2 czerwca 2015

Coś do ocalenia


CORA CARMACK

wydawnictwo: Jaguar
ilość stron: 250
format: 13,5x20 cm
rok wydania: 2015
cena: 34,90 zł

Książki Cory Carmack bardzo przypadły mi do gustu. Z przyjemnością chwyciłam więc po kolejną. Co prawda dotychczas czytałam tylko trzy jej powieści, ale jestem pewna, że jeśli tylko nadarzy się ku temu okazja to z przyjemnością przeczytam kolejne :) Pamiętacie jak opisywałam Wam "Coś do stracenia" oraz "Coś do ukrycia"? Faktycznie jest to seria książek, jednak każda z nich opowiada o czymś zupełnie innym. Bohaterowie są różni, wydarzenia są różne, miejsca także są różne. Nie trzeba więc czytać ich w kolejności, bez obaw można chwycić po którąkolwiek z nich ;)

Tym razem wraz z główną bohaterką wyruszymy w podróż po Europie. Kelsey ma 22 lata i żadnych planów na przyszłość. Nie wie co chciałaby robić, choć jej bogaty tatuś ułożył jej już plan na życie. Ona jednak nie ma zamiaru robić tego co chce on. Nie chce tak sztucznego życie jakie prowadzą jej rodzice. Choć ona sama także udaje. Udaje przed wszystkimi dookoła, udaje też przed samą sobą, że wszystko jest w porządku. Tak naprawdę nie jest... Demony przeszłości prześladują ją na każdym kroku. Dziewczyna wyrusza więc w podróż po Europie. Chce przeżyć przygodę, zrobić coś szalonego, uciec od swojego życia, od rodziny, od przeszłości. Jednak to co robi wcale nie pomaga. Imprezy, alkohol, chłopacy... Nowe kraje, nowe miasta, nowe kluby i nowi faceci na jednorazową przygodę... Aż w pewnej dyskotece trafia na Hunta. Przystojny, tajemniczy mężczyzna, który nie wiedzieć czemu postanawia jej pomóc. Zaprowadza ją pod hostel, jednak mimo jej prób poderwania go, on wcale nie ma zamiaru się z nią przespać. Podczas kolejnego spotkania, ona znowu próbuje go uwieść jednak on nie ma zamiaru się złamać. Dziewczyna postanawia więc sobie odpuścić jednak on nie daje jej spokoju. Znowu się pojawia i zawiera z nią układ. I tak zaczyna się ich wspólna przygoda. Jednak zarówno Kelsey jak i Hunt mają jakieś tajemnice, mroczne zjawy, które nie dają im spokoju. Oboje nie chcą o nich rozmawiać, na dodatek napięcie między nimi zaczyn stawać się nieznośne. Ona doskonale wie, że on także na nią leci. Dlaczego więc ją odrzuca? 

Muszę przyznać, że choć od samego początku czytałam tę książkę z wielkim zainteresowaniem to jednak już na wstępie okazało się, że nie polubię głównej bohaterki. Nie lubię osób z takim podejściem do życia, nie przepadam za dziewczynami, które w taki sposób się zachowują. Imprezy, macanki z każdym facetem, który się nawinie, ciągłe gadanie o seksie i pożądaniu. Na żywo z pewnością byśmy się nie dogadały ;) Ja rozumiem, że dziewczyna ma złe wspomnienia, że coś od lat ją prześladuje, nie daje jej normalnie żyć, a na dodatek rodzice mają ją w nosie i zajmują się wyłącznie udawaniem przed ludźmi jaką to są cudowną rodzinką. Ale to nie znaczy, że trzeba się tak zachowywać. Tak, tak doskonale wiem, że to tylko postać fikcyjna, ale w prawdziwym życiu także takie dziewczyny istnieją, a ja jestem pewna, że nie polubiłybyśmy się z kimś takim ;) Za to główny bohater - Hunt - wydawać by się mogło, że to chodzący ideał. Przystony, pomocny, mądry, zaradny, silny... Nic tylko się zakochać ;) A tak serio to obie te postacie są interesujące, obie mają swoje tajemnice, które podczas czytania odkrywać będziemy kawałek po kawałku. I to jest fajne i ciekawe i sprawia, że czyta się tą książkę z dużym zaciekawieniem. Podróże po Europie to także ciekawy pomysł. Czechy, Węgry, Niemcy, Włochy, Hiszpania. A wszystko to za pieniądze bogatego tatusia, który ma w głębokim poważaniu to co się dzieje z jego córką. I tak zawsze jest niezadowolony więc nie ma różnicy czy jest ona na miejscu w Ameryce, czy gdzieś na innym kontynencie... Powiem Wam, że choć zachowanie głównej bohaterki czasami mnie irytowało to wcale nie miałam ochoty odłożyć tej książki. Czytałam ją z dużym zaciekawieniem i nie raz spotkało mnie zaskoczenie, bo tak naprawdę nie można się domyśleć co się stanie dalej. Jest to naprawdę lekka, fajna lektura dla fanów romansów. Bardzo lubię styl pisania tej autorki. Jest ciekawie i zabawnie, jest też tajemniczo i zaskakująco więc nie pozostaje mi nic innego jak polecić Wam tę książkę. Przekonajcie się sami :)


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz