26 lutego 2014

Kiedy przejdzie mi czkawka?


Odpowiedzi na dociekliwe pytania dzieci

wydawnictwo: Jedność
ilość stron: 128
format: 22,5x22,5 cm
rok wydania: 2013
cena: 29,90 zł

Nie wiem jak Wy, ale ja uwielbiam te wszystkie przedziwne pytania dzieciaczków! To co, że syn mój czasem zapyta o coś takiego, że po prostu szczęka opada i człowiek nie ma pojęcia co odpowiedzieć? Mimo to jest to świetne, ta chęć poznawania przez dziecko świata, ta dociekliwość, ciekawość. 

A pomiędzy tym wszystkim nasza kreatywność, bo pewnie tak jak i ja nie raz musieliście się nagłówkować jak w łatwy i zrozumiały dla dziecka sposób odpowiedzieć mu na jego pytanie, czy też jak w ogóle na nie odpowiedzieć kiedy kompletnie nie znaliście odpowiedzi ;) Ja miałam tak nie raz i jestem pewna, że jeszcze nie raz Nikodem mnie w taki sposób zagnie. 

Ale dzisiaj mam coś dla ciekawskich dzieciaków, dla tych co uwielbiają zadawać pytania i które chcą dowiedzieć się wielu nowych rzeczy :) Już na pierwszy rzut oka widać, że książka musi być świetna, nie sądzicie? Ale po zaglądnięciu do środka... Przekonujemy się, że właśnie tak jest! Warto, zdecydowanie warto po nią sięgnąć w każdym wieku. W końcu wiedzy nigdy nie za wiele ;)

Jak się można domyślić, w środku znajdują się pytania oraz odpowiedzi. Jednak wszystko to podzielone jest w bardzo ciekawy sposób. Na początku rozdział "Moje zwariowane ciało", a w nim co nieco o wzroku, słuchu, węchu, smaku, dotyku, o snach, bólu, płaczu i śmiechu, strachu... Kolejny rozdział to "Jedzenie i picie", a tutaj między innymi o słodkościach, chrupaniu, jajkach, serze, chlebie, owocach i warzywach oraz napojach... Dalej jest "Na tropach natury", a tam zagadnienia na temat roślin, robaków, ptaków, owcach, rybach i jeszcze kilku innych... Kolejny dział to "Zdumiewająca nauka" czyli dużo różnych pytań na przykład na temat wody, kolorów, powietrza, ciepła i zimna, dnia i nocy, czasu, liczenia itd... Dalej znajdziemy rozdział o nazwie "Dookoła świata", a tam pytania i odpowiedzi dotyczące naszej planety, budowli, różnych języków, krajów, zwyczajów, przysłów... Jako ostatnie są "Zagadki codzienności", a w nich co nieco na temat ubioru, zabawek, papieru, mydła, materiałów, wynalazków...

Jak widzicie różnorodność zagadnień tutaj umieszczonych jest naprawdę bardzo duża. Wszystko niezwykle ciekawe, ale o tym z pewnością nie muszą Was przekonywać, bo wystarczy spojrzeć tylko na spis treści i już jesteśmy pewni, że dowiemy się z tej książki mnóstwa rzeczy. "Dlaczego niektóre bączki tak nieprzyjemnie pachną?", "Dlaczego łzy mają słony smak?", "Dlaczego banan jest zakrzywiony?", "Czy ryby mogą mieć chorobę morską?", "Daczego w wodzie marszy się skóra?", "Dlaczego Anglicy mają lewostronny ruch?" 

Oj mogłabym Wam tak wymieniać ez końca, bo takich fascynujących pytań jest tutaj pod dostatkiem. Odpowiedzi natomiast są konkretne, niezbyt długie i napisane w zrozumiały dla dziecka sposób. Natomiast w małych ramkach na każdej z kartek umieszczone są jeszcze "Czy wiesz, że..." czyli po kilka świetnych ciekawostek. Zawsze uwielbiałam to w tego typu książkach więc i tutaj mnie to zachwyca :) Poza wspaniałą i jakże przydatną treścią są jeszcze zdjęcia. Co tu dużo ukrywać, bardzo piękne zdjęcia, świetnie pasujące do całości, a do tego ten wesoły pingwinek, który towarzyszy nam od początku do końca... Moim zdaniem super, Nikodem zresztą również jest zachwycony! Choć jeszcze nie wszystko z tej książki go interesuje i nie wszystko pojąć potrafi to dużą część tych rzeczy bardzo go zafascynowała. Jestem pewna, że nie raz do tej pozycji wrócimy. Wam również polecam :)


2 komentarze:

  1. Ciekawie się zapowiada, zwłaszcza, gdy mamy dociekliwe dzieciaki:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Uwielbiam tego typu książki, są niezwykle pomocne dla rodziców :)

    OdpowiedzUsuń