3 sierpnia 2014

Odkrywamy zdumiewający świat


Nowe spojrzenie na rzeczywistość

wydawnictwo: Jedność
ilość stron: 224
format: 23x30 cm
rok wydania: 2014
cena: 59,90 zł


Pamiętacie jak opisywałam Wam "Odkrywany ekstremalny świat" ? Okazało się, że powstały dwie kolejne części! Nawet nie wyobrażacie sobie jak bardzo się z tego powodu cieszę, ale nie tylko ja. Zarówno mężowi jak i synkowi także część pierwsza ogromnie się spodobała i oboje z wielkim zainteresowanie przysiedli do czytania/słuchania zdumiewających informacji o naszym świecie :)

Świat kryje w sobie tak wiele przeróżnych informacji, nieodkrytych dotąd tajemnic, zaskakujących faktów, że nie sposób dowiedzieć się wszystkiego. Tyle danych z pewnością nie pomieściłby żaden, największy nawet dysk, a co dopiero człowiek! Dlatego też ja ogromnie lubię sięgać po tego typu książek. Uwielbiam zdobywać coraz to nowszą wiedzę o otaczającym nas świecie. To nic, że wielu z tych wiadomości nie przyswoję na tyle by móc je zapamiętać. To nic, że wiele z nich nie są mi do niczego w życiu potrzebne. Najważniejsze jest, że tu i teraz dowiedziałam się czegoś interesującego :) Też tak macie? 

Pora więc opisać Wam nieco tę książkę. W środku znajduje się podział na kilka głównych rozdziałów takich jak: Cuda ZIEMI, Dziwy PRZYRODY, Nauka o CZŁOWIEKU, Najszybsze MASZYNY, Łowce ADRENALINY, Odkopane HISTORIE. W każdym z nich jest po siedemnaście kolejnych podrozdziałów :)

W każdym z tych podrozdziałów są zamieszczone różne informacje. Czasem nieco więcej, innym razem mniej, w ramkach, na obrazkach, w przeróżnych kolorowych tabelkach. Przeczytamy tutaj między innymi o koralowym karnawale czyli o Wielkiej Rafie Koralowej, Pożarze wielkiej wyspy czyli kilka słów o Hawajach, paradzie pingwinów czyli o pingwinach cesarskich, o podmorskich fenomenach czyli przedziwnych i ciekawych czyli o pięknie dna mórz, nieprzerwanych lotach czyli o ptasiej wytrzymałości, komórkowych mikrokosmosie i nie chodzi mi tu wcale o telefon komórkowy lecz ciało człowieka :) Przeczytamy także o tym jak rośniemy, co się kryje w naszym organizmie czyli obcy przybysze, do tego także dziwaczne żeglowce, smukłe superauta, cyrkowe akrobacje czyli spacery nad ziemią, ryzyko na ekranie, przypadkowe znaleziska, starożytne imperia, zaginione miasta...

To oczywiście nie wszystko, ba to nie jest nawet połowa tego wszystkiego co tylko znaleźć tutaj można. Ja jak i przy poprzedniej części jestem zachwycona, co tam ja, cała nasza rodzinka jest zachwycona lekturą tej książki! Świat jest naprawdę niesamowicie zdumiewający i dzięki tej książce zdecydowanie się o tym przekonamy! 

Na pierwszy rzut oka można stwierdzić, że to droga książka i ja wcale nie zaprzeczę, bo faktycznie taka cena, za książkę? Ale za to jaką! Duży format, sztywna oprawa, dużo stron, wielka ilość przeróżnych informacji, ciekawostek, faktów, przepiękne zdjęcia, ciekawie zaprezentowany tekst... Co ja się zdesztą będę rozpisywać, sami koniecznie musicie się przekonać o tym czy te moje "ochy" i "achy" są prawdziwe ;) Powtórzę się i powiem Wam, że jestem bardzo zadowolona, a nawet ogromnie szczęśliwa, że w nasze ręce trafiła zarówno ta część jak i kolejna. Zabieram się więc za czytanie "Odkrywamy bezwzględny świat" i z przyjemnością za dni kilka recenzję Wam zaprezentuję :)


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz