17 maja 2015

Geek Girl. Modelka z przypadku


HOLLY SMALE

wydawnictwo: Jaguar
ilość stron: 320
format: 13,5x20 cm
rok wydania: 2015
cena: 34,90 zł

Ostatnio sporo czasu spędziłam w szpitalu. Kto zagląda do nas regularnie ten z pewnością wie, że byłam w ciąży. Synek na świat się nie śpieszył więc trochę sobie poleżałam w szpitalu. A jak się nie ma co robić to co jest najlepszym rozwiązaniem? Oczywiście, że książki! I tak, właśnie ta książka towarzyszyła mi wtedy kiedy najbardziej się nudziłam. I choć jest to z pewnością powieść przeznaczona dla młodzieży to ja naprawdę świetnie się przy niej bawiłam. Zapewniła mi rozrywkę na kilka nudnych szpitalnych wieczorów :)

Mnóstwo dziewczyn, a nawet kobiet marzy o karierze modelki, prawda? Co prawda mnie nigdy to nie kręciło, nie interesowałam się modą i do teraz wcale się to nie zmieniło. Ale wiem, że świat mody jest ogromny i jest on ważnym elementem, albo raczej nieodłącznym elementem życia każdego człowieka ;) I dzisiaj przedstawię Wam książkę o modzie, ale z takiej zabawnej strony, widzianej oczami dosyć nieporadnej dziewczyny, która z modą z całą pewnością nie ma kompletnie nic wspólnego ;)

Harriet Manners to nastolatka, którą wszyscy dookoła uważają za Geeka. Jest kujonką, jest mało towarzyska i raczej mało lubiana. Ma jedną najlepszą przyjaciółkę, jedną dziewczynę, która nienawidzi jej z całego serca i jednego prześladowce w postaci kolegi z klasy. Poza tym ma też zakręconego tatę i macochę, która jest prawniczką. Ma też dosyć nudne życie, które ostatnio coraz częściej ją przytłacza. Dziewczyna czuje się niezrozumiała i stwierdza, że problem tkwi w niej więc najwyższa pora się zmienić. Kiedy podczas szkolnej wycieczki zostaje dostrzeżona przez międzynarodową agencję modelek postanawia spróbować swoich sił w tym temacie. Co prawda kompletnie się tym nie interesuje, na dodatek nie jest żadną pięknością, a marzenie o zostanie modelką to marzenie jej najlepszej przyjaciółki. Więc Harriet ukrywając przed wszystkimi dookoła z pomocą swojego taty podpisuje kontrakt i zostaje nową twarzą znanej na całej świecie marki. Tylko jest problem. Harriet to dosyć nietypowa osoba, wszystko czego się dotknie po prostu nie wychodzi więc wyobraźcie sobie sesję zdjęciową na niesamowicie wysokich obcasach, na których kompletnie nie umie ustać nie mówiąc już o poruszaniu się. Albo pokaz mody na prawdziwym wybiegu z profesjonalnymi modelkami. Albo też wywiad na żywo w telewizji w bardzo znanym programie... Oj tak z tą dziewczyną z pewnością nie będzie to nudne i zwyczajne ;)

Powiem Wam, że czytało mi się tę książkę naprawdę świetnie! Narratorką jest nasza główna bohaterka więc nie raz mamy okazję poczytać o jej zabawnych przemyśleniach. Autorka idealnie wczuła się w rolę bardzo mądrej, nielubianej i jednocześnie zabawnie sarkastycznej nastolatki. Książkę czyta się lekko i przyjemnie. Może historia ta nie jest jakoś specjalnie poruszająca, ekscytująca i nie trzyma w napięciu, ale mimo tego można spędzić przy niej naprawdę kilka fajnych chwil. Zdecydowanie jest pomysłowa i jak najbardziej pozytywna. Na mojej twarzy podczas czytania nie raz pojawił się uśmiech :) Więc polecam ją zarówno młodzieży jak i tym nieco starszym czytelnikom. W końcu na śmiech nigdy nie jest się "za starym" ;) 


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz