5 grudnia 2014

Tak blisko...


TAMMARA WEBBER

wydawnictwo: Jaguar
ilość stron: 336
format: 13,5x20 cm
rok wydania: 2013
cena: 32,90 zł

Od dawna polowałam na tę książkę. Była na mojej liście "szczególnie poszukuję" ;) Przeczuwałam, że będzie ciekawa, że będzie mi się ją dobrze czytało. Nie myliłam się i bardzo się cieszę, że trafiła w końcu w moje ręce...

"Tak blisko..." opowiada o pewnej studentce - Jacqueline - która została porzucona przez swojego chłopaka, z którym była trzy lata, z którym wiązała swoją przyszłość, przez którego wybrała zupełnie inne studia niż te o których marzyła... Zostawił ją ponieważ stwierdził, że musi się wyszaleć... Dziewczyna pogrążyła się w rozpaczy, przez dwa tygodnie nie uczęszczała na zajęcia, narobiła sobie zaległości, szczególnie z ekonomii, z której mogła zawalić końcowy egzamin. W końcu z dołka wyciągnęła ją jej przyjaciółka, zabrała ją na imprezę studencką, na której Jacqueline nie czuła się zbyt dobrze. Postanowiła wyjść prędzej i wrócić do domu sama. Przy samochodzie została napadnięta przez jednego chłopaka z bractwa, który był pijany i zdecydowanie postanowił zrobić coś w brew jej woli. Był bardzo silny, dziewczyna nie potrafiła się mu wyrwać, jednak nagle okazało się, że ktoś ruszył jej na pomoc. Tajemniczy chłopak zajął się obleśnym typem, po czym odwiózł roztrzęsioną dziewczynę do jej akademika. Od tamtej pory zaczęła go widywać częściej. On wydawał się nią zainteresowany, ona za namową przyjaciółki postanowiła wybić sobie z głowy swojego byłego chłopaka nowym... Jednak z czasem wyszły na jaw pewne rzeczy, tajemnice, demony przeszłości...

Nie będę Wam opisywała jakie, powiem po prostu, że jego przeszłość kryła naprawdę straszne przeżycia, za to teraźniejszość zdecydowanie nie pozwalała mu zbliżyć się do tej dziewczyny. Jednak co zrobić kiedy uczucie okazuje się silniejsze? Po prostu je porzucić i zapomnieć o niej? A ona? Dziewczyna, która miała już plany na przyszłość, czy może pozwolić sobie na związek z takim chłopakiem?

Moim zdaniem książka ta jest naprawdę dobra. Młodzi ludzie, rodzące się uczucie, zupełnie odmienne osoby. Oboje samotni, oboje pragnący miłości, jednak nie powinni być ze sobą... Powieść ta jest pełna emocji, często sprzecznych emocji. Zdecydowanie fabuła wzbudza zainteresowanie, momentami jest poruszająca, momentami zabawna, innym razem lekko pikantna. To taka słodko gorzka historia. Może ta historia nie trzyma nas cały czas w napięciu, ale mimo tego nie mogłabym powiedzieć, że jest bardzo przewidywalna. Ja byłam ciekawa co się dalej wydarzy, dlaczego ta dwójka nie powinna być ze sobą, czy to przezwyciężą, czy ominą mury, które stoją im na drodze. Powiem Wam, że jest to taki romansik, ale życiowy, z problemami, z demonami przeszłości, ale zdecydowanie z przyszłością :) Czytałam tę książkę z przyjemnością i już nie mogę doczekać się kiedy chwycę po jej kontynuację, która niedawno ukazała się na rynku wydawniczym :)


1 komentarz: