3 lutego 2017

5 wyjmowanek


SŁOWA, LICZBY, KSZTAŁTY

wydawnictwo: Olesiejuk
ilość stron: 12
format: 18,5x20 cm
rok wydania: 2016
dostępna: tutaj / tutaj / tutaj

Po ogromnym sukcesie książek z wyjmowanymi elementami z serii "Popatrz i dopasuj", o których miałam okazję Wam niedawno napisać kilka słów, z wielką radością sięgnęliśmy z młodszym synkiem, bo coś bardzo podobnego. Tym razem chciałabym przedstawić Wam kolejną ciekawą serię dla maluchów. Już teraz na samym początku powiem Wam, że mój synek jest jej wielkim fanem ;)

Mój Dominik niezaprzeczalnie szaleje za książkami oraz za układankami. Ma niespełna dwa latka więc wiadomo, że dla dzieciaczka w takim wieku ani książki, ani układanki nie mogę być zbyt skomplikowane. I właśnie w tym momencie z pomocą przychodzi nam wydawnictwo Olesiejuk, które proponuje coś idealnego dla dziecka takiego jak mój syn, dla małego książkowego fana, dla dziecka, które lubi też dopasowywać kształty do odpowiednich miejsc. Jestem pewna, że wiele dzieciaków w wieku przybliżonym do wieku mojego malucha będzie zachwycona serią, o której dzisiaj Wam opowiem. Równie mocno zachwycona jak mój Dominik :)

Seria "5 wyjmowanek" to zbiór czterech książek dla najmłodszych czytelników. W jej skład wchodzą takie tytuły: "Słowa", "Liczby", "Kształty" oraz "Kolory", których niestety nie mamy w naszej kolekcji. Dlatego dzisiaj opowiem Wam tylko o trzech tytułach.

Każda z tych książek ma po 12 stron, a na tych stronach znajdują się obrazki przedstawiające różne rzeczy odpowiednio dopasowane do danej kategorii. W książce "Słowa" mamy podział na zwierzęta, jedzenie, transport, zabawki, dom. W książce "Liczby" znajdziemy oczywiście jeden, dwa, trzy, cztery, pięć. W książce "Kształty" mamy koło, kwadrat, trójkąt, prostokąt oraz inne kształty. Każda książka jest podzielona na pięć działów, a każdy z tych działów prezentuje po 5 obrazków. Wszystko doskonale widać na zdjęciach, które Wam tutaj prezentuję  więc mam nadzieję, że rozumiecie o co mi chodzi ;)

Na przykład przy dziale "jedzenie" pokazane jest jabłko, babeczka, herbata, kanapka, truskawka. Przy dziale "prostokąt" zamieszczony jest obraz, kuchenka mikrofalowa, książka, lustro, telewizor. Przy dziale z liczbą "dwa" pokazane są dwie żaby, dwa kwiaty, dwa motyle, dwa psy oraz sama liczba 2. 

Jednak to oczywiście nie wszystko. Cztery z tych pięciu obrazków są małe i zamieszczone są na jednej stronie, natomiast piąty z nich znajduje się na osobnej stronie i to on ma w sobie wyjmowany duży element. Na przykład odsłaniając krowę pod spodem zobaczymy mleko, wyciągając truskawkę zobaczymy słoik dżemu, po wyjęciu liczby 1 zobaczymy jedną żyrafę, pod liczbą cztery znajdują się cztery koty itd.

Moim zdaniem to naprawdę świetne książeczki, które nie tylko sprawią dziecku masę zabawy, ale są także w stanie nauczyć je wielu różnych rzeczy. Liczenie od jeden do pięciu, kształty, nazwy różnych przedmiotów, zwierząt, a także kolorów. No i oczywiście dzięki wyjmowanym elementom dzieciaki poprzez dopasowywanie ich do odpowiednich miejsc ćwiczą także swoje zdolności manualne. Moim zdaniem same plusy :) 

Na zakończenie pozostaje mi jedynie powiedzieć Wam, że zarówno ja jak i mój synek jesteśmy zachwyceni książeczkami. Są one sporego, a jednocześnie poręcznego formatu, mają sztywne kartki, są bardzo kolorowe, można się nimi bawić oraz nauczyć się z nich wielu rzeczy. I jeśli musiałabym się koniecznie do czegoś przyczepić to jedynie do tego, że wyjmowane elementy nie są zupełnie sztywne lecz takie lekko elastyczne. Są dosyć cienkie i kilka z nich nieco ucierpiało w rękach mojego malucha. Ale nie na tyle, aby nie można było się nimi nadal bawić więc nie jest najgorzej ;) Mimo tego ogromnie polecam!



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz