11 czerwca 2015

Dlaczego oczy kota świecą w nocy? I inne sekrety świata zwierząt


DOROTA SUMIŃSKA

wydawnictwo: Literackie
ilość stron: 96
format: 23,5x23,5 cm
rok wydania: 2015
cena:  32,90 zł  26,32 zł

Dzieciaki słyną z tego, że są bardzo ciekawskie, dociekliwe i chcą wiedzieć wszystko na temat otaczającego ich świata. Wcale się im nie dziwię, bo ja choć jestem dorosła to nadal uwielbiam dowiadywać się nowych rzeczy na różne tematy :) Nikodem oczywiście nie jest wyjątkiem. Wspólnie całą rodzinką często oglądamy różne programy przyrodnicze, uwielbiamy także czytać wszelkiego rodzaju książki opisujące ciekawostki ze świata. Więc książka, która trafiła do nas niedawno jest wprost idealna zarówno dla mojego ciekawskiego dziecka uwielbiającego zwierzaki jak i dla mnie :)

W środku znajdziemy ponad sto pytań i odpowiedzi dotyczących przeróżnych zwierząt. Zarówno pytania jak i odpowiedzi są bardzo ciekawe i przyznam szczerze, że sama czytałam to wszystko z ogromnym zainteresowaniem, bo o wielu rzeczach nie miałam pojęcia ;) 

Dlaczego ryba nie topi się w wodzie? Dlaczego koci język jest chropowaty jak tarka? Dlaczego żaba jest mokra? Dlaczego komary gryzą ludzi? Dlaczego wąż nie ma nóg? Dlaczego jeleń ma rogi? Dlaczego jamnik jest taki długi? Dlaczego kangur ma torbę na brzuchu? Dlaczego chomik wypycha jedzeniem policzki? Dlaczego rak chodzi do tyłu? Dlaczego nosorożec ma róg na nosie? Dlaczego bociany klekoczą? Po co kotu takie długie wąsy? Gdzie motyle spędzają zimę? Dlaczego ludzie i zwierzęta umierają?

To tylko niektóre z pytań znajdujących się w tej książce. Jak widzicie niektóre z nich są naprawdę pomysłowe, takie typowo dziecięce :) I tutaj muszę pochwalić autorkę ponieważ odpowiedzi także napisane są w taki sposób, aby zaspokoić ciekawość dzieci w taki sposób, by wszystko bez problemu zrozumiały. Nie ma tutaj żadnych naukowych wywodów, są proste logiczne odpowiedzi, które z łatwością zrozumieją i przyswoją nawet młodsze dzieciaki.

Spodobała mi się ta książka, choć skierowana jest ona do dzieci i ważniejsze jest to, że spodobała się ona mojemu synkowi :) Z ogromną ciekawością słuchał każdego pytania i każdej odpowiedzi. Zagadywał, dyskutował i zadawał nowe pytania, na które czasem sama nie potrafiłam odpowiedzieć ;) Widać było, że bardzo zainteresowała go ta nieznana dotychczas zwierzęca strona :)

W książce tej oprócz pomysłowych i intrygujących pytań oraz świetnych, prostych i zabawnych odpowiedzi znajdziemy także mnóstwo fajnych, bardzo kolorowych ilustracji przedstawiających zwierzaki czasami nawet w różnych śmiesznych scenkach. Całość prezentuje się naprawdę ładnie. Sztywna okładka, poręczny format, duża czytelna czcionka, przejrzyste pytania i odpowiedzi. Nie pozostaje mi nic innego jak polecić Wam, abyście sami po tę pozycję. Myślę, że zarówno wasze dzieciaki jak i wy będziecie zadowoleni :)


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz