20 maja 2015

Doradca smaku 2


MICHEL MORAN

wydawnictwo: Muza
ilość stron: 176
format: 16x20 cm
rok wydania: 2015
cena:  34,90 zł  22,69 zł

Już dawno nie pokazywałam Wam żadnej nowej książki kulinarnej, prawda? Czas to nadrobić, bo jakiś czas temu do mojej kolekcji dołączyła zdecydowanie warta uwagi książka autorstwa znanego kucharza Michela Morana. 

W środku znajdziemy 80 przepisów na przeróżne dania. Niektóre łatwiejsze inne nieco trudniejsze. Są dania główne, zupy, desery, sałatki, przekąski... Proste, lekkie, szybkie. Coś dla każdego z nas. Idealne dania do przygotowania w domu zarówno dla rodzinki jak i dla znajomych na przykład podczas towarzyskich spotkań. 

Pizza po francusku, mielony zapiekany z ziemniakami, spaghetti bolognese, ciasto biszkoptowe bez pieczenia, zupa czosnkowa, brokuły z pieca, dorsz w pomidorze, ciasto marchewkowe, indyk w sosie curry, sałatka śledziowa, placki z tartej cukinii... To tylko niewielka część tego co znajdziemy w tej książce. Sami powiedzcie czy nie mielibyście ochoty przygotować któregoś z tych przepisów? 

Jak widzicie niektóre z tych dań to takie zwykłe potrawy, które jemy na co dzień. Spaghetti, zapiekanki, mięsko z ziemniakami, jakieś sałatki, placki, ciasta. Niby nic wyszukanego, a jednak powiem Wam, że po przygotowaniu przez Michela Morana wszystko to wygląda jak z jakieś ekskluzywnej restauracji... Oj chciałabym, aby moje dania tak się prezentowały ;)

Jeśli chodzi o sposób przedstawienia przepisów to muszę powiedzieć Wam, że jestem naprawdę zadowolona, powiem nawet, że zachwycona. Po lewej stronie składniki wypisane na czarnym tle, wyglądają jak zapisane na tablicy. Bardzo przejrzyste. Pod spodem zdjęcia gotowych potraw. Wszystkie prezentują się pięknie. Bardzo się cieszę, że każdy przepis posiada zdjęcie gotowego dania. Dla mnie w książkach kulinarnych to naprawdę ważne :) Po prawej stronie znajdziemy sposób przygotowania oraz zdjęcia przedstawiające przygotowywanie potrawy. Przydatna sprawa, moim zdaniem to naprawdę fajny pomysł.

Mimo tego, że książka ta nie jest ani specjalnie duża jeśli chodzi o format, ani gruba jeśli chodzi o ilość stron, a jednak mimo wszystko sporo się w niej mieści i na dodatek wszystko jest przejrzyste i czytelne. 

Ja jestem naprawdę zadowolona z tego, że kolejna wspaniała książka zawitała na mojej "kulinarnej półce". Mam ich już naprawdę sporo, ale każda nowa cieszy równie mocno :) Tym bardziej, że w środku znajdują się przepisy łatwe i szybkie, a na dodatek niedrogie. Każdy ma możliwość ich zrobienia, nie trzeba do tego nawet jakiś ogromnych zdolności kulinarnych więc to coś idealnego dla mnie :) Autor poprzez tą książkę pokazuje nam, że nawet zwykłe codzienne potrawy mogą być pyszne i pięknie się prezentować. Ja jestem pewne, że nie raz skorzystam z jego przepisów, dzięki temu urozmaicę swoją kuchnię. Wam także polecam :)


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz