8 sierpnia 2015

Bajki Charles’a Perraulta


CHARLES PERRAULT

wydawnictwo: Nasza Księgarnia
ilość stron: 224
format: 16,5x21,5 cm
rok wydania: 2015
cena:  49,90 zł  34,90 zł

Kiedy widzę nazwisko Perrault Charles pierwsze co przychodzi mi do głowy to Czerwony Kapturek :) I faktycznie, autor ten stworzył właśnie Czerwonego Kapturka, ale także mnóstwo innych znanych na całym świecie bajek. Część z nich znam ja, zna Nikodem i znacie z pewnością i wy i wasze dzieciaki. Charles Perrault żył około 400 lat temu, a jednak jego utwory przetrwały do dziś. 

Wydawnictwo Nasza Księgarnia od lat wydaje przepiękne książki z przeróżnymi klasycznymi dziełami. Nie będę ich wszystkich wymieniała, bo jest ich zbyt wiele, ale mieliśmy okazję zapoznać się z kilkoma z nich - są to wspaniałe lektury dla małych czytelników lub słuchaczy, którzy dzięki tym książkom już od najmłodszych lat mają okazję poznać klasykę znaną na całym świecie. 

Nie mówię tu oczywiście o Szekspirze itp. Chodzi mi o przeróżnych autorów zarówno polskich jak i zagranicznych, którzy tworzyli dla dzieci setki lub dziesiątki lat temu, a jednak pamięć o nich (właśnie dzięki takim pięknym książkom) nie zaginęła.

W książce tej znajdziemy dziewięć bajek - Kot w Butach, Czerwony Kapturek, Kopciuszek, Trzy życzenia, Wróżki, Fiks z Czubkiem, Ośla Skórka. Paluszek, Śpiąca Królewna. Widzicie kilka znanych Wam tytułów, prawda? Tak, ja też, choć przyznam, że nie wszystkie kojarzyłam i sama z przyjemnością się z nimi zapoznałam. 

Z tego co wyczytałam baśnie autorstwa Charlesa Perraulta w oryginale skierowane były do dorosłych odbiorców, więc pełne były przemocy i innych rzeczy zupełnie nie odpowiednich dla dzieci. To dzięki różnym adaptacjom zostały odpowiednio dostosowane dla młodych czytelników. Dlatego bajki te w różnych wydaniach mogą różnić się od siebie - to wszystko zależy od osoby zajmującej się tłumaczeniem i własnie adaptacją takich utworów. 

Każda z tych bajek ma po kilka lub kilkanaście stron więc nie czyta się ich jakoś specjalnie długo. Napisane są łatwym i zrozumiałym dla dzieci językiem więc nie musimy obawiać się bardzo wyszukanego słownictwa, którego nasze dziecko mogłoby nie zrozumieć. Tekst jest czytelny i przejrzysty, zamieszczony na białym tle, czcionka nie jest drobniutka więc bajeczki te czyta się sprawnie i szybko :) Do tego sztywna i taka delikatna w dotyku oprawa, śliskie strony i wiele bardzo barwnych, ładnych iljustracji. Całość jest nie tylko ciekawa i warta poznania, ale także prezentuje się bardzo urodziwie :) Cała seria jest zdecydowanie godna polecenia. Nie wiem jak Wy, ale ja bardzo cieszę się, że moje dziecko ma okazję od najmłodszych lat poznawać piękne, klasyczne dzieła.


1 komentarz:

  1. Bajki Peraullta coś niesamowitego :) waarto czytac dzieciakom i konfrontowac z innymi tworcami super quizy wychodza:)

    OdpowiedzUsuń