24 lipca 2016

Nela na tropie przygód


NELA MAŁA REPORTERKA

wydawnictwo: Burda Książki
ilość stron: 180
format: 16,5x21,5 cm
rok wydania: 2015
cena:  34,90 zł  27,20 zł

Przygody Neli mogłabym czytać bez przerwy, mogłabym także bez przerwy o niej pisać. Mam w domu wszystkie książki opisujące przygody tej małej dziewczynki. Do pełni szczęścia brakowało mi już tylko tego jednego tytułu i jest, w końcu jest! Nie mogłam się doczekać kiedy uda mi się uzupełnić serię do końca, ciągle coś stawało na drodze i przeszkadzało mi w tym, ale dzięki księgarni Bookmaster moje marzenie się spełniło ;)

Nela to młoda osóbka, ma bowiem zaledwie dziesięć lat i już od pięciu lat jeździ po świecie i odwiedza wspaniałe, piękne, często dzikie i jednocześnie bardzo fascynujące miejsca. Później o swoich niesamowitych przygodach opowiada nam zarówno w swoich książkach jak i na antenie swojego własnego programu telewizyjnego. 

Nelę pokochałam od razu po spotkaniu z jej pierwszą książką. Zresztą nie tylko ja, bo mój syn także uwielbia zarówno serię tych książek jak i ich autorkę ;) Ta dziewczynka wydaje mi się niezwykłą osóbką, pełną ciepła, życzliwości, bardzo sympatyczną, mądrą... Choć nie znam jej niestety osobiście to właśnie takie wrażenie odnoszę po tym co czytam w jej książkach i po tym co widzę w jej programach. Zazdroszczę jej niesamowicie tych podróży i tego wszystkiego co ma okazję przeżyć, zobaczyć... Ale moja zazdrość jest całkowicie pozytywna :) 

Ale nie o samej Neli miałam pisać, a o jej wspaniałych przygodach. O tych wszystkich wyprawach, podróżach i miejscach, które odwiedziła i które opisała w tej książce. Tym razem nasza mała bohaterka zabiera nas do Ameryki Środkowej, Afryki oraz Azji, a dokładniej na Kostarykę, do Etiopii, na Mauritius, do Sri Lanki, Tajlandii, Wietnamu oraz Mjanmy.

Na Kostaryce odwiedzimy schronisko dla leniwców, poczytamy trochę o samym schronisku, ale dowiemy się także wielu ciekawostek na temat tych ciekawych zwierząt. W Wietnamie wypłyniemy wraz z naszą główną bohaterką na nocne połowy na morzu Południowochińskim. Przeczytamy o tym jak złowiła ona ośmiornicę i dowiemy się wielu ciekawych rzeczy na temat tych zwierząt. Kolejna podróż to będzie wycieczka to Mjanmy (czyli dawniej Birmy). Tam wyruszymy na poszukiwanie dzikich słoni i oczywiście dowiemy się wielu ciekawostek na temat tych zwierząt.

Kolejna przygoda opisana w tej książce zabierze nas w same korony drzew na Kostaryce. To właśnie tam Nela zjeżdżała na linach. Coś niesamowitego! Dalej przeczytamy o podróży do Etiopii i o cudnych małpkach, które dziewczynka spotkała podczas wycieczki. Kolejnym miejscem, którym odwiedzimy jest wyspa leżąca na Oceanie Indyjskim, a chodzi mi o Sri Lankę. Spotkamy tutaj mnóstwo żółwi ponieważ wraz z Nelą odwiedzimy ich schronisko. Będziemy nawet świadkami wykluwania się małych żółwików :)

Kolejna podróż to znowu Etiopia, tym razem odwiedzimy targ plemienny gdzie będziemy mieli okazję poczytać o niektórych niezwykłych plemionach i zobaczyć jak wyglądają wymiany międzyplemienne na targu. Kolejne schronisko do którego zawitamy znajduje się na Mauritusie i jest to schronisko żółwi olbrzymich. Będziemy mieli okazję lepiej poznać te wspaniałe zwierzęta. Dalej przeczytamy o kolejnej przygodzie na Sri Lance, a dokładniej na Oceanie Indyjskim podczas poszukiwań wielorybów. Oczywiście dowiemy się mnóstwa ciekawych rzeczy na temat tych zwierząt. Ostatni rozdział zabiera nas znowu do Wietnamu, a dokładniej do Zatoki Lądującego Smoka.

Opisałam Wam wszystkie przygody, które przeżyjemy wraz z Nelą podczas czytania tej książki, ale wierzcie mi, że zdradziłam naprawdę niewiele i mam nadzieję, że tym wszystkim tylko rozpaliłam waszą ciekawość. Teraz już bez wątpienia będziecie musieli chwycić po tę książkę ;) Nela jak zwykle przenosi nas do swojego świata, czytając to co piszę i oglądając te wszystkie zdjęcia ma się wrażenie jakbyśmy naprawdę tam byli, widzieli to wszystko na własne oczy. Nie może Was to ominąć! Jestem pewna, że zarówno Wy jak i Wasze dzieciaki będziecie oczarowani tym wszystkim tak samo jak ja i mój syn ;)

Rozpisałam się już niesamowicie, a przecież nadal nie napisałam wszystkiego co chciałabym Wam napisać. Może zacznę od tego, że sposób w jaki Nela zwraca się w tej książce do nas, a właściwie do młodego czytelnika, sprawia że naprawdę ma się wrażenie jakbyśmy z nią rozmawiali na żywo, jak gdyby była obok nas. Zagaduje, pyta, opowiada wszystko to w taki fajny, sympatyczny, pełen życzliwości sposób. Opisy przygód są naprawdę ciekawe, wciągające, przeczytanie takiej książki przez osobę dorosłą to naprawdę super odczucie, wyobraźcie więc sobie jakie wrażenie zrobi ona na Waszym dziecku :) Oczywiście nie mogłabym nie pochwalić także tych wszystkich ciekawostek dzięki którym mamy okazję poznać lepiej świat siedząc wygodnie w swoim domu. Mnóstwo informacji i mnóstwo pięknych zdjęć - właśnie taka jest ta książka. Zarówno ta jak i każda poprzednia i każda kolejna :)

Obowiązkowo muszę wspomnieć jeszcze o aplikacji dzięki, której możemy oglądnąć dodatkowe materiały dotyczące niektórych z opisanych tutaj przygód. Wystarczy ściągnąć na telefon czy tablet darmową aplikację "See More", która zajmuje bardzo niewiele miejsca i podczas czytania książki zeskanować przez nią miejsca w których znajdują się takie specjalne obrazeczki i naszym oczom ukażą się fajne filmiki na których jeszcze lepiej zobaczymy to o czym akurat czytamy. Super pomysł, wspaniałe odczucia, buzia sama się uśmiecha :) Teraz zakończę już ten niezwykle długi wpis. Na zakończenie napiszę tylko, że POLECAM!


Za możliwość zapoznania się z tą cudną książką dziękuję księgarni



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz