17 czerwca 2012

Jak narysować Smoka Wawelskiego?


PIETRUSZKA I MURZYN

wydawnictwo: Czuły Barbarzyńca
ilość stron: 24
format: 21x21 cm
rok wydania: 2012
cena: 12 zł


Dziś coś bardziej przerażającego!  W końcu książeczki z serii "Jak narysować" poruszają bardzo wiele ciekawych tematów, więc dlaczego niby wśród nich miałoby zabraknąć smoka?

I w dodatku nie byle jakiego smoka, bo Smoka Wawelskiego! To świetna okazja by przybliżyć maluchom znaną polską legendę i opowiedzieć o niezwykłej odwadze szewczyka Dratewki. Mój synek bardzo lubi słuchać tej historii :)

Jak narysować Smoka Wawelskiego to kolejna zabawna instrukcja dla maluchów z żyrafką Grażynką i ptaszkiem Gwarkiem w roli głównej. Muszę przyznać, że byłam trochę przerażona ilością szczegółów w tym rysunku i na początku zastanawiałam się, czy w ogóle dawać mojemu synkowi tę książeczkę. Czy nie poczekać do momentu, gdy jego rączka nabierze większej wprawy, by rysunek mógł się udać. Jednak gdy pomyślałam jaką radość sprawi mu sama próba narysowania wielkiego smoka, postanowiłam spróbować.

Nikodem uwielbia przerysowywać. Często jego rysunki powstają, gdy synek patrzy na coś i stara się zrobić to samo. Zatem tego typu instrukcje są dla niego idealne. Mały szybko zrozumiał o co chodzi w książce i śmiało zabrał się do pracy. Jego postać na początku w niewielkim stopniu przypominała oryginał, za to sama radość z zabawy była ogromna. Mały śmiał się przy tworzeniu strasznych pazurów zwierza i jego ostrych zębów. Potem biegał po domu z rysunkiem wydając z siebie straszne dźwięki.

Nikodem świetnie bawił się podczas rysowania., a jego smoki za każdym razem są coraz lepsze :) Jak widać, efekt końcowy tej zabawy nie jest istotny. Ale wielki uśmiech na twarzy naszych brzdąców :)


4 komentarze: