24 sierpnia 2016

Dzikie widoki. Poznawaj krajobrazy świata, koloruj, szukaj ukrytych zwierząt


ANDRZEJ WIETESZKA

wydawnictwo: Nasza Księgarnia
ilość stron: 64
format: 21x30 cm
rok wydania: 2016
cena: 13,90 zł

Ja to jednak jestem nienormalna wiecie ;) ? Stwierdzam to po moich dziwnych zachowaniach, upodobaniach, uzależnieniach... Jestem uzależniona od książek. Po prostu nie mogę się powstrzymać, ciągle muszę brać nowe, choć półki uginają się pod ich ciężarem, choć miejsca już praktycznie zupełnie brak to ja wariatka nadal nabywam nowe. No ale jak tu się powstrzymać kiedy w nowościach na stronach różnych wydawnictw ciągle różne perełki się pojawiają? No jak? 

Podobnie ma się sprawa z kolorowankami dla dorosłych. Przecież czasu mi zupełnie brak na takie odrestaurowujące kolorowanie. Nie mam kiedy usiąść na spokojnie, chwycić po kredki i pokolorować... Jednak nie powstrzymuje mnie to wcale przed nabywaniem kolejnych kolorowanek... Moja kolekcja się rozrasta. Kiedy już znajdę na nie czas (może na emeryturze) to będę miała już naprawdę niezły zapas ;)

Powiem Wam, że kolorować lubiłam zawsze. Może i nie wychodziło mi to zbyt idealnie, zawsze powstawały zwykłe nudnie pokolorowane obrazki. Ale i tak lubiłam to robić, od maleńkości często można mnie było zobaczyć z kredkami w ręce. Potem na wiele, wiele lat kolorowanki zniknęły z mojego życia. Za to teraz kiedy kolorowanki dla dorosłych podbiły rynek wydawniczy nie mogłabym przejść obok nich obojętnie ;)

Tym razem w oko wpadła mi kolejna nowość wydawnictwa Nasza Księgarnia. Moje oczy przyciągnął ten zagmatwany widoczek na okładce. Pomyślałam sobie, że taki rozgardiasz może być fajny do kolorowania. A tutaj oprócz kolorowania jest jeszcze trochę innych rzeczy. Na przykład poznawanie zwierząt żyjących w różnych środowiskach i odszukiwanie elementów, które nie pasują do danego obrazka. Taka zabawa dla dorosłych. Choć z drugiej strony dla dzieciaków także jak najbardziej polecam. W końcu wiedzy o różnych miejscach na świecie i ich zwierzęcych mieszkańcach nigdy nie za wiele ;)

W środku znajdziemy 30 ilustracji, a na nich krajobrazy przedstawiające różne miejsca na świecie (plus jedno spoza świata). Arizona, Arktyka, Australia, dżungla Azji południowo-wschodniej, Fiordy, Galapagos, Hawaje, Himalaje, Islandia, Japonia, Jura Krakowsko-Częstochowska, Kapadocja, Klify Normandii, okolice kominów hydrotermalnych, las bambusowy, las deszczowy, Mongolia, Niagara, Park Narodowy Sekwoi, Park Narodowy Yellowstone, Polinezja, Puszcza Białowieska, Sahara, Sawanna, Tatry, Toskania, Tundra, Wielka Rafa Koralowa, Wielki Kanion Kolorado, Zatoka Halong. Plus Mania czyli pies autora, który lubi bujać w obłokach. Tym razem zwiedza kosmos w poszukiwaniu gwiezdnej kości ;)

Wymieniłam Wam wszystkie miejsca, które znajdują się na ilustracjach w tej książce. Na każdej z nich jest taki misz masz, każda jest nieco zakręcona więc czasami rozszyfrowanie na jaki kolor coś pokolorować może zająć nam trochę czasu. Na każdym z obrazków jest takie typowy dla danego miejsca krajobraz i jakieś zwierzaki. Dodatkowo zawsze jest jakiś element, który nie pasuje. 

Na przykład Potwór z Loch Ness na wodospadzie Niagara, Święty Mikołaj na Sawannie albo kosmita w Tatrach ;) Na odwrocie każdej kartki znajduje się odpowiedź czyli wypisane są wszystkie zamieszczone na obrazku zwierzęta oraz podany jest element, który nie pasuje. Warto jednak najpierw samemu pogłówkować zanim spojrzy się na odpowiedzi ;) 

Całość jak zwykle w przypadku kolorowanek wydanych przez wydawnictwo Nasza Księgarnia prezentuje się naprawdę ciekawie i porządnie. Ilustracje są takie inne, bardziej zakręcone, pełne, nieco zagmatwane, dużo się na nich dzieje, dużo jest pokazane, ale to własnie jest w nich fajne. Przy kolorowaniu trzeba trochę pomyśleć, aby rozszyfrować co jest co i na jaki kolor dany fragment pokolorować :) To może być też fajna zabawa dla dzieciaków. Najpierw odszukiwanie zwierząt i elementu, który nie pasuje, a potem odszyfrowywanie co jest co, na dobieranie odpowiednich kolorów i kolorowanie. Przy okazji dzieciaki mogą zerkać gdzieś w sieci jak dane zwierzę czy roślina wygląda, aby wiedzieć jak je pokolorować więc z pewnością dowiedzą się na ich temat jakiś informacji :)

Tutaj zarówno okładka jak i strony są oczywiście miękkie, ale to wcale nie znaczy, że są cienkie. Wręcz przeciwnie. Zawsze piszę to w przypadku kolorowanek z tego wydawnictwa, ale taka jest właśnie prawda i za każdym razem muszę to pochwalić ponieważ jakość papieru jest naprawdę porządna, a na końcu zawsze zamieszczona jest sztywna tektura dzięki czemu kolorowankę tą można kolorować nawet choćby i na kolanie ;) Strony są przeznaczone do wyrywania i można to zrobić bardzo łatwo, jednym delikatnym pociągnięciem. I choć z jednej strony jest to duży plus to jednak z drugiej strony nieco mnie to denerwuje. Tak jak wspominałam kolorowanki te narazie kolekcjonuje i chowam na później, a niestety często podczas skanowania tych kilku stron, aby zamieścić je tutaj w recenzji już mi się książka rozchodzi. Nie zawsze, ale często własnie tak się dzieje. Ale nie jest to jakiś wielki problem dla mnie, bo w niczym to nie ujmuje jej zalet ;) Dlatego polecam jak najbardziej!


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz