23 września 2014

Sałatki. 50 łatwych przepisów


MARIAGRAZIA VILLA, MARIO GRAZIA

wydawnictwo: Olesiejuk
ilość stron: 128
format: 22,5x19,5 cm
rok wydania: 2014
cena: 24,99 zł


Chyba nie miałam jeszcze okazji wspomnieć, że jestem w ciąży, więc teraz przy takiej recenzji jest wręcz idealna okazja ;) Dlaczego? Ponieważ od samego początku mam niezłe problemy z jedzeniem, a dokładniej z niektórymi potrawami i produktami. Są rzeczy, które mogłabym jeść bez przerwy (niestety zaliczają się do tego w większości słodycze) i są rzeczy na które nie mogę nawet spojrzeć (oj dużo by tu wymieniać). 



Powiem Wam, że długo zabierałam się za recenzję tej książki, jedzenie w wielu przypadkach nie specjalnie mi wychodzi więc i nie zbyt miałam ochotę patrzeć na taką książkę. Ale na szczęście dzidzia odrobinę mi odpuściła i pozwala na jedzenie coraz więcej smaków, a nie tylko same słodkości ;)



W tej książce znajdziemy same zdrowe przepisy. Wszystko pełne owoców, warzyw, kasz, mięs, serów i wielu innych produktów. Jest tutaj naprawdę kolorowo i różnorodnie :) Na początku słów kilka o sałatce, jej historii, smakach itd. Następnie "sztuka dressingu" czyli odpowiednie doprawianie sałatki odpowiednimi aromatycznymi sosami takimi jak na przykład vinaigrette czy citronette. 



Dalej są już przepisy. Cała masa przepisów podzielona na takie grupy: Sałatki z warzyw i owoców, Sałatki z serem i jajkami, Sałatki z mięsem i rybą, Sałatki z makaronem i zbożami. Łącznie przepisów jest 50 więc całkiem sporo jak na sałatki, prawda :) ?



Różnorodność i pomysłowość tych wszystkich dań mnie zadziwia. Choć teraz kiedy jestem w ciąży nie na wszystkie produkty mam ochotę to i tak wiele z tych dań sprawia, że cieknie mi ślinka ;) Są tutaj sałatki łatwiejsze jak i nieco bardziej skomplikowane, takie codzienne jak i bardziej wykwintne, idealne do podania w gronie najbliższych czy też na jakieś większej imprezce. Do koloru do wyboru!


Oczywiście do każdego z podanych tutaj przepisów są podane składniki (zawsze dla czterech osób), dokładnie opisany sposób przygotowania, czas przygotowania oraz czas gotowania jeśli dana salatka tego wymaga oraz piękne apetyczne zdjęcie, które aż prosi się, aby coś takiego przygotować na żywo ;) Jeśli więc jesteście fanami wszelkiego rodzaju sałatek to tutaj znajdziecie naprawdę wiele pomysłów. 

Na koniec wspomnieć muszę o nietypowym wyglądzie tej książeczki. Nie jest ona specjalnie wielka, ale za to już od pierwszego spojrzenia zdecydowanie przyciąga wzrok patrzących. Ta książka jest w kształcie sałaty. Nie, nie, nie ma ona wyłącznie salaty na okładce, takie ma też kształt, zarówno okładki jak i stron w środku ;) Więc sami widzicie, że jest ona zdecydowanie nietypowa i jak najbardziej pomysłowa.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz