10 września 2015

Wyspy


ANITA GRABOŚ

wydawnictwo: Nasza Księgarnia
ilość stron: 64
format: 21x29,5 cm
rok wydania: 2015
cena:  17 zł  13,50 zł

Kiedyś bardzo lubiłam kolorować, po dobrych kilku latach wydawnictwo Nasza Księgarnia przypomniało mi, że nadal lubię to robić. Niestety czasu kompletnie brak i kredek jakiś porządnych też brak więc nadal nie robię tego zbyt często. Ale dzięki "inwazji bazgrołów" już kilkakrotnie postanowiłam zostawić wszystko, usiąść wygodnie i z kredką w dłoni nieco się wyciszyć :) Niedawno zawitały do mnie nowe kolorowanki, tym razem wyspy. Bardzo się cieszę, mój starszak już mi zapowiedział, że będziemy musieli się podzielić, bo mu także się podobają ;)

Tym razem wyruszymy w taką fajną podróż po Bardzo Spokojnym Oceanie. Odwiedzimy tam różne miejsca, wyspy pełne niezwykłości. Po przechadzamy się uliczkami wśród małych domków, popływamy łódkami między wysepkami, polatamy balonami nad wielką wodą, zobaczymy ciekawą roślinność, ptaki, podwodny świat... Zajrzymy nawet do kilku mieszkań, poznamy sympatycznych i towarzyskich lokatorów... 

Wiosna, lato, jesień, zima - tam także można spotkać różne pory roku. Wszystko na tych wyspach jest wspaniałe, ciekawe, ale czegoś brakuje... Wiecie czego? Oczywiście kolorów! I tutaj wkraczamy my z naszą wyobraźnią, możemy stworzyć coś magicznego, co tylko przyjdzie nam do głowy... Wystarczy coś kolorowego do kolorowania i chwila czasu...

Zauważyłam, że ostatnio kolorowanki dla dorosłych stały się dość popularne. Nie wiem skąd tak nagle pojawił się ten pomysł, ale widzę, że wielu dorosłych przypomniało sobie tak jak i ja, że kiedyś lubili kolorować, więc czemu by do tego nie wrócić? Ja przysiadam do tego z przyjemnością. Choć czasu mam naprawdę niezwykle mało, a tyle rzeczy chciałoby się zrobić to jednak czasem uda mi się przysiąść w ciszy i spokoju kiedy młodszy śpi, a starszy ma swoje zajęcia u siebie w pokoju. Chwytam wtedy po kredki mojego dziecka i się odprężam :) Bardzo fajne uczucie, chociaż trwa to dosłownie kilka minut to polecam, spróbujcie, jestem pewna, że Wam się spodoba :)

"Wyspy" to taki blok do kolorowania. Kartki są matowe, wypełnia się je kolorami bez problemu, z łatwością. Są dosyć grube więc nie musimy się obawiać, że przebijemy się z kolorem na kolejną kartkę. Ilustracje znajdują się po jednej stronie kartki, druga jest pusta więc także nie ma obaw, że odgnieciemy sobie kolejny obrazek. Na końcu książki znajduje się sztywna tektura więc nie potrzebujemy już żadnej innej podkładki. Jeżeli najdzie nad na kolorowanie na kolanie to nie będzie z tym żadnego problemu ;) Jeśli natomiast chodzi o obrazki to są one fajne, pomysłowe, zabawne, szczegółowe. Znajdziemy tutaj zarówno budynki jak i drzewa, kwiaty, niebo, ludzi, ryby, wodę, są także wnętrza mieszkań, a tam meble, ubrania, książki, jakieś rośliny...

Jest to książka pełna fantazji gdzie my także możemy się jej poddać i stworzyć coś co tylko sobie wymyślimy. Bo kto powiedział, że liście mają być zielone, woda niebieska, a wyspa brązowa? A może na tych wyspach marzeń mieszkają tęczowe ptaki, a pod wodą pływają same złote rybki? A może tam wcale nie sypie biały śnieg? A może istnieje wyspa gdzie każdy dom ma inny kolor? Albo wręcz przeciwnie, może jest taka gdzie wszystkie domu są identyczne? To wszystko zależy wyłącznie od nas więc nie ma na co czekać, czas zabierać się za kolorowanie tych wysp pełnych marzeń!


1 komentarz:

  1. Z checia bym sama pokolorowala;) przy starszej corce przypomnialam sobie jakie to fajne a im wiecej szczegolow tym ciekawiej

    OdpowiedzUsuń