25 listopada 2016

Fantastyczne zwierzęta i jak je znaleźć


Magiczne miejsca i postacie

wydawnictwo: Harper Collins
ilość stron: 80
format: 27,5x21 cm
rok wydania: 2016
dostępna: TUTAJ

Słyszeliście już o nowym filmie pod tytułem "Fantastyczne zwierzęta i jak je znaleźć"? Tytuł chwytliwy prawda? Przyznam, że mnie oczarował od razu i kiedy doszły do tego reklamy oraz trailery to przepadłam całkowicie! Dlaczego? Ponieważ jest to film o świecie magii! Magii takiej samej jak w Harrym Potterze, a jako wielka fanka Harrego Pottera nie mogłabym obok tej nowości przejść obojętnie! Za moment opowiem Wam odrobinę więcej na ten temat, choć tak naprawdę nie będzie to recenzja filmu, nie jego chciałabym Wam tutaj dzisiaj prezentować ;)

Na wstępie powiem Wam, że nie miałam jeszcze okazji oglądnąć tego filmu więc nie powiem Wam na jego temat zbyt wiele. Poczytałam opisy, zobaczyłam zwiastuny i narazie mogę opierać się tylko na tym. Akcja rozgrywa się 70 lat przed Harrym Potterem. Co więc też ma wspólnego z tą znaną na całym świecie serią? 

Głównym bohaterem "fantastycznych zwierząt" jest Newt Scamander (autor książki, którą 70 lat później będzie czytał Harry Potter). I na tym powiązania się kończą. Akcja rozgrywa się w latach 20 w Nowym Jorku. Mugole i czarodzieje żyją obok siebie, jednak mugole nie mają o tych drugich pojęcia. Główny bohater sprawi, że to może się zmienić. Ratuje on bowiem przed wyginięciem magiczne, fantastyczne zwierzęta, które zostały uznane przez Ministerstwo Magii za zbyt niebezpieczne...

Sądzę, że tyle narazie wystarczy. Sama z przyjemnością dowiedziałabym się więcej, ale w tym celu koniecznie muszę wybrać się do kina. Jednak tak jak wspominałam dzisiaj nie sam film chciałam Wam reklamować. Dzisiaj pokażę Wam kolorowankę, która trafiła do mnie tuż przed premierą filmu w kinie. Już wtedy wiedziałam z czym mam do czynienia i nie mogłam odpuścić okazji, aby w mojej kolekcji kolorowanek zabrakło tej. Film zapowiada się fantastycznie więc sądzę, że będzie to prawdziwy hit!

W środku znajdziemy około 50 kolorowanek. Są one bardzo różne, przedstawiają zarówno postaci, scenki z filmu jak i różne magiczne i niemagiczne przedmioty. Mamy tutaj kilka kolorowanek z Newt'em Scamander'em, jest jego magiczna walizka, a także jej zawartość, ulice Nowego Jorku w latach 20, a także jego mieszkańcy, bohaterki Tina oraz Quinnie, mieszkanie Newt'a, magiczne różdżki, księga czarów, różne symbole, znaki, a nawet jeden fantastyczny zwierzak!

I tutaj ubolewam nieco nad faktem, że tylko jeden... Domyślam się, że może chodzić o jakąś tajemnicę, aby nie zdradzać zbyt wiele przed oglądnięciem filmu... Ja czuję niedosyt! Ze zwiastunów wiem, że można spodziewać się tak wielu naprawdę fantastycznych stworzeń i strasznie szkoda, że tutaj ich zabrakło... Myślę, że byłoby to świetnym urozmaiceniem i uatrakcyjniłoby tą kolorowankę. Może jeszcze bardziej zachęciłoby do filmu... Choć to już nie mnie oceniać ;)

Ale, żeby nie było, poza tym szczegółem nie mam zastrzeżeń, wręcz przeciwnie. Ilustracje są dosyć szczegółowe, szczególnie te scenki z filmu. Naprawdę sporo się w nich na kolorujemy. Ale właśnie o to przecież chodzi, prawda :) ? Niektóre z tych scenek umieszczone są nawet na dwóch stronach, a ponieważ format tej książki to A4 więc tym bardziej nie możemy narzekać na nudę! W kilku miejscach dla urozmaicenia znajdują się przerywane linie - musimy sami uzupełnić ilustrację. Fajny pomysł, szczególnie dla tych młodszych fanów filmu.

Tak naprawdę nie powiem Wam dla kogo przeznaczona jest ta kolorowanka. Nie wiem czy dla dzieci czy dla dorosłych. Sądzę, że dla jednych i drugich, po prostu dla fanów magii i nowego magicznego filmu. Mi wpadła w oko od razu, mój starszak jako wielki fan Harrego Pottera już nie może doczekać się kiedy będzie mógł oglądnąć ten film. Stwierdził, że zacznie kolorowanie po seansie, żeby wiedzieć w jakich kolorów używać w tej książce :) Także coś ja Wam więcej mogę napisać. Po prostu polecam!


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz