21,5 cm
rok wydania: 2018
dostępna: TUTAJ

Ach Nela, ta dziewczynka z każdą kolejną wydaną książką zachwyca mnie jeszcze bardziej! To już jej dziesiąta książka, a dziewczynka ma zaledwie dwanaście lat - niezły wynik prawda? Powiem Wam, że mój starszak lubi te książki, ale skłamałabym pisząc, że bardziej niż ja ;) Tak, ja zdecydowanie jestem ogromną fanką "Neli małej reporterki" i ciągle wyczekuję kolejnych części opowiadających o jej przygodach :)

Oczywiście wszystko co pisze ta dziewczynka w swoich książkach skierowane jest do młodych czytelników więc w sumie może to i trochę dziwne, że tak bardzo to polubiłam, ale powiem Wam, że ja sama mając lat prawie 28 ciągle dowiaduje się tutaj wielu ciekawych rzeczy. Uwielbiam te wszystkie podróżnicze sprawy, programy przyrodnicze są u nas na porządku dziennym i oglądamy je całą rodziną, po prostu bardzo nas takie rzeczy ciekawią.

Co prawda sami nigdzie nie podróżujemy i o takich wspaniałych miejscach, o których opowiada Nela możemy co najwyżej pomarzyć dlatego też z jeszcze większym zainteresowaniem czytam o tym co ona przeżyła, co zobaczyła i czym chce się podzielić z czytelnikami :) Żeby nie było, czytam te książki dzieciakom i one też słuchają z zainteresowaniem więc to nie tak, że ja tak sama dla siebie te wszystkie przygody Neli przygarniam ;)

Tym razem nasza mała podróżniczka zabiera nas na wycieczkę na koniec świata! W miejsce gdzie z jednej strony zaczyna, a z drugiej strony kończy się Ocean Spokojny czyli do Nowej Gwinei :) Tym razem to typowa wyprawa badawcza więc wraz z Nelą będziemy szukać i odkrywać wspaniałe gatunki zwierząt i roślin. Jesteście ciekawi szczegółów? Już śpieszę napisać Wam coś więcej!

Powiem Wam, że wiele się tutaj dzieje, podczas czytania dowiemy się mnóstwo ciekawych rzeczy! Zobaczymy na przykład niektóre z dopiero co niedawno odkrytych gatunków zwierząt. Dalej poczytamy o podróży Neli, o jej zakwaterowaniu w dżungli, o kangurach nadrzewnych, które żyją wyłącznie na tej wyspie, a właściwie tylko na jednej jej stronie czyli w Papui-Nowej Gwinei, a także o kuskusie plamistym, który żyje na Nowej Gwinei oraz północnej części Australii.

Zobaczymy też przepiękne wielkie motyle, poczytamy co nieco o wspaniałych rajskich ptakach, a nawet wyruszymy wraz z Nelą do dżungli na ich poszukiwania. Zanurkujemy także w Morzu Bismarcka gdzie znajduje się wiele wraków samolotów z drugiej wojny światowej, jeden z takich wraków będziemy poszukiwać wraz z naszą małą przewodniczką. Ostatnia przygoda będzie nieco groźniejsza od reszty. Tym razem będziemy poszukiwać bardzo szybkich rekinów srebrnopłetwych...

Ja ze swojej strony mogę Wam powiedzieć, że jako fanka przeróżnych programów przyrodniczych, które oglądam i dzięki którym dowiaduje się ciekawych rzeczy tutaj, w książkach Neli zawsze znajdę jakieś ciekawostki, o których nie miałam pojęcia :) Dlatego też, pomimo tego, że książki te skierowane sa do młodszych czytelników ja sama tak bardzo je lubię. Napisane są w bardzo przystępny i jednocześnie bardzo fajny sposób. Nela opowiada o swoich przygodach tak, że mamy wrażenie, że jesteśmy tam z nią, do tego zawsze kieruje się bezpośrednio do czytelnika, zachęca do przemyśleń i kreatywności, zadaje różne pytania. Bardzo mi się to podoba, bo dzięki temu dziecko czytające tą książkę z całą pewnością ma wrażenie, że uczestniczy w tych wszystkich przygodach.

Jest to już dziesiąta książka tej dwunastoletniej dziewczynki i ja naprawdę jestem pełna podziwu. Znajdziemy tutaj dużo ciekawostek, mnóstwo zdjęć i rysunków, różne fakty na temat zwierząt i roślin, a także ludzi. Są mapki pokazujące gdzie dokładnie jest miejsce o którym akurat czytamy co także bardzo mi się podoba. Tekst nie jest nudny, monotonny i nawet młodsi czytelnicy i słuchacze z pewnością nie pozasypiają podczas zapoznawania się z przygodami Neli :) Wszystko jest urozmaicone różnymi czcionkami, tabelkami, pogrubieniami, kolorami, do tego ta masa kolorowych zdjęć i obrazków. No z całą pewnością nie można narzekać na nudę :) Polecam Wam zarówno tę książkę jak i wszystkie poprzednie części z serii o Neli małej reporterce :) 



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz