6 kwietnia 2016

Poznaję świat i kropka! Dlaczego kurzu przybywa i czemu parzy pokrzywa



RAFAŁ KLIMCZAK

wydawnictwo: Skrzat
ilość stron: 96
format: 16,5x24 cm
rok wydania: 2016
cena:  16,90 zł  13,52 zł

Alicja to bardzo ciekawe świata dziecko. Gdy w telewizji jest jakiś program naukowy lub dokumentalny na temat świata, podróży, zabytków, kosmosu czy zwierząt - naprawdę z ogromnym trudem odciągam ją od telewizora. Moje dziecko uwielbia dowiadywać się nowych rzeczy. Jej książki edukacyjne i wszelkiego rodzaju encyklopedie są stale w użytku. Nie ukrywam, że niekiedy moja zaledwie ośmioletnia panna zaskakuje mnie swoją wiedzą. I oczywiście duma mnie rozpiera, gdy inni chwalą tą moją małą ciekawską dziewczynkę za to jak wiele wie i jak wieloma rzeczami się interesuje. Oby tylko jej to zostało :)

Dziś zatem pokażę Wam książkę, którą odnalazłam na stronie wydawnictwa Skrzat. Gdy tylko przeczytałam jej tytuł byłam przekonana, że to lektura idealna dla mojego dziecka. Przygody małej kropeczki, w które wplecione zostały przeróżne ciekawe informacje dotyczące otaczającego nas świata. Zapowiada się rewelacyjnie prawda? Ja też tak uważam, więc nie mogłam się oprzeć i musiałam po nią sięgnąć. Musiałam sprawdzić, czy przeczucie mnie nie zawodzi. Czy rzeczywiście jest tak świetna jak mi się wydawało. I jak myślicie? Dobrze trafiłam? Już Wam wszystko piszę.

Książka ta składa się z trzech dużych rozdziałów i dziesięciu ciekawostek na samym końcu. Rozdziały te są dość długie, ale spokojnie. Dziecko w wieku szkolnym na pewno świetnie sobie z nimi poradzi. Przede wszystkim dlatego, że czcionka w tej publikacji jest naprawdę duża. Nawet maluch, który dopiero zaczyna przygodę z literaturą będzie bardzo zadowolony. Poza tym tekst ten jest naprawdę bardzo ciekawy. Opowiadanie wciąga małego czytelnika i sprawia, że dziecko nawet nie zauważa, kiedy dociera do końca danej części. Fajne jest również to, że w książce jest mnóstwo bardzo wesołych i kolorowych ilustracji. Przykuwają one uwagę dziecka, ale na szczęście nie rozpraszają podczas lektury. Moja Alicja świetnie sobie radziła i co najważniejsze, jest naprawdę bardzo zadowolona. Książka ta z pewnością przypadła jej do gustu, a to najważniejsze :)

No właśnie, opisałam Wam już większość zalet tej publikacji, a wciąż nie wiecie o czym ona w zasadzie jest.  Tak więc mam dziś zaszczyt przedstawić Wam Kropeczkę. Nie, to nie żaden piesek czy kotek, to nie maskotka ani mała wróżka. Kropka to po prostu kropka. Taka mała, okrąglutka i równiutka, która zawsze stoi na końcu zdania. Oczywiście pod warunkiem, że jest to zdanie oznajmujące. W innych przypadkach jej brak. Wiecie zatem o kim mówię, prawda? Tak więc ta mała kropeczka w jednej z książek małej Asi ożyła! Nie wiem jak ani gdzie, bo o tym akurat nie ma mowy w naszej książeczce, ale wiem na pewno, że ta mała dziewczynka zaprzyjaźniła się z tą drobinką. I odkąd może z nią rozmawiać - są najlepszymi przyjaciółkami.

Kropeczka bowiem jest niezwykle miła i ciekawską istotką. Bardzo lubi dowiadywać się tego co dzieje się w okół niej. Szybko zaprzyjaźniła się z lalkami i innymi zabawkami w pokoju Asi, a dzięki swoim nowym przyjaciołom, odnajduje odpowiedzi na wiele nurtujących ją pytań. A wraz z nią - tą całą wiedzę podczas lektury pochłonie także nasze dziecko. Wspaniale prawda? I tak z tych trzech opowiadań dowiemy się między innymi co to jest kurz i skąd się bierze, jak zbudowany jest ołówek a jak długopis, skąd się bierze deszcz, dlaczego niebo ma kolor niebieski lub dlaczego pokrzywa parzy, choć wcale nie jest gorąca. Wszystkie te ciekawostki sa tu bardzo fajnie i ciekawie przedstawione. 

A jeśli chcielibyśmy wrócić do którejś z nich, dowiedzieć się na jej temat czegoś więcej, lub po prostu nie mamy ochoty szukać tych informacji w tekście a chcemy je sobie odrobinę przypomnieć - wystarczy zerknąć na sam koniec książki. To właśnie tam znajdziemy wszystkie te zagadnienia, które wcześniej zostały poruszone w opowiadaniu. Są one bardzo krótko i treściwie opisane. I co więcej - jest tam o nich ciut więcej, więc mały ciekawski człowiek na pewno będzie z tego dodatku bardzo zadowolony :)

Czasem zastanawiam się, czy przypadkiem nie jestem mniej wiarygodna zachwalając wszystkie te książki, ale jakoś tak się składa, że ostatnio bardzo rzadko mam okazję ponarzekać na literaturę dla dzieci. A nie chcę doszukiwać się z nich jakiś wad, których wcale nie ma, nie chcę wymyślać niestworzonych rzeczy tylko po to, żeby pomarudzić. Tak wiec dziś znów musicie uzbroić się w cierpliwość, bo zaraz rozpocznę moje ochy i ach. No cóż, prawdą jest, że ta  książka jest naprawdę świetna! Jest ciekawa, mądra i bardzo pomysłowa. Jest przepięknie wydana, przykuwa uwagę młodego człowieka i na szczęście, choć opowiada o bardzo mądrych rzeczach - nie zanudza go. Wręcz przeciwnie, zachęca do dalszej lektury, wciąga i sprawia, że dziecko czyta ją z ogromną przyjemnością. Ja jestem bardzo zadowolona. Już czekam na kolejną część. I oczywiście z czystym sumieniem - polecam! Na pewno Wam się spodoba :)


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz