12 lipca 2017

Jak to działa? Zwierzęta


NIKOLA KUCHARSKA

wydawnictwo: Nasza Księgarnia
ilość stron: 32
format: 24x32 cm
rok wydania: 2017
dostępna: TUTAJ

Jestem całkowicie zakochana w tej książce! Po same uszy! Nie przesadzam ;) Kiedy zobaczyłam ją na stronie wydawnictwa Nasza Księgarnia, zupełnie oszalałam na jej punkcie. Nie mogłam się jej doczekać. Wydawać by się mogło, że wzięłam ją przecież z myślą o moich chłopakach, ale powiem Wam, że egoistycznie myślałam w tym przepadku także o sobie! Taka wariatka ze mnie ;)

Uwielbiam tego typu książki i po przeczytaniu tak wielu różnych informacji na temat przeróżnych zwierzaków to nadal mi mało. Na szczęście mój starszak także lubi takie zwierzęce ciekawostki. Czytamy więc wspólnie i wspólnie czerpiemy wiedzę z tej książki.

Poznamy tutaj Klarę i Karola oraz ich wszystkowiedzącego dziadka Ignacego. Klara i Karol to rodzeństwo, które ma kompletnego bzika na puncie zwierząt. Szczególnie nasza mała, główna bohaterka. Ma zamiar dowiedzieć się dosłownie wszystkiego czego tylko będzie w stanie się dowiedzieć i co będzie dotyczyło zwierzaków ;) Pomaga jej w tym jej dziadek, który dzielnie i cierpliwie odpowiada na wszystkie nurtujące ją pytania, a jest ich naprawdę bez liku!

Dlaczego kot mruczy? Czy skorupa żółwia to część żółwia czy tylko jego domek? Gdzie chomik ma piąty palec? Czy szczur może coś chwytać ogonem? Po co kaczkom takie dziwne dzioby? Czy krety naprawdę są całkiem ślepe? Czy żaba słyszy skoro nie ma uszu? po co wiewiórce ten duży ogon? Czy kozy dają mleko? Jak się mówi kiedy koń tak strasznie szybko biegnie? Czemu konie rżą? Po co krowa muczy? 

Dokąd odlatują bociany na zimę? Czy ze wszystkich jajek wykluwają się kurczaczki? Czemu kogut pieje? Czemu świnka ma takie dziwne nogi? Dlaczego dziki pałaszują żołędzie? Czy zające potrafią szybko biegać? Czy wilki naprawdę wyją do księżyca? Po co lisom takie długaśne ogony? Po co niedźwiedzie zapadają w sen zimowy? 

Widzicie jak wiele pytań zadaje Klara dziadziusiowi? A to tylko część z nich ;) Na te wszystkie i na jeszcze więcej znajdziemy odpowiedzi wewnątrz książki. Jednak nie ma tutaj zwykłych długich opisujących wszystko tekstów. Wszystko jest zaprezentowane i opisane tutaj w zupełnie inny sposób. Niesamowicie ciekawy sposób ;)

Książka ta podzielona jest na cztery części. Część pierwsza to zwierzęta domowe. Znajdziemy tutaj opisy zwierzaków jakie posiadają Klara i Karol czyli szczur, żółw ozdobny, chomik, papuga, pies i kot. Część druga to zwierzęta w parkach. Mamy tutaj jeża, kreta, żabę, wiewiórkę, wronę, kaczkę, gołębia oraz łabędzia. Część trzecia to zwierzęta na wsi. Jest tutaj opis krowy, świni, kozy, kury, bociana i konia. Ostatnia część to zwierzęta leśne. Jest lis, wilk, niedźwiedź, dzik, zając, oraz sarna :) 

Każda część zaczyna się ilustracją na której znajdują się nasi mali głównych bohaterowie wraz z dziadkiem oczywiście otoczeni masą przeróżnych zwierzaków. Mnóstwo się na tych obrazkach dzieje, są bardzo szczegółowe i pełne "dymków" z rozmowami nie tylko ludzi, ale i zwierząt. Jest to taki fajny zabawny dodatek :) 

Natomiast dalej znajdują się już zwierzaki, o których wspominałam powyżej. Każde zwierzę zostało narysowane osobno, ale to co najważniejsze to to, że mamy okazję zobaczyć te zwierzaki wewnątrz! Tak, tak, dokładnie tak, dobrze przeczytaliście. Są tutaj bowiem takie jakby przekroje tych zwierząt. Jednak nie zobaczymy tutaj żadnej typowej anatomii, żadnych wnętrzności, żadnej krwi tylko ciekawie przedstawione części ciała, charakterystyczne zachowania itd. Opisy są porozrzucane, połączone strzałkami z odpowiednimi miejscami w ciele zwierzaków. Nie wiem czy wyjaśniłam to dosyć jasno i czytelnie, jeśli nie to musicie już sami przekonać się o co mi chodzi :)

Ja naprawdę zakochałam się w niej od pierwszego wejrzenia. Jest taka inna, taka nietypowa, bardzo ciekawa i śmieszna. Powiem Wam, że mamy w domu kilka innych książek zawierających podobne informacje do tych, ale tak naprawdę to jeszcze żadna z tych książek nie była tak kreatywnie i zabawnie zaprezentowana :)

Rozpisałam się już okropnie więc na koniec pozostaje powiedzieć mi tylko jeszcze kilka słów na temat jej wyglądu. Najpierw format, który jest duży, taki naprawdę pokaźny. Lubię takie :) Okładka jest sztywna, strony wewnątrz są matowe, a nie śliskie. Ilustracje są bardzo szczegółowe, takie naprawdę, ale to naprawdę bardzo szczegółowe ;) Opisy są bardzo ciekawe, niezbyt długie przez co dzieciaki zdecydowanie nie zdążą się znudzić żadnymi naukowymi tekstami ;) Całość jest naprawdę wspaniała, bardzo pomysłowa. Ja jestem zakochana w tej książce i mam nadzieję, że postaną kolejne części! Polecam!



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz