25 maja 2018

Milion światów z Tobą


CLAUDIA GRAY

wydawnictwo: Jaguar
ilość stron: 360
format: 14,5x21,5x10 cm
rok wydania: 2018
dostępna: TUTAJ

Po przeczytaniu poprzednich dwóch książek z serii "Firebird" naprawdę czekałam na tę ostatnią już część. Byłam bardzo ciekawa tego jak to wszystko się rozwinie, co jeszcze się wydarzy i co najważniejsze jak się to wszystko się zakończy. Ale powiem Wam, że jeśli jeszcze nie czytaliście dwóch poprzednich części to jednak warto zacząć od początku, aby dokładnie zrozumieć o co tutaj chodzi. Nie będę ścieniała - historia opisana w tej serii książek i przygody, które spotykają naszych bohaterów są skomplikowane. Na tyle, że gdybyście teraz wkroczyli w ich środek to pewnie ciężko byłoby Wam pojąć o co chodzi. Ale sądzę, że jeśli zaczniecie czytać od początku, od pierwszej części to szybko połapiecie się w tym wszystkim :) 

Powiem Wam, że na ten moment nawet wytłumaczenie o co chodzi w tej książce wydaje mi się skomplikowane, a przecież zazwyczaj nie mam kłopotu z opowiadaniem fabuły. Ale tutaj, w tym przypadku, aby dobrze wszystko wytłumaczyć muszę skupić się na samym początku i objaśnić Wam niektóre sprawy ;) Więc po prostu zacznę od początku, abyście co nieco zrozumieli.

Marguerite jest córką dwójki naukowców, którzy wynaleźli przedmiot pozwalający podróżować po równoległych wymiarach. Jednak człowiek nie przenosił się tam fizycznie, przenosiła się tam tylko jego świadomość. Aby to mogło się udać, w danym wymiarze usiała istniej inna wersja tej samej osoby. Dokładniej chodzi o to, że kiedy na przykład nasza bohaterka chciała przenieść się do innego wymiaru to tam musiała żyć inna Marguerite, aby ta nasza mogła "wejść" w jej ciało i przejąć nad nim kontrolę. Na początku było to eksperymentem, dobrą zabawą, odkrywaniem jak to wszystko działa, na czym polega, ale z czasem zaczęło być coraz bardziej niebezpiecznie. Okazało się, że istnieją wymiary pragnące władzy absolutnej, mające przewagę nad wszystkimi innymi. Te wszechświaty postanowiły zrobić wszystko, aby dostać to czego pragną. Marguerite jako jedyna jest podróżnikiem doskonałym, może więcej niż inni ludzie podczas podróży więc jest też ważnym celem dla wrogów. Inna jej wersja (zwana Złą) chce za wszelką cenę się jej pozbyć i raz za raze przeskakuje do coraz to nowych wymiarów i pozostawia inne Marguerite w śmiertelnym niebezpieczeństwie po czym znika z ich ciała, a nasza główna bohaterka wskakuje na jej miejsce i stara się ratować pozostawione w niebezpieczeństwie dziewczyny. Niestety nie zawsze się jej to udaje. Postanawia zmienić taktykę i w końcu wyprzedzić o krok swoich prześladowców... Jednak co zrobić kiedy oni posiadają taką moc, aby niszczyć całe wymiary sprawiając, że zostają one jakby wymazane, jakby w ogóle nigdy nie istniały. Nasza bohaterka wraz z rodzicami oraz przyjaciółmi postara się temu zapobiec... 

Wiem, że to co Wam napisałam wydaje się skomplikowane i nie da się ukryć, że takie właśnie jest. Ale kiedy już wiadomo kto jest kim, co jest czym i co jest do czego to wszystko jest o wiele prostsze niż mogłoby się nam wydawać. Mnie książka ta wciągnęła, byłam bardzo ciekawa co się wydarzy dalej, czy Marguerite znajdzie sposób na uratowanie wszystkich wymiarów przed zagładą całkowitą... Czytało mi się tę książkę bardzo dobrze, trzeba przyznać, że jest ona naprawdę pomysłowa, zdecydowanie nie ma tutaj czasu na nudę ponieważ cały czas coś się dzieje. Na dodatek trzeba nad nią trochę pogłówkować więc tym bardziej jestem pewna, że nie zaśniecie z nudów podczas czytania ;) Powiem Wam, że kiedyś uwielbiałam fantastykę, potem mi trochę minęło, ale po tę serię książek chwyciłam z dużym zainteresowaniem i wcale się nie zawiodłam. Dlatego polecam jeśli tylko tematyka Wam nie przeszkadza  to jestem pewna, że przypadnie Wam ta książka, właściwie to cała trylogia :)


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz