5 stycznia 2016

Pyszne. Na słodko


ANNA STARMACH

wydawnictwo: Znak literanova
ilość stron: 240
format: 18,5x22,5 cm
rok wydania: 2015
cena:  49,90 zł  39,92 zł

Kto nas czyta ten doskonale wie jaka ogromna jest moja słabość do książek kucharskich. Tak naprawdę wydawać powinno to się śmieszne, bo kolekcjonowanie przeze mnie takich książek wcale nie jest proporcjonalne do tego jak często z nich korzystam. Choć chyba powinnam napisać "rzadko" zamiast "często". Niestety taka jest prawda, że raz na jakiś czas kiedy mam ochotę na nowości zaglądam do mojego zestawu książek lub zazwyczaj do jednej wybranej losowo ;)

To tak w ramach wstępu. Nie mam pojęcia dlaczego tak uwielbiam książki z przepisami, ale nie potrafię nic na to poradzić, chciałabym mieć każdą, którą zobaczę ;) I właśnie podobnie było z tą, którą dzisiaj Wam zaprezentuję. Na jej korzyść przemawia nie tylko to, że ma w sobie przepisy, ale także to, że są to przepisy wyłącznie na słodkości, a ja i moje nadprogramowe kilogramy uwielbiamy słodkości ;) Kolejnym plusem przez który zwróciłam uwagę na tę książkę jest to, że napisała ją Anna Starmach. Widziałam ją kilka razy w tv i byłam ciekawa co też za przepisy prezentuje w swojej książce :)

W środku znajdziemy 86 przepisów na przeróżne słodkości. Podzielone są one na działy. Pierwszy z nich to - ciasta, torty, zapiekanki. Drugi - ciastka, pączki, babeczki. Trzeci - kremy, musy, desery. Czwarty - naleśniki, racuchy, placuszki. Ostatni czyli piąty - słodka spiżarnia. Na końcu znajdziemy także kilka praktycznych porad i miejsce do wpisania swoich własnych ulubionych przepisów.

W każdym z powyższych rozdziałów znajduje się po kilkanaście różnych przepisów. Są takie  z pewnością zupełnie dobrze nam znane jak na przykład Brownie, makowiec, babka, sernik, szarlotka, maślane ciasteczka, pierniczki, kokosanki, pancakes z syropem klonowym, omlet na słodko, gofry z bitą śmietaną... Ale są też bardziej wymyślne i z pewnością mniej znane dania jak na przykład odwrócona tarta z ananasem i malinami, zapiekanka waniliowa z owocami, babeczki z czekoladą i chili, croissanty z migdałami, deser z płynną czekoladą, malinowe tiramisu, kisiel porzeczkowy z czerwonym winem, banany w karmelu...

Choć wymieniłam ich sporo to i tak z przyjemnością wymieniłabym Wam tutaj je wszystkie, jednak sądzę, że byłoby to bezcelowe, bo same nazwy tych dań i tak niewiele Wam pomogą, najważniejsze są przecież przepisy, a one znajdują się wewnątrz książki ;)

Każdy z przepisów zamieszczony jest na jednej stronie. jest nazwa dania, ilość osób dla których wystarczą podane składniki, poniżej jest oczywiście liczba składników oraz sposób przygotowania. Wszystko bardzo czytelne, przejrzyste, opisane w przystępny, zrozumiały sposób. Przy każdym przepisie na stronie obok zamieszczona jest fotografia danego dania. Zdjęcia są naprawdę śliczne, duże, pięknie prezentują te wszystkie pyszności. Aż ślinka cieknie na ich widok :)

Nie jestem zbyt dobra w gotowaniu i pieczeniu więc dla mnie ważne jest, aby przepisy, z których korzystam były w miarę proste, cudnie jeśli przy okazji dania z nich są szybkie do wykonania ;) Powiem Wam, że choć nie robiłam jeszcze nic z przepisów z tej książki to dobrze je przestudiowałam, zaznaczyłam kilka, które koniecznie muszę wypróbować. Już teraz wiem, że po prostu muszą mi się one udać. Nie ma innej opcji! Wydają się banalnie proste, a jednocześnie jest to coś co wygląda pięknie i pewnie równie pięknie smakuje :) 

Książka ta jest pełna (w większości) bardzo prostych do wykonania słodkości, jest także pełna pięknych zdjęć, jest ona także w sztywnej oprawie, posiada materiałową zakładkę... Podsumowując bez zbędnych słów - polecam!


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz