2 sierpnia 2016

Narysuj koło - narysujesz wszystko!


CHRIS HART

wydawnictwo: RM
ilość stron: 64
format: 25,5x20,5 cm
rok wydania: 2016
cena: 16,90 zł

Wiecie co? Moje dziecko mając lat około 4 rysowało ładniej niż teraz mając lat 8. Naprawdę! Nie przesadzam. Nie wiem czemu się tak stało, ale wtedy widziałam, że się stara, że mu zależy aby wszystkie jego obrazki były ładne. teraz robi wszystko szybko i byle było. W rezultacie nie potrafi poradzić sobie z rysowaniem nawet łatwych rzeczy. Pamiętam jak w zadaniu domowym ze szkoły była do narysowania lalka, miś, latawiec i samochód i pamiętam ile krzyku i płaczu było przy tym, aby Nikodem to narysował. W rezultacie musiałam mu przy tym pomóc bo za nic nie mógł sobie poradzić...

Wtedy dotarło do mnie, że chociaż Nikodem często coś tam sobie rysuje zawsze są to jakieś gryzmołki, potworki czy ludziki z kresek. Może za mało go zachęcałam do starania się? A może po prostu nie ma i raczej już nie będzie miał zdolności plastycznych. Jednak nie zmienia to faktu, że jeśli mam okazję teraz jakoś zainteresować go rysowaniem i pokazać mu krok po kroku jak narysować niektóre rzeczy to z przyjemnością z tej możliwości skorzystam :)

Kiedy więc otrzymałam propozycję zapoznania się z książki "Narysuj koło" przyjęłam tę wiadomość bardzo entuzjastycznie. Pomyślałam sobie, ze taka książka to będzie coś co z całą pewnością przyda się mojemu dziecku. I wiecie co? Kilka obrazków wykonanych przy jej pomocy jest o niebo lepsze od tych, które rysował przedtem. Wiadomo, że nie stał się od razu mistrzem rysunku, ale kiedy korzysta z tej książki to naprawdę się stara :)

W środku znajdują się dokładne instrukcje jak narysować różne postacie i zwierzęta. Krok po kroku pokazane jest co należy po kolei narysować oraz jak to powinno wyglądać, a bazą do każdego z tych obrazków jest oczywiście koło. A przecież koło potrafi narysować czy też odrysować każdy ;) 

Znajdziemy tutaj aż 50 instruktażowych obrazków. Piesek, konik, małpka, kotek, myszka, ptaszek, kaczka oraz wiele, wiele innych. Ale są także różne postacie jak na przykład karateka, superbohater, złodziej, pirat, kucharz, ogr, chłopiec w samolocie i mnóstwo innych. Nie będę wymieniała Wam wszystkich, ale musicie wierzyć mi na słowo, że jest ich naprawdę wiele :)

Instrukcje zawarte w tej książce są łatwe w zrozumieniu, dobrze zaprezentowane, dziecko powinno poradzić sobie z tymi rysunkami. Nie wszystkie są bardzo proste, ale nie są też zbyt skomplikowane więc postępując kawałek po kawałku, krok po kroku każde dziecko z pewnością po swojemu zdoła odtworzyć te wszystkie postacie :) Mój syn choć nie ma zbyt dużego talentu plastycznego jakoś sobie radzi i cieszy się (a ja razem z nim), że może porysować coś innego niż walki potworków i ufoludków, które dotychczas wychodziły mu najlepiej ;)



1 komentarz: