22 listopada 2016

Spoko książka dla chłopaków


Podręcznik do walki z nudą

wydawnictwo: Jedność
ilość stron: 144
format: 15x21 cm
rok wydania: 2016
dostępna: TUTAJ

Powiem Wam, że co jakiś czas łapię się na tym, że patrzę na mojego starszaka i nie mogę uwierzyć jak szybko pędzi czas. To prawda, że właśnie po dzieciach najbardziej widać upływ czasu. Mój Nikodem ma już ponad 8 lat, przecież za chwilę będę miała w domu nastolatka! Wydaje mi się to wręcz nieprawdopodobne, przecież ten chłopiec dopiero co był bobasem... Taaak, po raz kolejny naszło mnie na takie przemyślenia... A wszystko to za sprawą książki, którą dzisiaj chciałabym Wam zaprezentować...

Jej tytuł jest dosyć ogólny i może niezbyt wiele wyjaśnia, ale ta książka także nie jest na jeden konkretny temat, wręcz przeciwnie! Znajduje się w niej bardzo wiele różnych zagadnień, pomysłów, zabaw. Już tłumaczę o co dokładnie mi chodzi ;) Ponieważ jest to podręcznik do walki z nudą, do tego typowo i wyłącznie chłopięcy podręcznik do walki z nudą wewnątrz znajdziemy wiele typowo chłopięcych rzeczy.

Książka ta podzielona jest na 10 różnych rozdziałów. "Zrób to sam", "Jak to się robi?", "Szyfry i tajemnice", "Dla żartu", "Twarde fakty", "Dziwne, lecz prawdziwe", "Zostań detektywem", "Mózgołamacze", "W świecie komisów", "Główka pracuje". Po raz kolejny nie wszystko jest tutaj zbyt jasne, prawda? Z przyjemnością podam Wam kilka przykładów, abyście wiedzieli z czym dokładnie macie do czynienia :) 

Wszystko jest tutaj bardzo różnorodne. Pomysły na wykonanie kilku różnych samochodów z papieru, instrukcja rysowania komiksów, nauka czytania map, wiązanie węzłów, odnajdywanie kierunków bez użycia kompasu, kilka słów o obozowisku, triki piłkarskie, szyfrowanie wiadomości na różne sposoby, kilka stron dowcipów, kilka stron informacji dotyczących piratów, globalnego ocieplenia, tygrysów oraz dinozaurów, ciekawostki na temat ludzkiego ciała, trochę świata w liczbach, dziwnych faktów, ciekawych informacji dotyczących jedzenia i picia czy też kosmosu, nauka jak zostać detektywem, łatwe zadania detektywistyczne do pogłówkowania, trochę iluzji, złudzeń optycznych, nauka mnożenia na placach, rysowanie komiksów, instrukcja udzielania pierwszej pomocy...

Oczywiście to nie wszystko i na dodatek opisałam to bardzo ogólnikowo więc możecie się tylko domyślać jak wiele ciekawych rzeczy można tam jeszcze znaleźć :) Moim zdaniem pomysł na taką książkę jest naprawdę fajny. Pewnie już gdzieś kiedyś mignęły mi jakieś podobne lektury, w końcu nuda zdarza się dzieciakom bardzo często więc na potrzebę młodego "wynudzonego" czytelnika powstają takie ciekawe pozycje. Nie miałam jak dotąd do czynienia z takimi książkami więc pewności nie mam ale wydaje mi się, że wyjątkowo ta jedna książka skierowana jest wyłącznie do chłopaków i zawiera tak wiele chłopięcych tematów.

Nie jest to książka do rozwiązywania zadań, nie jest to też książka do zwykłego czytania od deski do deski. Jest to za to książka pełna pomysłów i ciekawostek, z którymi z pewnością każdy młody chłopak z chęcią się zapozna. Mój Nikodem ma ponad 8 lat i już z przyjemnością chwycił po tę pozycje. U nas "Mamoooo, nudzę się" słychać dosyć często więc kiedy podsuwam mu pod nos taką "spoko książkę dla chłopaków", syn mój siada i grzebie w niej i wynajduje rzeczy, które akurat ma ochotę poczytać lub wykonać. I pewnie, że nie zawsze ma na to ochotę więc ta książka z całą pewnością nie jest jedynym i niepowtarzalnym lekarstwem na nudę, ale od czasu do czasu daje radę ;)

Skoro wiecie już co dokładnie znajduje się w środku pozostaje mi jeszcze napisać kilka słów o wyglądzie tej książki. Nie jest zbyt duża, jest formatu zeszytowego więc jest poręczna i łatwo ją ze sobą gdzieś zabrać. Okładka jest sztywna, a kartki śliskie więc tutaj także plus. Całość zamocowana jest na sprężynie dzięki czemu nic nam się nie zamyka podczas przeglądania. Oj nie cierpię kiedy muszę przytrzymywać mojemu dziecku rogi książki czymś ciężkim, żeby podczas wykonywania czegoś czy odrysowywania książka mu się nie zamykała. Tutaj nie ma tego problemu :) Czcionka jest spora, czytelna, wszystko wewnątrz jest dosyć przejrzyste i jest tutaj mnóstwo ilustracji. Jest bardzo kolorowo i wesoło. Nie ma szans na nudę!


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz