18 lipca 2016

MasterChef Junior


wydawnictwo: Burda Książki
ilość stron: 200
format: 16,5x21,5 cm
rok wydania: 2016
cena: 44,90 zł

Jak ja uwielbiam książki kucharskie! Wiem, wiem, powtarzam to za każdym razem, ale naprawdę mam na ich punkcie bzika. Co w moim przypadku jest zupełnie niezrozumiałe ponieważ niezbyt często chwytam po przepisy w nich zawarte. Ale może teraz będzie inaczej? W naszym mieszkaniu trwa generalny remont i już niedługo będę miała piękną, nowiutką, wymarzoną kuchnię! Aby spędzać w niej dużo czasu będę musiała dużo gotować - moja kolekcja książek kucharskich nada się idealnie do tworzenia nowych dań i wypróbowania tych wszystkich nowych sprzętów ;)

Tym razem moja półka z książkami kucharskimi powiększyła się o coś co powinno przydać się zarówno mojemu starszakowi jak i mi ponieważ dania zaprezentowane wewnątrz tej książki były wykonywane przez dzieci, więc bez większych problemów z moją lekką pomocą powinien poradzić sobie z nimi za jakiś czas mój syn. Ale z drugiej strony nie są to tak zwyczajne i prościutkie potrawy więc ja sama z przyjemnością zajęłabym się ich przygotowywaniem. Bo skoro poradziły sobie z nimi dzieciaki to i mnie powinno się udać prawda? Inaczej byłoby nieco wstyd ;)

Ale do rzeczy, bo piszę i piszę, a przecież tak naprawdę jeszcze nie napisałam nic konkretnego na temat tej książki, a jest co pisać, zdecydowanie jest. jest to bowiem książka, która powstała dzięki programowi telewizyjnemu "MasterChef junior". Na początku tego roku miała miejsce premiera polskiej edycji tego programu. Przyznam, że bardzo chciałam go oglądać i niestety zupełnie o nim zapomniałam. Ale nadrabiamy razem z synkiem oglądając zaległe odcinki i już wiemy o co dokładnie chodziło w tym programie :)

Książka, którą dzisiaj mam przyjemność Wam zaprezentować zawiera w sobie zbiór przepisów najciekawszych dań, które zostały wykonane przez czternastkę młodych uczestników programu. Na początku przeczytamy kilka słów napisanych przez samą zwyciężczynię czyli Natalię Paździor. 

Dalej zobaczymy najpotrzebniejsze przyrządy kuchenne i poznamy pięć podstawowych przepisów na najważniejsze ciasta czyli ciasto makaronowe (poznamy też różne rodzaje makaronów), ciasto naleśnikowe (poznamy proporcje mleka w szklankach), ciasto na pierogi (poznamy wszystkie kasze i ryże), biszkopt (zobaczymy proporcje mąki w szklankach i poznamy rodzaje cukrów) oraz ciasto kruche (dowiemy się ile mililitrów i ile gramów mieści się w łyżeczce i łyżce).

To wszystko to oczywiście dopiero początek czyli zupełne podstawy, które są dosyć łatwe i jednocześnie bardzo istotne w kuchni. Dalej mamy już same przepisy, które podzielone są na 4 rozdziały czyli "Małe co nieco", "Konkretnie i zdrowo", "Na słodko" oraz "13 finalistów".

W każdym z tych rozdziałów mamy po kilka-kilkanaście przepisów. Nie są one jakoś bardzo skomplikowane, ale powiem Wam, że niektóre z nich pewnie nawet i mnie by zagięły ;) To nic, że potrawy te wykonywane były przez dzieci, od razu widać, że gotowanie to ich prawdziwa pasja i naprawdę mają talent. To, że dzieciaki dały sobie radę z tymi daniami sprawia, że ja mam jeszcze większa ochotę wypróbować każdy z tych przepisów! Ale jestem ciekawa jak mi one wyjdą ;) Teraz jeszcze bardziej nie mogę doczekać się kiedy będę mogła wparować do mojej nowo wyremontowanej kuchni i wziąć się za przygotowywanie tych wszystkich dań!

Ale nie napisałam Wam jeszcze przykładów z książki, a przecież nie byłabym sobą gdybym nie napisała Wam co też za przepisy znajdziemy w tej książce. A znajdziemy mnóstwo perełek między innymi: Roladę kowala (z kurczakiem, pieczarkami i sosem szpinakowym), Racuszki z jabłkami, Roladki z bakłażana z serkiem mascarpone, Paprykowe szaleństwo czyli tatar z pstrąga i papryki, Knedle babci Krysi, Miniserniczki z truskawkami i migdałową kruszonką, Pancakes z syropem klonowym, Cynamonowy sernik na cieście francuskim, Borówki w kremie, Krem z zielonej herbaty, Pieczone krewetki, przegrzebki i małże, Kaczka na puree z bakłażanów i wiele innych, bardzo różnorodnych przepisów. Niektóre z nich są nam z pewnością dobrze znane jednak większość to na pewno zupełne nowości dla większości z nas więc tym bardziej warto je wypróbować w swojej kuchni :)

Rozpisałam się strasznie więc już nie będę Was bardziej zamęczała, bo z pewnością już Was przekonałam do tego, że książka ta jest super i naprawdę godna uwagi? Pozostaje mi jedynie napisać, że wszystko w niej jest bardzo przejrzyste, podane są nie tylko składniki i sposób wykonania, ale także poziom trudności, czas przygotowania oraz liczbę porcji. Dodatkowo na górze przy każdym przepisie są kółeczka, w których można zaznaczać ile razy przygotowywało się już daną potrawę. To oczywiście skierowane jest raczej do dzieci, które zechcą samodzielnie stworzyć coś z tej książki. Uczestnicy programu "MasterChef Junior" mieli po 9-13 lat więc jak widać zarówno młodsi jak i starsi mogą chwycić po tę książkę i rozpocząć przygodę w kuchni ;) 


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz