13 września 2014

Gra w kłamstwa


SARA SHEPARD

wydawnictwo: Otwarte
ilość stron: 296
format: 13,5x20,5 cm
rok wydania: 2013
cena: 34,90 zł

Kiedy zobaczyłam na stronie wydawnictwa tę książkę od razu wpadła mi w ona w oko. Gra w kłamstwa - już sam tytuł brzmi interesująco, a jeśli dodać do tego opis, który przedstawia nam martwa dziewczyna... To dopiero jest coś :) Koniecznie musiałam dowiedzieć się o co w tej książce chodzi.

Emma to (prawie) 18-latka od dzieciństwa snująca się po sierocińcach i rodzinach zastępczych. Nigdy nie rozumiana, nie kochana, nie chciana... Pewnego dnia wredny synalek jej kolejnej przybranej mamy pokazuje jej przedziwny i przerażający filmik na którym jakaś dziewczyna zostaje uduszona, ale tą dziewczyną jest ona sama! Emma wie, że to musi być ktoś inny. Dzięki małemu śledztwu odkrywa, że ma siostrę bliźniaczkę. Pisze więc do niej, umawia się na spotkanie, jednak na miejscu okazuje się, że wszyscy znajomi jej siostry mylą Emmę z Sutton. Tak zaczyna się coś czego nie da się już przerwać. Sutton nie żyje, a jej morderca zmusza Emmę do udawania swojej siostry. Nie byłoby to wcale takie złe ponieważ Sutton wychowała się w luksusach, wśród kochającej rodziny i wspaniałych przyjaciół. Jednak Emmę najbardziej interesuje to kto zabił jej siostrę. Ma zamiar się tego dowiedzieć, nie ważne w jaki sposób, nie ważne jak długo będzie musiała ciągnąć tę maskaradę...

Pierwsze co mi się nasuwa to to, aby powiedzieć Wam, że ta powieść jest naprawdę pomysłowa i interesująca. Wciągnęła mnie od samego początku i trzymała w napięciu aż do samego końca. Odkrywanie po kawałku kolejnych części strasznej układanki to zdecydowana zaleta, ponieważ miałam wrażenie, że sama w tym wszystkim uczestniczę, z każdą kolejną poszlaką coraz bardziej chciałam dowiedzieć się kto stoi za morderstwem i jaki był jego powód. Jednak nie ma tak dobrze, w tej części się tego nie dowiemy. Dlatego ja z niecierpliwością będę próbowała zdobyć kolejną część tej ciekawej serii. Nie wytrzymam długo bez dalszych informacji ;) Co jeszcze mogę Wam powiedzieć? Głównymi bohaterkami oprócz Emmy są tutaj przyjaciółki jej siostry, które podobno wcale nie zdają sobie sprawy z tego, że Sutton to zupełnie ktoś inny. Całe to towarzystwo jest dla mnie irytujące i z całą pewnością na żywo w życiu z takimi dziewczynami bym się nie dogadała... Głośne, bogate, mające wszystko na wolę panienki, które innych traktują jak śmieci. Oj wierzcie mi, podczas czytania nie raz wkurzałam się ich zachowaniem, ale to tak naprawdę jest dosyć ciekawe. To znaczy najciekawsze jest czytanie o tym jak Emma radzi sobie udając jedną z takich własnie dziewczyn, nie znając kompletnie przeszłości swojej siostry, ich wspólnych wyczynów itp. Dziewczyna ma nie lada wyzwanie przed sobą, dlatego tym bardziej jestem ciekawa co też wydarzy się dalej ;) Mi ogromnie spodobała się pierwsza część tej serii, z chęcią chwycę po kolejne. Wam również polecam!


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz