27 lipca 2014

Historia, przyroda, człowiek


wydawnictwo: Olesiejuk
ilość stron: 224
format: 22x27 cm
rok wydania: 2014
cena: 29,90 zł

W naszym domu zawitała kolejna encyklopedia warta uwagi i polecenia. Powiem szczerze, że mamy ich już kilka i chociaż każda z nich jest w jakiś sposób do siebie podobna, bo przy encyklopediach raczej nie da się tego uniknąć to mimo wszystko dla mnie każda ma to coś i (o zgrozo) wszystkie przygarniam i czytam, czytam, czytam :)

Co tutaj znajdziemy? Powiem Wam, że praktycznie wszystko ;) Od "Początków naszej planety we wszechświecie" poprzez "Świat przyrody", "Ciało człowieka", "Historię" zarówno starożytną i tą nieco bliższą na "Nauce i kulturze" kończąc. Książka ta podzielona jest na wyżej wymienione działy, w każdym z nich znajduje się jeszcze mnóstwo podrozdziałów.

Między innymi - układ słoneczny, słońce, ziemia, morza i oceany, atmosfera, klimat, początki życia, królestwo roślin, gady, życie w oceanie, ptaki, ssaki, układ narządów, serce, krew, mózg, wzrok, początki rolnictwa, powstanie pisma, starożytny Egipt, Aztekowie, upadek cesarstwa rzymskiego, świat islamu, pierwsza wojna światowa, druga wojna światowa, wielcy naukowcy, człowiek na księżycu, internet, Statua Wolności, sztuka współczesna, religie świata...

Tego wszystkiego jest oczywiście dużo więcej, nie będę jednak wymieniać Wam wszystkiego, jestem pewna, że sami z chęcią dowiecie się co jeszcze znajduje się w środku :) A jest co oglądać i czytać, daję Wam słowo. Ale jednym z plusów tej encyklopedii jest zdecydowanie to, że opisy w niej nie są bardzo rozległe, wręcz przeciwnie, wszystkie zagadnienia opisane są dosyć krótko, treściwie do tego kilka rameczek i tym podobnych. Różne pogrubienia, powiększenia czcionki i wszystko automatycznie staje się czytelne :)

Oczywiście znajdziemy tutaj także mnóstwo ilustracji i zdjęć i tu kolejna pochwała z mojej strony bo wiele z nich zajmują całe strony i to one właśnie stanowią tło. Dzięki temu nie jest tutaj tak zupełnie biało i nudno, a kolory tym bardziej wzrok przyciągają, a mimo tego wszystko jest przejrzyste. Do tego gruba, sztywna i mocna okładka, zszywane i śliskie strony, czego chcieć więcej ;) ?

No co ja mogę Wam powiedzieć, ja jestem bardzo zadowolona. Uwielbiam wszelkiego rodzaju encyklopedie i albumy, z których można dowiedzieć się wielu ciekawych "naukowych" rzeczy. A ja lubię pogłębiać swoją wiedzę :) I może te różne ciekawostki i fakty niewiele wnoszą do mojego życia, a potem i tak o większości zapomnę to nie przeszkadza mi to wcale, mi i tak sprawia to radość, a każda nowa książka tego typu, która znajdzie się na naszej domowej półeczce wywołuje uśmiech na mojej twarzy. A i Nikodem załapał bakcyla i już teraz lubi wszelkiego rodzaju książeczki naukowe :)


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz