28 czerwca 2012

Atlas ptaków. Poradnik obserwatora


KATRIN I FRANK HECKER

wydawnictwo: RM
ilość stron: 192
format: 13x19 cm
rok wydania: 2012
cena: 29,90 zł  26,90 zł


Jeśli macie w domu małego przyrodnika i obserwatora tak jak ja to zapewne zainteresuje Was książka o której dzisiaj Wam opowiem.
Jest to atlas w którym znajdziemy opisy oraz zdjęcia aż 233 gatunków ptaków.


Wszystkie wymienione w tej książce gatunki podzielone są według swoich siedlisk:

- Lasy
- Łąki, pola, polne zagajniki
- Zbiorniki wodne, rzeki
- Obszary nadmorskie
- Góry
- Obok nas

Na każdej stronie znajdziemy po trzy dokładne opisy ptaków + cechy szczególne, sposób życia, ciekawostki oraz wskazówki gdzie można go znaleźć. obok każdej charakterystyki znajduje się bardzo ładne zdjęcie, idealnie prezentujące nam dany gatunek. Na końcu zamieszczone są dwa indeksy nazw ptaków - po polsku oraz po łacińsku...

Szczerze powiedziawszy nie wiedziałam, ze u nas można spotkać, aż tak wiele ptaków. O większości z nich nawet nie słyszałam nie mówiąc już o tym, ze nie widziałam ich w życiu na oczy.
Ogromnie cieszy mnie fakt posiadania tej książki :) Można dowiedzieć się z niej naprawdę wielu interesujących rzeczy na temat życia poszczególnych ptaków. Tak naprawdę to jest ona niezwykle pouczająca. Dzięki niej zobaczyłam różnicę między niektórymi ptakami. Teraz widząc różne odmiany gołębi będę potrafiła je nazwać, a patrząc na wróbla zastanowię się dokładnie czy to czasem nie jest mazurek (dotychczas nie zauważyłabym między nimi różnicy :)

Moje dziecko bardzo lubi obserwować przyrodę, szczególnie zwierzęta, więc ptaki również z przyjemnością oglądamy. Już nie raz zdarzyło mi się, że Mały zapytał się mnie "co to jest za ptaszek?" A ja nie wiedziałam lub nie byłam pewna.
Teraz kiedy zdarzy nam się okazja i zobaczymy jakiegoś nieznanego nam ptaka, w każdej chwili będziemy mogli sięgnąć do tej książki i odszukać odpowiedniego, dowiedzieć się jak żyje, oraz przyglądnąć mu się dokładnie na fotografii :)




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz