14 maja 2015

Superauta i inne megamaszyny


wydawnictwo: Debit
ilość stron: 128
format: 22x28 cm
rok wydania: 2015
cena:  24,90 zł  23,90 zł

Nie jestem zbyt wielką fanką samochodów, nie znam się na nich za bardzo, nie mam nawet prawa jazdy, bo szczerze powiedziawszy nieco mnie przeraża myśl, że ja miałabym wsiąść za kółko i spamiętać te wszystkie rzeczy i być odpowiedzialną za wszystko i wszystkich w moim otoczeniu... 

Oj nie, wcale mnie nie ciągnie do aut ;) Na ich temat wiem tylko tyle co wiedzieć muszę, znam kilka marek i modeli i wiem kilka podstawowych rzeczy. I to mi w zupełności do szczęścia wystarczy ;) Ale jak wiecie mam w domu syna i męża, którzy uwielbiają zarówno samochody jak i inne maszyny. Ta książka jest więc tylko i wyłącznie dla nich ;)

W środku znajdziemy bowiem mnóstwo informacji na temat przeróżnych samochodów, ale nie takich zwykłych, które spotkać możemy na co dzień na ulicy. Są tutaj pokazane i opisane auta, o których większość ludzi na świecie może jedynie pomarzyć! Ale to nadal nie wszystko, bo nie tylko o samochodach tutaj poczytamy. Są także łodzie oraz helikoptery, ale także nic zwyczajnego tutaj nie zobaczymy. Wszystkie z zaprezentowanych w tej książce są takie "naj" pod każdym względem.

Książka ta podzielona jest na cztery działy. Pierwszy z nich to "Ekstremalne superauta" czyli te najbardziej ekskluzywne, najdroższe, najpiękniejsze, najmniej spotykane... Drugi dział to "Superwyścigówki" czyli jak się pewnie domyślacie wszystkie najszybsze samochody jakie istnieją na świecie. Trzeci dział to "Superłodzie", a w nim mnóstwo niejednokrotnie dziwnych, ale także największych, najszybszych, najbardziej eleganckich łodzi jakie dane nam będzie zobaczyć, chociaż poprzez taką książkę ;) Ostatni dział to "Superwiropłaty" czyli najdroższe, najcięższe, najdziwniejsze helikoptery jakie w życiu zobaczymy ;)

Jak widzicie sporo tutaj różnych maszyn, łącznie opisanych zostało ich 56. Opisy te są naprawdę dokładne, szczegółowe, wyczerpujące. Znajdziemy tutaj ogólne informacje, kilka ciekawostek, opisy niektórych części oraz dane techniczne. Jestem pewna, że tyle informacji zadowoli niejednego mniejszego i większego fana takiej maszynerii ;)

Wspominałam już, że ja za bardzo nie znam się na tym wszystkim i pewnie nie jeden młodszy czytelnik także nie do końca wie co oznaczać mogą co poniektóre wyrażenia użyte w tekście. Jest i na to rozwiązanie, ponieważ na końcu znajduje się słowniczek, w którym wyjaśnione zostało trochę słów, na przykład takich jak balastowy zbiornik, nitrometan, owiewka, spoiler, synchropter, turbina, wirnik itd.

Choć fanką tego typu maszyn nie jestem, nie ciągnie mnie do nich i nie czuję potrzeby dowiadywania się o nich wszystkiego tego co w książce tej znaleźć możemy, to jednak powiem Wam, że jestem pewna, że dla pasjonatów oraz fanów takich supermaszyn będzie to z pewnością wspaniała i ciekawa lektura! Znajdziemy tutaj mnóstwo przeróżnych informacji, ciekawostek, danych technicznych, do tego piękne zdjęcia wspaniale prezentujące wszystkie maszyny, o których możemy tutaj przeczytać. Moi chłopcy (zarówno ten 7-letni jak i ten nieco starszy) są bardzo zadowoleni. Najmłodszy jeszcze nie interesuje się tego typu rzeczami, ale jeśli pójdzie w ślady taty i brata to z pewnością za jakiś czas będzie przeglądał tę książkę z równie wielkim zainteresowaniem ;)


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz