26 czerwca 2016

SuperQuiz Piłka nożna


KAPITAN NAUKA

wydawnictwo: Edgard
ilość stron: 112
format: 13x8 cm
rok wydania: 2016
cena: 24,90 zł

Dzisiaj coś co jest jak najbardziej na czasie, coś co moje starsze dziecko wprost uwielbia, coś co uwielbiają miliony polaków i miliardy ludzi na całym świecie! Chodzi oczywiście o piłkę nożną! Recenzja tego tytułu właśnie dzisiaj, bo co jak co, ale przejścia naszej drużyny do ćwierćfinału w Euro 2016 nie mogłabym pozostawić bez komentarza ;)

Nie jestem jakąś wielką fanką piłki nożnej. Niby wiem o co w niej chodzi, ale szczerze powiem, że jestem raczej patriotką kibicką niż fanką. Mój mąż tak samo. Oglądamy i kibicujemy, ale tylko kiedy gra nasza reprezentacja i dzieje się coś ważnego. Innych meczy nie oglądamy, bo po prostu nas to nie kręci. Za to teraz kiedy gramy w Euro 2016, kiedy nasza Polska drużyna daje czadu, kiedy wymiatamy na boisku, kiedy tyle się dzieje - nie możemy się po prostu oderwać od telewizora!

Ale my to pikuś w porównaniu z Nikodemem. Mój starszak uwielbia piłkę nożną. Lewandowski to jego fan, choć po ostatnich meczach zwariował też na punkcie Błaszczykowskiego, Kapustki, Pazdana i Fabiańskiego ;) Lubi oglądać mecze, lubi kibicować, ale lubi także grać w piłkę. Choć nie należy raczej do zbyt szybko biegających dzieci to nie przeszkadza mu to wcale w snuciu planów na przyszłość. Ostatnio twierdzi, że zostanie piłkarzem, a jeśli się nie nauczy szybko biegać to będzie bramkarzem ;)

Ale do rzeczy, bo gadam i gadam i w końcu nie napisałam Wam jeszcze nic na temat tego co dzisiaj Wam tutaj prezentuje. Jest to SuperQuiz od Kapitana Nauki. Coś dla małych i średnich piłkarskich fanów. Choć i dużym jak najbardziej polecam ;)

Quiz ten zawiera w sobie mnóstwo ciekawostek i informacji dotyczących piłki nożnej. I jak na quiz przystało ma także pytania. A do każdego z pytań są trzy odpowiedzi. Nasze dziecko ma za zadanie podać prawidłową. Mogłoby to wydawać się trudne gdyby nie to, że pytania są zapisane na podstawie tekstu z opisem, który należy przeczytać przed quizem. 

Znajdziemy tutaj wszystkie zagadnienia dotyczące futbolu opisane po kolei. Historia piłki nożnej, Polska piłka nożna, Boisko do gry, Zasady gry, Formacje, Sędziowie piłkarscy, Wykroczenia i kary, najbardziej znane kluby piłkarskie takie jak Real Madryt, FC Barcelona, Manchester United, Arsenal Londyn, Bayern Monachium i kilka innych. 

Są także niektórzy z najbardziej znanych na świecie piłkarzy. Lionel Messi, Christiano Ronaldo, Zlatan Ibrahimović, Neymar i kilku innych. Są oczywiście także polscy piłkarze, choć tylko czterej, a szkoda. Jest Robert Lewandowski, Grzegorz Krychowiak, Wojciech Szczęsny i Jakub Błaszczykowski. 

Pod koniec jest jeszcze kilka kartek, a na nich opisane takie rzeczy jak Euro 2016, Liga Mistrzów UEFA, Liga Europy UEFA, Superpuchar Europy, Mundial, Puchar Konfederacji, Klubowe Mistrzostwa Świata, Złota Piłka FIFA, Piłka nożna na olimpiadzie, Rekordowe stadiony oraz ciekawostki piłkarskie. 

Nie wymieniłam wszystkiego, bo jest tego naprawdę wiele, ale z całą pewnością już się orientujecie o co chodzi. Moim zdaniem takie zadania rewelacyjnie nadają się zarówno do tego, aby dziecko sprawdziło oraz poszerzyło swoją wiedzę na temat piłki nożnej oraz do tego aby sprawdziło umiejętność czytania lub słuchania ze zrozumieniem.

Całość jest naprawdę super! Quiz ten dzięki swojemu niewielkiemu kształtowi jest bardzo poręczny, dzięki plastikowej sprężynie bardzo wygodny, dzięki treści bardzo interesujący. Cóż ja mogłabym tutaj jeszcze dodać. Opisałam już chyba wszystko co możliwe. Ja - choć wcale nie szaleję na punkcie piłki nożnej - dowiedziałam się kilku ciekawostek. Mój starszak jest zachwycony całą nową nabytą wiedzą piłkarską. Więc jeśli i Wy macie w domu fana futbolu to polecam :) Quiz dla dzieciaków 7+, myślę że to jak najbardziej odpowiedni wiek na ten quiz. 


1 komentarz:

  1. Od kilku miesięcy korzystam z bardzo dobrej firmy Dezynsekcja Warszawa .Bardzo dobrze że ja o tej firmie się dowiedziałem.Każdemu tę firmę polecam.

    OdpowiedzUsuń