19 listopada 2012

Ręką dziecka


Twój kreatywny pamiętnik

MONIKA SZOSTAK
KAROL WAJNER
MONIKA KIEŁTYKA

wydawnictwo: Harmonia
ilość stron: 64
format: 22,5x22,5 cm
rok wydania: 2012
cena: 21 zł


Pewnie już zdążyliście się zorientować, że uwielbiam pamiątkowe albumy. Stale poszukuję nowych ciekawych pozycji, bo uważam, że warto gromadzić wspomnienia. Piałam Wam już zatem o albumie maluszka, o kronice przedszkolaka, a nawet o albumie pierwszoklasisty. Dziś coś nowego, ale równie interesującego. Wyjątkowa propozycja nie tylko dla kreatywnych dzieci. Ale z pewnością bardzo interesująca dla maluszków i ich rodziców. Pomysł na gromadzenie nieco innych wspomnień niż w książkach, które wymieniłam wyżej. Jestem pewna, że będziecie równie zachwyceni, co ja :)

Ręką dziecka to nic innego jak pamiętnik maluszka w formie graficznej. Nie ma tu miejsca na zdjęcia, pamiątkowe wpisy czy opowiadania z życia wzięte. Za to jest całe mnóstwo różnego rodzaju zadań oraz stron przeznaczonych na twórczość naszego brzdąca. A więc w tej książeczce maluch ma za zadanie rysować, kolorować oraz bujać w obłokach do woli! Autorzy tejże książeczki zadbali, by była to pozycja interesująca dla każdego szkraba, który uwielbia tworzyć. Oraz sprawili, że dzięki niej każdy rodzic może w prosty sposób zachować w pamięci nie tylko to jak maluch wyglądał, co lubił robić lub jak się rozwijał. Ale również to jaką miał fantazję czy zdolności.

Każde zadanie umieszczone w tym pamiętniku jest oparte na jakimś tekście. Czasem jest to wierszyk, innym razem krótkie opowiadanie.  A tematyka tych tekstów jest bardzo różnorodna, więc na pewno każdy maluch znajdzie coś dla siebie. Jest wierszyk o wiośnie, literkach czy zwierzątkach. Lub opowiadanie pełne przygód i niespodzianek. A tuż za nimi krótkie polecenie oraz miejsce na jego wykonanie. Pod spodem możemy podpisać daną twórczość oraz wpisać datę wykonania dzieła. 

Album ten można zatem wykorzystać w różny sposób. Nie tylko jako pamiątka jednego dziecka. Książka bowiem może być uzupełniana przez kilkoro dzieci. Jestem pewna, że nie jedna babcia czy dziadek z przyjemnością otrzymałaby od swoich wnucząt album wypełniony wspólnymi siłami. Jest to także pamiątka, którą można tworzyć przez dłuższy okres czasu by potem móc podziwiać postępy naszego dziecka w rozwijaniu umiejętności manualnych :)

Oprócz ogromnej wyobraźni twórców tej lektury muszę docenić również dbałość o każdy szczegół. Duże urozmaicenie w zadaniach do wykonania przez dziecko, prześliczna kolorowa grafika oraz wspomniana wcześniej różnorodność tematyczna tekstów sprawia, że książeczka na pewno nie znudzi małego brzdąca, a my w przyszłości będziemy mogli cieszyć się tymi wszystkimi pięknymi dziełami.

Ten album to wspaniały pomysł, cudowna pamiątka dla dorosłych oraz świetna zabawa dla dzieciaczków. Ja już nie mogę się doczekać, kiedy nasz kreatywny pamiętnik będzie pełen. Moje dziecko uwielbia rysować i jestem pewna, że książeczka bardzo szybko zagości w Ali serduszku. Ja jestem zachwycona! Polecam!!!


3 komentarze:

  1. Kolejna fajna pozycja dla naszych pociech ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Świetny pamiętnik, niebanalny i bardzo twórczy - rozwijający wyobraźnię malucha

    OdpowiedzUsuń