9 kwietnia 2013

Kuchnia włoska. Makaron


PRACA ZBIOROWA

wydawnictwo: RM
ilość stron: 96
format: 16,5x23,5 cm
rok wydania: 2013
cena: 16,90 zł


Makaron - to coś co jest u nas w domu dosłownie wielbione ;) Cała nasza trójka jest zdecydowanie uzależniona od makaronu. Ja osobiście mogłabym jeść go codziennie i sądzę, że by mi się nie znudził. Uwielbiam go w każdej postaci, w każdym daniu, z każdym dodatkiem. No dobra może nie z każdym, ale z większością ;)

Makaron jest o tyle ciekawy, że ma niesamowicie wiele zastosowań. Można podawać go na przeróżne sposoby, można zrobić z niego wiele dań. On sam w sobie zdecydowanie nie jest nudny, ponieważ na rynku dostępne są jego różne kształty, smaki, a nawet kolory. Noszą one też przeróżne iście włoskie nazwy, między innymi: tagliatelle, mafaldine, capelli di angelo, ziti, cannelloni, gnocchi, lasagne, ravioli, cappelleti, tortellini, penne, rigatoni, anelli, trofie, buccoli, farfalle, route, ditali, filini... I bardzo wiele innych. Szczerze powiem, że nie miałam zielonego pojęcia, że jest aż tak dużo przeróżnych rodzajów makaronu. Ich nazwy w większości kompletnie nic mi nie mówią, a ich wygląd czasami aż mnie zadziwia... Teraz jeszcze bardziej kocham makaron ;)

W książce tej na samym początku znajdziemy najpierw wprowadzenie, czyli kilka słów o makaronie, o podstawowych składnikach, o wartości odżywczej, oraz kilka porad dotyczących podawania. Ja na przykład od razu na wstępie dowiedziałam się, że odcedzonego makaronu nie powinno zlewać się wodą, ponieważ traci on właśnie swoją wartość. A ja za każdym razem lekko oblewałam go zimną wodą, aby się nie posklejał, a tu taka niespodzianka ;)

W dalszej części wymienione są własnie wszystkie możliwe rodzaje makaronu. Dowiemy się ich nazw, zobaczymy jak każdy z nich wygląda i przeczytamy po kilka słów na temat każdego z zaprezentowanych, a jest ich aż 51... Wszystko pokazane jest w formie ramki więc jest bardzo przejrzyste, ładnie zaprezentowane i czytelne. Następnie podany jest podstawowy przepis i sposób wykonania własnego domowego makaronu.  A dalej to już tylko przepisy na ciekawe dania w których możemy, a nawet powinniśmy wykorzystać makaron, oraz na sosy, które idealnie pasują do różnych rodzajów makaronu :) Podzielone są one na kilka rozdziałów: Zupy i przystawki, Dania z seria i jajek, Sosy ziołowe, Sosy warzywne, Sosy z mięsem, Sosy drobiowe, Sosy z ryb i owoców morza, Sałatki.

W każdym z wyżej wymienionych działów znajdziemy po kilka ciekawych i bardzo smakowicie wyglądających przepisów. Do każdego dołączone jest bardzo ładne i duże zdjęcie, do tego oczywiście potrzebne składniki oraz sposób wykonania podanych w punktach. Przy każdym przepisie jest również podana ilość osób dla jakiej możemy przygotować danie, czas przygotowania, czas gotowania, ilość kalorii oraz ilość tłuszczu. Wszystko jest naprawdę bardzo czytelne i przejrzyste, a przypisy w większości wydają się naprawdę łatwe, a na dodatek jakie różnorodne... Dodatkowym plusem jest tutaj fakt, że jeżeli nie mamy możliwości aby użyć jakiegoś wymyślnego makaronu, można po prostu zamienić go na któryś z dostępnych w naszym domu i danie nadal będzie piękne i smaczne...

Ja jako prawdziwa "makaroniara" (że tak to nazwę), powiem szczerze, że jestem tą książką zachwycona. Kiedy tylko ją zobaczyłam wiedziałam, że muszę ją mieć. Ponieważ całą moja rodzina lubuje się w makaronie, tym bardziej cieszy mnie fakt posiadania tej książki. Znalazłam tutaj wiele nowych, ciekawych pomysłów, które z pewnością niejednokrotnie wykorzystam w mojej kuchni :)

1 komentarz: