19 czerwca 2018

Mundial. Opowieści niesamowite


YVETTE ŻÓŁTOWSKA-DARSKA, JACEK SARZAŁO

wydawnictwo: Burda Książki
ilość stron: 208
format: 17x24 cm
rok wydania: 2018
dostępna: TUTAJ

Mundial rozpoczął się kilka dni temu, za to już dzisiaj pierwszy mecz gra Polska! Powiem Wam, że nie jestem, nigdy nie byłam i pewnie nie będę jakąś zagorzałą fanką futbolu, ale mimo tego z dużym zainteresowaniem oglądam co ważniejsze dla Polski rozgrywki. Jestem zdania, że teraz mamy naprawdę dobrą kadrę, mamy spore szanse, aby wygrywać mecze i zaczęło mnie to nawet ciekawić :) Ale nie o mnie w tym dzisiejszym wpisie chodzi lecz o mojego syna - niespełna dziesięcioletniego fana piłki nożnej. Też nie jest aż takim zapaleńcem, żeby oglądać każdy możliwy mecz piłkarski, ale jednak co ważniejsze drużyny go interesują ;) Oczywiście z całych możliwych sił dopinguje polską reprezentację! Żebyście słyszeli te wrzaski w naszym domu kiedy Polska strzeli gola ;) 

Książkę, którą dzisiaj Wam prezentuję chciałam pokazać Wam już jakiś czas temu. Niestety ten zdradziecki czas tak strasznie szybko mi ucieka, nie jestem w stanie ogarnąć wszystkiego co powinnam ogarnąć i potem wychodzi jak wychodzi. Mam nadzieję, że wybaczycie mi to opóźnienie i że zdążycie jeszcze polecieć po tę książkę przed zakończeniem mistrzostw ;) 

Jest to bowiem prawdziwe kompendium wiedzy na temat zarówno Mundialu jak i różnych poszczególnych zawodników i to nie tylko tych "na czasie", ale także innych wspaniałych gwiazd piłki nożnej! Przeczytamy tutaj bowiem o Zinedine Zidane, francuskim kapitanie, o jego pamiętnym zakończeniu kariery piłkarskiej, które kibice wspominają do teraz. Poznamy także kulisy tajemniczej choroby włoskiego piłkarza Ronaldo Luis Nazario De Lima. Nie mogłoby oczywiście zabraknąć Diego Maradony - argentyńskiego króla piłki nożnej - i jego gola stulecia :)

Dalej mamy już teraźniejsze gwiazdy czyli Luis Suares z Urugwaju, Neymar da Silva Santos Junior z Brazylii, Leo Messi z Argentyny, Cristiano Ronaldo z Portugalii. Nie będę Wam już o nich opowiadała, bo byłoby tego naprawdę dużo, ale powiem Wam, że na pewno warto poczytać tę książkę, aby dowiedzieć się wielu interesujących rzeczy na temat każdego z powyższych panów :) Co prawda nie wiem zupełnie dlaczego nie ma wśród tych gwiazd Roberta Lewandowskiego, ale o nim możemy znaleźć całe książki więc nie będę tak bardzo narzekała ;) 

Tekstu opisującego różne sytuacje nie tylko z co ważniejszych meczów, ale także różne inne ciekawostki na temat tych wszystkich słynnych piłkarzy jest naprawdę sporo. Ale to nadal nie wszystko ponieważ dalej znajdziemy kolejne piłkarskie perełki czyli zespoły Mundialu 2018!  

Wszystko podzielone jest a grupy od A do H, ale to z pewnością wiecie. W każdej grupie są po 4 zespoły, ale to także z pewnością wiecie. Więc tak naprawdę nie mam Wam tutaj zbyt wiele do opowiedzenia ;) Każdemu krajowi poświęcone są dwie strony, na jednej z nich mamy zdjęcie drużyny, jej przydomek, piłkarskie sukcesy danego kraju na przełomie wielu lat, miejsce w rankingu FIFA, trenera oraz największe gwiazdy. Na drugiej stronie mamy tabelkę, a w niej wszystkich powołanych do kadry piłkarzy. Numer, imię i nazwisko, Datę urodzenia oraz obecny klub. Wszystko podzielone na bramkarzy, obrońców, pomocników i napastników. 

Tutaj także nie będę Wam nic więcej wypisywać bo myślę, że musiałabym przepisać większość książki, aby przybliżyć Wam to wszystko jeszcze dokładniej ;) 

Na końcu książki znajdziemy jednak coś jeszcze! Są to tabele do zapisywania wyników wszystkich meczów. Trzeba wpisywać tutaj wyniki, a także punkty jakie zdobyli po meczu oraz miejsce w grupie, które otrzyma dany kraj po zakończeniu swoich meczów. A dalej nazwy drużyn, które przeszły do 1/8 finału, 1/4 finału, pół finału, meczu o 3 miejsce oraz finału oczywiście :) Przy każdym z podanych meczów zapisane jest także dokładne miejsce oraz godzina rozpoczęcia.

Cóż ja mogę jeszcze dodać? Chyba już wyczerpałam temat tej książki :) Mogę Wam jedynie powiedzieć, że jest naprawdę ciekawa, że jest naprawdę fajna, że z całą pewnością spodoba się ona zarówno młodszy jak i tym starszym (pewnie nawet i dorosłym) fanom! Dlatego też nie czekajcie dłużej i szybciutko gnajcie po nią do księgarni. Moim zdaniem jest to obowiązkowa książka dla wszystkich fanów piłki nożnej i podczas tego Mundialu nie może jej zabraknąć! Polecam!



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz