5 sierpnia 2014

Odkrywamy bezwzględny świat


Niszczące siły i śmiertelne zagrożenia

wydawnictwo: Jedność
ilość stron: 224
format: 23x30 cm
rok wydania: 2014
cena: 59,90 zł

Ostatnio opisywałam Wam jaki zdumiewający może być nasz świat, kiedyś pisałam już o tym jaki jest on ekstremalny, teraz pora opowiedzieć Wam o tym jak bardzo jest on bezwzględny! Bo przecież taki również jest - straszny, potężny, śmiercionośny... Tym razem nie będzie miło i przyjemnie, będzie groźnie, ale za to bardzo wciągająco! 

Jest to kolejna książka z rewelacyjnej serii wydawnictwa Jedność. Ja jestem tak zachwycona, że z pewnością byście mi nie uwierzyli gdybym powiedziała Wam jak bardzo ;) Mam ogromną nadzieję, że na tych wydaniach się nie skończy, że na nasze półki trafią kolejne książki opisujący nasz wspaniały świat... Ale do rzeczy...

W środku (tak jak w przypadku dwóch poprzednich części) znajdziemy podział na główne rozdziały czyli - Potęga ZIEMI, Zabójcza PRZYRODA, Niebezpieczna NAUKA, MASZYNY nie do zdarcia, Groźne OKOLICE, Zaciekła WALKI. W każdym z tych działów jest jeszcze po siedemnaście mniejszych rozdziałów:

Gniewny ocean, Strumienie piasku, Tsunami, Horror tajfunów, Wstrząs na Haiti, Syk zabójcy, Drapieżca doskonały, Paszcze i kły, Demony szybkości, Komando śmierci, Zabójcze ciecze, Palący problem, Ryzykowne promienie, Koparki i buldożery, Borowanie ziemi, Miażdżenie wraków, Spalone słońcem, Okrutna Arktyka, W pobliżu lawy, Na moczarach, Dżungla z betonu, Podbój świata, Pierwsze ludobójstwo, Obrona Alamo, W okopach, Pancerne zmagania...

To oczywiście nie wszystko o czym tutaj przeczytamy. Wiem, że po raz kolejny spisałam Wam bardzo dużo tematów zawartych w książce, ale co ja na to poradzę, kiedy wszystkie wydają mi się tak istotne, że powinno się o nich koniecznie wspomnieć. Tak, tak, ta książka (zresztą jak cała seria) jest jak najbardziej godna uwagi! Tyle niezwykłych informacji w jednym miejscu, a wszystko to podzielone w bardzo przemyślany sposób, na dodatek nie jakieś tam nudne gadanie, a same rewelacyjne ciekawostki, które sprawią, że zarówno dziecko, młodzież czy też dorosły będzie czytało tę książkę z wielkim zainteresowaniem, możliwe nawet, że z buzią otwartą ze zdziwienia :)

Na szczególną uwagę oraz pochwałę zasługuje tutaj wygląd tych książek. Duży format, grube i bardzo sztywne okładki, które nie tylko przyciągają wzrok, ale także jak najbardziej skłaniają do tego, aby je dotknąć :) Dlaczego? Ponieważ są wytłaczane w ciekawy sposób. Na przykład w tym przypadku łapa z pazurami jest chropowata, jakby z łusek, bruzdy zrobione pazurami to wgłębienia, oko jest wypukłe... Moim zdaniem rewelacja! 

Po spojrzeniu do środka również same ochy i achy roznosić się będą, ponieważ jest tutaj niesamowicie kolorowo, dzieje się tu mnóstwo rzeczy, pełno tu ilustracji, zdjęć, tekstu, ramek, a jednak mimo wszystko rozeznamy się tutaj bez problemu, wszystko jest czytelne i jak najbardziej wiadomo o co chodzi :) A taki wygląd książki zdecydowanie jeszcze bardziej skłania do chwycenia po nią. Nie ma tutaj białych teł i typowo encyklopedycznego długiego tekstu. Encyklopedii na rynku wydawniczym jest całe mnóstwo, zatrzęsienie i choć wiele z nich jest wartych uwagi to moim zdaniem są takie, które są fajne i takie które są rewelacyjne. Te książki z pewnością zaliczają się do tych drugich :) Mamy z synkiem kilka, może i kilkanaście takich perełek na naszych półkach i wierzcie mi, choćby ktoś mnie o to błagał z całą pewnością nie oddałabym ich nikomu ;)


1 komentarz: