9 marca 2017

Kajtek, uważaj! Mały miłośnik książek zakłada okulary


JENNIFER BERNE

wydawnictwo: Prószyński i S-ka
ilość stron: 32
format: 26x26 cm
rok wydania: 2017
dostępna: TUTAJ

Dzisiaj mam dla Was książkę dla dzieci, która nauczy naszą pociechę akceptacji, która w zabawny i ciekawy sposób uświadomi naszemu dziecku, że nie ładnie śmiać się z innych, że bez względu na to jak ktoś wygląda, co ubiera lub co robi nie wolno go wyśmiewać. Z tego co kojarzę noszenie okularów przez dziecko zdecydowanie może stać się tematem drwin ze strony innych dzieci. Z pewnością nie zawsze i nie każdy ma takie podejście, ale wiem, że czasem osoby noszące okulary są przezywane. 

Nie tak dawno mój syn opowiadał mi jak to chłopaki ze starszej klasy zaczepiali młodszego chłopca z powodu śmiesznych okularów. Syn znajomej na przykład stracił okulary kiedy dzieciaki w ramach zabawy zrzuciły mu je na ziemię... Wiem, że to nie jest regułą i takie rzeczy nie dzieją się codziennie, ale okulary do tanich rzeczy zdecydowanie nie należą, a bywają niestety dzieci, które nic sobie z tego nie robią. Niestety potrafią sprawić komuś wielką przykrość, a przecież człowiek nie ma wpływu na to czy ma wadę wzroku i czy musi nosić okulary...

Wstęp znowu składający się z moich wywodów, ale niewiele rzeczy denerwuje mnie tak jak wyśmiewanie innych przez dzieci. Moim zdaniem to rodzić powinien zaszczepić w dziecku od malutkiego to, że takie zachowanie jest nieodpowiednie, niegrzeczne. Choć wiadomo, że dzieci mają swój umysł, swoje zdanie i wiadomo, że często właśnie umyślnie chcą kogoś obrazić, szczególnie zaobserwowałam to u starszych chłopaków. Niestety mój syn wielokrotnie został ofiarą takiego nieprzyjemnego zaczepiania i przezywania, w jego przypadku z powodu długich włosów... 

Ale dość już tego mojego gadania, czas w końcu powiedzieć Wam o książce. Jak łatwo się domyślić jest ona o okularach. A dokładniej o małym szpaku o imieniu Kajtek. Nasz bohater nie widzi zbyt ostro. Na przykład w bibliotece ma problem, aby znaleźć interesujące go książki. Pani bibliotekarka podpowiada mu, że prawdopodobnie ma on dalekozwroczność czyli nadzwroczność. Ptaszek wybrał się więc do okulisty, tam zbadał sobie wzrok i okazało się, że to prawda. Kajtek musi nosić okulary. 

Niestety kiedy wrócił do swojego stada jego kuzynostwo strasznie się z niego śmiało. Pospadali aż z drzew i kulali się ze śmiechu. Kajtkowi było bardzo przykro, ale przypomniał sobie, że nawet wielcy i znani ludzie nosili okulary. Na przykład Benjamin Franklin, Mahatma Gandhi czy John Lennon. Od razu zrobiło mu się lepiej. Tym bardziej, że teraz widział wszystko tak bardzo wyraźnie. Bardzo mu się to podobało, tak bardzo, ze zapatrzył się idąc przez las i wpakował się w kłopoty... I wiecie co pomogło mu wezwać pomoc? Właśnie jego nowe okulary! Ta przygoda sprawiła, że szpakowe kuzynostwo zaczęła zazdrościć Kajtkowi jego świetnych okularów ;)

Jak widzicie nawet powód kpin może stać się powodem do zazdrości. Będzie to zdecydowanie pocieszającą informacją dla dzieci noszących okularki ;) Jest to krótka historyjka, tekstu jest tutaj zdecydowanie niewiele, a jednak jest on taki ciekawy i jednocześnie pouczający, że nie byłabym sobą gdybym nie poleciła Wam tej książeczki. Jest to naprawdę fajna, zabawna i ładna książka, która bez wątpienia spodoba się młodym czytelnikom.

Ma spory, kwadratowy format, sztywną okładkę, na której widnieje podobizna głównego bohatera czyli Kajtka w jego ślicznych okularach. Spójrzcie sami, zdecydowanie przyciąga ona wzrok prawda ;) ? Mi osobiście spodobała się od pierwszego wejrzenia, zaciekawiła mnie i koniecznie chciałam dowiedzieć się co znajdę wewnątrz. Tym bardziej, że na stronie wydawnictwa przeczytałam, że jest to bardzo znana i bardzo lubiana książka w Stanach Zjednoczonych, a także w wielu innych krajach. Dzieciaki w Polsce także pokochają Kajtka, jestem tego pewna! Z niecierpliwością czekam na kolejne książki z tego cyklu. Polecam!


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz