19 lutego 2012

Dziecko od 3 roku do 6 lat


ANNE BACUS

wydawnictwo: Hachette
ilość stron: 298
format: 14,5x20,5 cm
rok wydania: 2011
cena: 27,90 zł


Dzisiaj chciałabym napisać słów kilka o książce nie dla dzieci, ale dla rodziców. Jest to poradnik omawiający różne aspekty rozwoju dziecka w wieku od 3 do 6 lat.


Kiedy zawitał on w naszym domu, byłam bardzo przestraszona :) Jak ja go przeczytam? Przecież w życiu nie czytałam żadnego poradnika... A co jak będzie nudny? Co ja wtedy o nim napisze? Czy dam sobie radę z recenzją?
Od razu powiem Wam, że strasznie się myliłam :) Zawsze uważałam, że poradniki są sztywnymi zestawieniami różnych formułek, a tu taka niespodzianka :)

W tej książce znajdziemy odpowiedzi a wszystkie nurtujące nas (rodziców) pytania. Zagadnień jest tak wiele, że nie jestem w stanie wymienić ich wszystkich, ale napiszę kilka, aby przybliżyć Wam odrobinę treść książki.
Poradnik ten jest rewelacyjnie, w bardzo przejrzysty sposób podzielony.

Znajdziemy w nim sześć głównych podziałów dotyczących wieku dziecka. W każdym z nich po dwanaście lub trzynaście kolejnych rozdziałów, podzielonych ze względu na tematykę, a w nich z kolei po kilka lub kilkanaście zagadnień w wybranym temacie. Wygląda to mniej więcej tak:


DZIECKO OD 3 I PÓŁ ROKU DO 4 LAT --> Problemy ze spaniem --> Dlaczego dziecko nie chce spać? Jak rozwiązać ten problem? Ranny ptaszek, Jeśli się nie wysypia, Kilka sposobów do wypróbowania...

Zapewniam Was, że to wszystko jest niesamowicie przejrzyste, a na dodatek z dużą ilością kolorowych zdjęć.

Poradnik zawiera w sobie ogromną ilość pytań, odpowiedzi, zagadnień na przeróżne, na pewno bardzo często nurtujące nas pytania... Szczerze stwierdzam, ze zamieszczone w nim porady nie są żadnymi sztywnymi tekstami dla "profesorów", ale w łatwy i przystępny sposób opowiadają nam na czym może polegać dany problem i jak najlepiej sobie z nim poradzić.

Ja jestem zachwycona i zaliczam go do bardzo przydatnych lektur. Pewnie nie raz będę do niego wracała. A na dodatek mam zamiar polecać go wszystkim dookoła, bo naprawdę jest warty tego, aby po niego sięgnąć :)

Polecam nawet dla osób, kóre poradników nie lubią, jestem pewna, że ten odmieni ich zdanie :)

Dziękuję wydawnictwu Hachette za ten egzemplarz recenzencki :)



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz