26 czerwca 2015

Grzegorz Kasdepke dzieciom


GRZEGORZ KASDEPKE

wydawnictwo: Nasza Księgarnia
ilość stron: 288
format: 16,5x21,5 cm
rok wydania: 2015
cena:  49,90 zł  39,90 zł


Znacie Grzegorza Kasdepke? No dobra, ja też go nie znam osobiście, ale znam jego książki, jego opowiadania, historyjki i jestem pewna, że Wy także nie raz się z nimi spotkaliście. Ja osobiście je uwielbiam, moje dziecko także. I dotychczas nie mieliśmy okazji poznać jeszcze wielu z nich, ale nadrobiliśmy to! A to dzięki książce, którą dzisiaj Wam zaprezentuje :)

Nawet sobie nie wyobrażacie jaką radochę miałam kiedy trafiła do nas ta książka. Tak, tak, własnie ja cieszyłam się jak dziecko. Nikodem też się ucieszył, ale on nie wiedział co jest w środku, a ja wiedziałam i nie mogłam się doczekać kiedy zaczniemy ją czytać. I przyznam się bez bicia, że nie przeczytaliśmy jeszcze wszystkiego, za dużo stron, za dużo opowiadań i za bardzo zmęczone dziecko ;) Ponieważ czytam Nikodemowi wieczorami przed snem to zazwyczaj czytam do tego czasu aż zaśnie. No i zasypia chłopak, bynajmniej nie z nudów, bo o nudzie tutaj nie ma mowy. To po prostu ze zmęczenia ;)


A co znajdziemy w środku? Wiele znanych postaci. Znanych przynajmniej ze słyszenia, bo z niektórymi dotychczas nie mieliśmy okazji się poznać. Są tutaj na przykład Bodzio i Pulpet czyli dwójka pomysłowych kilkulatków. Jest też detektyw Pozytywka pracujący w agencji "Różowe okulary". Są Maja i Filip czyli małe sympatyczne rodzeństwo. Jest też Kacper czyli opowieści z punktu widzenia jego taty. Wujek kontrabas także się tutaj znalazł. W każdym z tych "działów" zamieszczone jest kilka historyjek z powyższymi bohaterami w roli głównej.

Ale to jeszcze nie wszystko, bo na początku znajduje się sporo różnych, króciutkich bajek na przykład o korniku, o kropli deszczu, o czerwonouchym zającu, o wstydliwych gwiazdach, o kałuży, chomiku, sośnie... Są też świąteczne historyjki na przykład o pierwszej gwiazdce, o wizycie Mikołaja, o choince... Ale to nadal nie wszystko bo są tutaj także opowiadania o uczuciach - tęsknota, wstyd, nuda, radość, miłość, strach, poczucie winy, szczęście...

Jak widzicie jest tego sporo i ogromnie mnie to cieszy, bo zawsze bardzo chciałam poznać bohaterów wymyślonych przez Grzegorza Kasdepke i w końcu miałam okazje :) Zamiast kilku różnych książek mam jedną, a w niej po trochę od wszystkiego! Sama radość!

Książka ta jest gruba, w końcu to prawie 300 stron. Jest też ciekawa, ogromnie ciekawa, fajna, zabawna, wciągająca... Mogłabym Wam tak pisać i pisać, ale z pewnością wiecie o co mi chodzi ;) Jest ona także bardzo ładna. Ma bardzo czytelną czcionkę, ma sporo tekstu, ale mimo tego czyta się ją bardzo sprawnie i szybko i nie znudzi się z pewnością, bo opowiadań w środku jest bardzo dużo, a każde inne i nie długie. Książka ta ma też sztywną okładkę i wiele ilustracji, ładnych, kolorowych. Całość jest nie tylko ciekawa, ale i ładnie się prezentuje więc polecam gorąco. Jest to bardzo fajna pozycja, która powinna znaleźć się w domu każdego dziecka :)


1 komentarz:

  1. u nas ta książka do wygrania w konkursie - jeśli mogę, to zapraszam :)

    OdpowiedzUsuń